Flashbck . (( mummy daddy X fattah ))
"Dua minggu dari sekarang kamu akan bertunang dengan anak kawan baik daddy mummy. Masa fattah takde dekat sini mummy daddy akan uruskan pertunangan fattah. No alasan ya fattah? Ingat fattah , daddy mummy dah bagi banyak peluang dengan fattah. Fattah buat derk je. Dan fattah boleh berfoya foya lagi dengan perempuan apa apa? Dengar sini ya lepas je sebulan tunang kamu balik sini dan nikah. Muktamad FATTAH ASYRAF."
"Whattttttt?! Tunang, nikah apa ni mummy daddy? Fattah muda lagi laa baru 26 tahun. Perempuan mana daddy kutip nakjdi kan wife fattah dddy mmmy ? Dahla time fattah takdak dekat malaysia. Mummy daddy pandai je. Fattah taknak."
"Betul kamu taknak fattah? Daddy boleh serah kan syarikat tu dekat along kamu nak? Dan satu sen pun kamu takdapat dari daddy nanti fattah asyraf. Jangan cabar daddy fattah."
"Baiklah kalau tu keputusan daddy mummy. Fattah akan kahwin dengan dia selepas fattah balik sini. Puas hati daddy ? Okeylah fattah pergi dulu daddy mummy. Assalamuailaikum."
Lalu dia mengambil kunci keretanya, iaitu kunci kereta audi miliknya dan terus meninggalkan perkarangan villa rrazkeena.
Endflashback.
Masih terngiang ngiang lagi semasa mummy nakbalik lepas habis perbincangan dengan mama papa. Tundukkan fattah? But why me mummy hm.
"Okay harini first masuk syarikat fattah holdinggssss a.k.a syarikat my husband? Ee yek. Lebih baik aku siap dari aku fikir orang asing yang aku takkenal. Alien mana lah kau dapat nanti nasib kaulahhh RafeeqaQhaira."
0730 pagi
" assalamuailaikum mama papa, selamat pagi mulakan hari anda dengan senyuman kikiki ( sambil tayang gigi cantik aku ) haha."
"Waalaikumussalam dan lagi kamu buatlawak. Perangai takubah ubah dah nakjadi isteri orang bulan depan. Ni asyik pakai kameja je? Baju kurung kan banyak mama beli asal takpakai je?."
Aduhh.. mama ni ada ja takkena dekat dia salah ke aku pakai kameja ungu lembut dan kenakan palazo warna pink sama dengan bawal aku? Haish mama mama.
"Biarla mama nanti diorang tegur baru pika tukar baju kurung eh? Lagipun mana selesa buat kerja pakai baju kurung hehe."
"Orang cakap menjawab je kerjanya. Nanti ada suami mama suruh suami pika sumbat belacan dalam mulut baru tahu. Ni mama nkingat kan jangan lupa lunch rumah mummy kamu tu yee."
Alamakkkkk....baru teringat nasib mama ingatkan kalau tak merajuk lah datinsakeena tu hm.
"Tqmama ingatkan. Syg mamaaa kalau tak memang pika takpergi kalau mama takingatkan hehe. Maklumla banyak makan semut. Hahhahaah. Gelak berdekah dekah pula anak dara aku ni. Haish takelok tahu kamu tu nakjadi bini orang dah cuba betulkan perangai tu." Sampuk papa dan mengetuk bahu ku guna surat khabar. Yaa padan muka diri sendri.
Pergi dulu assalamuailakum salam dan cium tangan mama papa.
YOU ARE READING
Cheesee ! ❤
Losowe" untung pakmertua kau interview kerja dekat rumah dik." - Abang harris " abang pagi pagi pun nak usik pika. Pakmertua apa kejadah apanye?! Pika baru 22tahun lah bang. Mana bersedia lagi." - RafeeqaQhaira " hm betul lah apa abang kau cakap pika. Ne...