0845 pagi
Bapakkkk besar syarikat bakal suami aku niiii. Gilaaa betul. Nasib dia takdak sekarangni.
Tengah membebel sorang sorang lalu seorang perempuan berkemeja dan berskirt pendek datang kepada aku.
"Ye cik, cari siapa?"
Katanya dengan sopan santun nya.
"Saya naklapor diri atas jurusan arkitek." Jawab ku dengan senyuman
"Oh ya sorry cik ni RafeeqaQhaira ke?."
And i ..
"Yess i am, why?."
"Cantiknya cik rafeeqa ! Ok cik rafeeqa boleh pergi ke tingkat 8 dan akan berjumpa dengan salah seorang jurusan situ jugak ketua arkitek iaitu eves. Ha itu pun. Eves eves .. panggil nya lelaki itu dan terus datang."
"Yess i am? Why cik yana calling me?" Jawab nya dengan senyuman meleret memandang ku.
"Eves perkenalkan ni cik RafeeqaQhaira. Dia akan jadi team eves dan korang boleh pergi dan berbincang saya ada kerja lain hehe sorry. Eves tolong tunjukkan tempat diaaa yaa?" Kata cikyana kepada eves
"Oh sorry ya cik rafeeqa. Jum ikut saya naik ke office."
Selepas habis sesi penerangan aku memulakan kerja aku. Tepat pukul 1 tengahari satu mesej masuk iatu mummylah hantar location. Huwaaaa menghadap bakal makmertua kejap.
Whatssap
RafeeqaQhaira ; ye mummy kejap lagi pika datang. Pika otw ni mummy naksmpai dah. Give me 5minutes mummy im promise not late mummy.
Mummykeena ; yaa pika sayang i give u 5minutes. Kalau lambat siap pika. Oksyg bye!! Mummy nksediakan hidangan.
RafeeqaQhaira ; alright mummy bye. 😍💕
Dan tiba lah aku kedestinasi " villa rrazkeena "
Besar nya macam boleh duduk 200 orang jer huhu. Bisik hati ku
"Ha sampai pun meh jemput masuk sayang semua tunggu ni."
"Yaa alright mummy im coming."
Sesi perkenalan adik beradik fattah pun dah selesai. Aku menaiki kereta ku iaitu hondaa crv je mana mampu pakai audi huhu. Tetiba dapat panggailan emergency
Yaaa hello , siapani ? Tanya ku.
Cik ni anak FeqaHusna ke?
Yes i am. Why?
Kalau kau nak mak kau sediakan 20k aku bagi masa sebelum maghrib.
Yaa yaa baiklah jawabku dengan gagap.Demi mama aku sanggup korban kan nyawa aku . Duit boleh dicari. mama tiada sapa boleh diganti. Dan aku terus pegi bank buat laporan polis dan berbincang sekejap.
Sampai je gudang tepi sawit aku terus cari mama. Ya mama! Aku dengar orang terpekik pekik dan aku pergi lalu dilemparkan duit tu dan lari ke arah mama. Mama!!!
Akhirnya aku pengsan selepas polis datang. Alhamdulillah allah selamat kan nyawa kami dan semua selamat.
Hai semuaa?! Amacam dengan part yang fakhira buat? RafeeqaQhaira jadi heroin lah bab ni kan gais? Hahah ok next bab ialah hari pertunangan fattah X RafeeqaQhaira ❤
And last yaa abaikan typo yaaa! Jangan lupa vote sayang semuaaaaaaaa! 😘
YOU ARE READING
Cheesee ! ❤
Random" untung pakmertua kau interview kerja dekat rumah dik." - Abang harris " abang pagi pagi pun nak usik pika. Pakmertua apa kejadah apanye?! Pika baru 22tahun lah bang. Mana bersedia lagi." - RafeeqaQhaira " hm betul lah apa abang kau cakap pika. Ne...