HELP~26

618 58 6
                                    

Jihoon pov

Hari ni, hari terakhir aku di Korea dan akan pulang semula ke Canada. Sebelum berangkat ke Canada aku perlu menghadiri meeting. Aku menuju ke bilik meeting dengan penuh riang. Siapa je tak riang last day kerja.

Aku masuk. Semua pekerja sudah ada jadi aku orang terakhir yang masuk. Tak apa aku boss.

Aku duduk di sebelah Daniel. Hari ni pelajar practical akan bentangkan. Sekarang Jihyun yang bentangkan.

Lepas apa yang dia dah buat dekat aku. Aku mengalah. Kenapa aku perlu kejarkan orang yang dah lupakan aku?

Semasa Jihyun bentangkan aku langsung tidak memandang dia. Aku menulis, menyemak fail dan paling penting bergossip dengan Daniel.

Kalini Hani pula yang akan bentangkan. Aku berubah. Aku fokus sepenuhnya sepanjang Hani bentangkan kerja.

"Eleh, orang nak move on memang macam ni"-Daniel

"Kau diam"

"Hahahaha alahai kesian dia"-Daniel

Aku menjeling Daniel. Dari dia single

Selepas selesai meeting semua pekerja mengambil langkah keluar dari bilik meeting.

"Hani, Guanlin, Jihyun tunggu sekejap"-Daniel

Ketiga tiga mereka datang ke arah Daniel.

"Neil, aku keluar dulu"

"Nak pergi dah ke?"-Daniel

Muka Daniel yang sayu buat aku rasa bersalah. Alahai Daniel ni.

"Aah byebye"

Daniel memegang tangan aku. Lagi tiga orang manusia di hadapan aku melihat drama lakonan Jihoon dan Daniel.

"Huaa kenapa awal sangat baru berapa hari kau duduk sini"-Daniel

"Sebab kau aku balik tau"

"Em sunbae panggil nak apa?"

Salah seorang dari mereka bersuara. Tamat sudah lakonan Jihoon dan Daniel. Nanti aku akan fikirkan tajuk drama ni.

"Uit"-Daniel

Tanpa aku sedar aku sedang memandang Jihyun. Tak guna. Semua disebabkan aku fikirkan tajuk drama sampai aku terpandang Jihyun. Suka sangat berkhayal.

"Ok lah Niel, aku pergi dulu"

"Sorry tak dapat hantar"-Daniel

"Tak apa, ada dua orang princess temankan"

Aku ketawa kecil. Sengaja kacau Daniel. Daniel pula menejling aku.

"Ok guys. I have to go. Buat kerja elok elok dengar cakap Daniel kalau dah graduate jangan lupa jemput"

"Ok! Take care Encik Jihoon"-Hani

"Take care sunbae jangan lupa bawak hadiah masa graduate day"-Guanlin

Aku menunggu Jihyun untuk bersuara. Ingat senang untuk 'move on'?

"Em take care Encik Jihoon"-Jihyun

Aku senyum. Tak sangka Jihyun akan bersuara. Aku memandang Daniel. Kelihatan muka Daniel seperti meminta penampar kasih sayang.

"Tapi kan, beria kitorang kata take care sunbae pergi mana?"-Hani

"Bercuti"

"Kat mana?"-Hani

"Jauh dari Korea"

Aku ketawa kecil.

"Ooo privacy lah ni?"-Guanlin

Aku mengangguk.

Aku melambai tangan sebelum keluar dari bilik meeting. Sempat aku melihat mula Daniel yang masih lagi inginkan penampar cinta dari aku.

Skip

Aku menunggu Soora dan Rina yang masih belum sampai di airport. Tidak lama kemudian Soora melambai tangan ke arah aku. Rina yang berada di sebelahnya aku dukung.

"Dah ready?"

"Dah!"

Serentak Soora dan Rina bersuara. Comel. Aku, Soora dan Rina mengambil langkah selepas penerbangan ke Canada diumumkan.

Skip

Canada, I'm back!

"Jihoon, Jihyun macam mana?"-Soora

"Sama. Dia masih marah Jihoon. Jihoon rasa tak perlu kot nak kejar dia balik, dia pun dah benci Jihoon"

"Jihoon, sabar ye"-Soora

"Soora dengan Rina pun dah boleh buat Jihoon bahagia"

Aku senyum. Soora turut mengukir senyuman.

Aku memandu kereta untuk menghantar Soora ke rumahnya.

"Jihoon kena jugak berusaha dapatkan Jihyun"-Soora

"Jihyun sikit pun dah tak pandang Jihoon"

Aku masih lagi fokus memandu.

"Jadi sekarang Jihoon nak give up?"-Soora

Aku memandang Soora sekilas.

"Ye"

Jawpan aku muktamad

Tbc...

Enjoy!❤️

MY CRUSH MY HUSBAND 2 ||PARK JIHOON||Where stories live. Discover now