Hoofdstuk 6

12 0 0
                                    

Hoofdstuk 6; De tijd van Morgen
Dit hoofdstuk wordt mede mogelijk gemaakt door: Vec Morgan

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

"Dus, ik ga het nog één keer herhalen", zei Vec tegen de drie personen om hem heen. "Ik begin, dan is het Yazuki's beurt en daarna moeten jullie twee het beëindigen, Dex en Eve."

"Begrepen!" riepen de laatst genoemde twee. "Dat je dit helemaal hebt gepland in zo'n korte tijd, Vec", zei Yazuki.

"Mijn brein stopt nooit met denken!" reageerde Vec trots.

"Maar dit gaat toch zeker wel lukken, hè?" vroeg Dex voor de zekerheid en Vec knikte gelijk. "Die beer is geen organisme, dus er moet ergens een knop zijn om hem aan en uit te zetten!"

"Hoe weet je zo zeker dat het een knop is?" vroeg Eve. "Omdat..." begon Vec. "Doei."

Terwijl hij wegliep, zei hij: "Neem gewoon jullie posities in." Vervolgens liep de rest ook weg.

Vec was inmiddels aangekomen op zijn uitgekozen plek: het pad van de gang waarin hij stilstond kruiste hier met een ander gangpad, waardoor het op een soort kruispunt leek.

"Mechanobeer!" riep hij toen. "Ik wil weten wat dit voor onduidelijk iets is!"

"Wat voor onduidelijk iets?"

De beer stond ineens achter hem en Vec draaide zich om. "Nou, kijk. Ik bedoel d-" Voordat hij uitgepraat was, klonk er een schreeuw van achteren.

"KIJK UIT!"

Mechanobeer schoot een meter de lucht in van de schrik, terwijl Yazuki met een valse grijns op zijn gezicht achter hem stond.

"NU!"

Vec stapte naar achteren en van links en rechts doken Dex en Eve bovenop de beer die, zoals verwacht, begon te krijsen. Soms leek het net alsof hij niets anders kon doen.

De twee zochten verwoed naar het knopje om Mechanobeer uit te zetten, maar vonden het nergens. Gelijk daarna gingen ze over op plan B: gewoon op die beer gaan hameren om hem uit te krijgen.

Uiteindelijk hield Dex de beer vast en riep: "Trek zijn kop er gewoon af!"
Maar toen Eve aan de kop ging trekken, wist Mechanobeer zijn achterpoot in Dex' gezicht te rammen.

Dex vloog letterlijk een aantal meters door de lucht voordat hij eindelijk op de grond belandde en iedereen keek stomverbaasd.

"Onmogelijk!" riep Vec. "Dat kan niet! Echt niet!"
"Maar hoe krijg je die beer dan uit?" vroeg Eve.
"We kunnen hem gewoon niet uitschakelen!" riep Yazuki met glinsterende ogen.
"Als Elias hier was, had je nu een klap gekregen", zei Dex.

Het was in ieder geval duidelijk geworden dat je niet zo gemakkelijk van Mechanobeer af kon komen én dat die beer nog eens vreemde dingen kon doen.

Inmiddels was het al laat op de dag en Tygo voelde zijn mobiel trillen. Toen hij erop keek, zag hij dat het een alarm was. 'Tijd voor het avondeten'. Hij besloot om de eetkamer te zoeken.

Toen hij de hoek omsloeg, zag hij Jira die met Félicia en Reza in gesprek was.
Jira merkte hem op en vroeg: "Ook op zoek naar de eetkamer? Ik weet wel waar die is, dus je kunt met ons meekomen."

"Het is wel bizar allemaal, hè?" merkte Jira even later op om de stilte te verbreken. "Ja, ik laat het allemaal maar over me heen komen", zei Reza.

Ineens bleven haar ogen op iets rusten, maar voordat ze kon wegkijken, had Félicia het ook.
"L-"

De persoon zag hen nu ook en vluchtte gelijk weg.

"En hij is al weg." Félicia had nog niet eens zijn hele naam kunnen uitspreken en Reza mompelde iets onverstaanbaars. Tygo vond het allemaal erg vreemd.

Fantastical Reality (PAUZE) (Nederlandse versie)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu