PART 2

840 37 3
                                    

ISTERI

EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

BASE ON TRUE STORY *ada beberapa part sahaja kio mungkin 2-3 part*

PART 2 SEMI FINAL

2bulan berlalu

Tetap sama kehidupan kami , saya betul - betul tidak tahan sudah perangai suami saya masa tu .kadang baik kadang tidak menyakit kan hati , saya pun heran kenapa masih bertahan dan terlalu sabar !! Jangan kama fikir saya tidak berdoa tentang hubungan saya sama suami , siapa la ba kan awal - awal mahu jadi janda , anak - anak pula masih kecil selagi masih boleh di pertahan kan saya tetap pertahan kan . ' kalau la saya isteri yang baik selama ni tunjuk kan la saya apa yang sudah terjadi sebenarnya dalam rumah tangga saya sekarang , biar pun kenyataan nya membuat saya sakit hati tapi sya mahu sangat kebenaran tu .. '
Perna juga dan bukan sekali saya bertanya sama suami kemana dia pergi ..
Tapi jawapan dia masih tetap sama ..

Saya -" kenapa ba kau ni kadang - kadang balik , kadang - kadang tidak .. kau pergi mana juga ni , kalau ya pun bekerja tekan la sampai begitu kan ? "

Suami -" banyak tanya pula kau ni , kau di rumah saja mana la tahu apa saya buat di luar .. saya penat -  penat bekerja bila balik kenaa marah - marah , kena maki- maki  , pergi mana lagi kalau bukan cari rezeki itu pun mahu di persoal kan !! ."

Saya -" saya tidak percaya tekan la cari rezeki diluar sampai tidak mahu balik rumah , itu sebenarnya persoalan saya ! Adakah kerja sebagai grab sahaja sampai dua tiga hari tidak pulang ke rumah ? Tidak ka pelik ? Mungkin kau ada simpan perempuan di luar kan .. "

Suami saya hanya memandang saya dengan jelingan saja , gila eee ni orang ! So macam biasa perbincangan kami gantung macam tu saja oleh perangai suami saya tu ., bila suda tahu dia salah sana la dia tidak mahu menjawap semua soalan saya ..  Memang saya sudah agak tapi saya pun berfikir apa cara saya agar suami saya tu kedapatan ba , tiada lain kalau bukan pasal perempuan ! Tapi syaa mahu tahu siapa la perempuan sundal tu .
Dia cakap cari rezeki , rezeki apa kadang tidak balik rezeki nafsu kali . Saya pun sudah tidak ada perasaan sama sekali dengan dia . Percaya pun bukan sudah mahu percaya 100% tapi tinggal 10% kepercayaan saya sama dia . Menyakit kan hati .! Saya kena ada bukti baru la kami dapat bercerai ! Walaupun pada masa tu laki saya cakap langka mayat ingat saya ni kayu tiada perasaan .

Perna sekali tu saya terdengar perbualan suami saya . Tapi suami saya seperti biasa akan mengelak kalau saya ada di depan dia , dia jawap juga tapi dia masuk di tandas pedahal saya mencuri dengar juga tu .

📞 suami -" esok - esok la arhh kita jumpa "

Itu saja yang saya terdengar, so kali ni plan saya pasti akan berjaya .. walaupun macam mana sakit nya saya kena ada bukti yang kukuh makamah pun memang cerewet tahap dewa kalau tiada bukti kuku .
So esok nya betul - betul suami saya keluar rumah dengan wajah yang berseri , pakaian kemas ..tanpa membuang masa saya meminta tolong sama jiran saya . Lagipun sebelum ni sudah selalu saya meminjam kereta nya , memandangkan jiran saya masa tu free jadi apa kata saya meminta tolong sama , nanti saya belanja dia .

Dalam perjalanan kami tu , memang saya sudah bagitahu pasal rancangan saya sama jiran saya tu , so dia pun follow saja la dan kesian kan saya anak - anak pun ikut sama juga ,  tapi bila kami terlepas satu tempat tu tempat yang saya rasa suami saya akan lempas tapi hati saya macam menolong pula .hahaa . 
Dari jauh saya sudah nampak kereta suami saya berparking di depan restoran , kedai minum dan makan .
So tanpa membuang masa saya keluar dari kereta dan ke restoran tapi sia - sia sebap batang hidung suami saya tiada di sana . ' aik kemana dia '
Saya kembali ke kereta dan mengelengkan kepala ,

Jiran -" apa kata kau pergi naik rumah sewa dekat atas tu . Manatahu dia dekat sana mustahil ada kereta di kawasan ni tapi tidak kelihatan ."

Saya -" eyakan ..kejap kau tolong saya tengok kan diorang berdua .. "

Selepas saja ok dari kawan saya tu , saya berlalu dan mencari pintu naik ke atas , sebap ada macam rumah sewa atau bilik sewa .dan hati saya betul - betul berdebar ...memang ada sesuatu suami saya sembunyi kan perempuan !!
Tekaan saya tepat sangat bila saya ke atas tu ada beberapa bilik .. mungkin ini adalah bilik sewa orang . So saya kena berhati - hati takut silap orang atau terkena sama orang yang tidak faham .tapi kerja saya mencari sangat di permudahkan bila saya melihat sepasang kasut di satu pintu bilik sewa tu . Saya kenal kasut tu , itu adalah kasut suami saya eya saya sangat mengenali nya .. dan saya pun tidak mahu berfikir ikut kata hati . Walaupun marah dan benci tu ada tapi saya kena slow untuk fikir benda ni ..mahu pakai otak ..sempat lagi saya berfikiran positif kunun .lepas tu dengan takut tapi berani kan diri juga saya sudah ada di depan pintu bilik sewa tu dan pintu tidak berkunci grill pun tidak ..
Perlahan - lahan saya menolak pintu rumah tu ,

Pelan - pelan saya buka grill dan pintu syukur la tidak kedengaran bunyi tu pintu .. ada juga la bunyi tapi tidak kuat dalam hati saya tidak juga tu diorang perasaan kalau perasaan takut tu tiada kan .. bila saya sudah di dalam rumah tanpa diorang sedari dan apa yang membuat saya terkejut suami saya hanya berseluar pendek di ruang tamu sambil menengok movie di depan nya .. dan saya sempat melihat seorang perempuan berdiri di dapur tengah masak sesuatu . Tapi yang pasti nya menggi !!
Dan sebelum saya menegur tuan rumah ni saya sempat melihat keliling rumah sewa . Waaa rupanya perempuan ini sudah berkawin ? Ada gambar kawin bersama dengan seorang lelaki ? Dua - dua sundal memang la berani !, pandai pula kami ber scandal - scandal .  Tidak cukup satu dalam hati saya memaki hamun sudah tapi saya tidak mahu awal - awal tenagah saya habis . Sudah lama saya simpan marah dan dendam saya sama suami saya ..

Saya -" erm - erm ada orang ka ?? "

Laki saya menoleh ke arah dimana saya tengah berdiri , sampai laki saya terkejut tengok saya ada di depan mata dia sekarang ni .. sampai terjatuh dari katil ba ... mahu saja saya teriak dan cakap sama dia ' kenapa terkejut ka sayang '
tapi saya sempat juga tahan - tahan marah saya ba . Hahaha ,,
Dengan tiada kesabaran sudah saya tengok laki saya yang hanya berseluar pendek ! Jijik !!
Saya ambil penyapu yang bersangkut di tepi pintu dan menujuh ke aeah tu perempuan dimana dia tengah masak tadi , dia pun mungkin terkejut tiba - tiba ada tetamu yang tidak di undang ..
Saya sapu tu kuali sampai tertumpah tu kua menggi , hampir - hampir dia terkena kalau dia tidak mengelak , dia mahu bersuara tapi saya terlebih dahulu bersuara dengan lantang sekali .


Saya -" Oiiii perempuan ! Kau tidak puas ka laki kau sentuh kau sampai suami orang pun kau mahu kebas arhhh !!! Ko ada laki tapi masih mahu layan lelaki lain .apa kamu ni arhhhh ? Kurang ajar "

Saya dekat sama tu perempuan yang terpingga - pingga melihat saya dalam keadaan terlalu marah ... macam saya nampak dia kecil saja ba di depan saya sekarang walaupun realiti nya bukan , tu perempuan labih jauh besar dari saya . Tapi saya tidak takut sama dia ..apa lagi sama suami yang macam gila sudah tengok saya marah .. lagi - lagi suami saya masa tu belum perna nampak saya macam orang gila ..kira meroyan la baitu kan . Hahaha ...
Saya dekat balik sama tu perempuan ..saya berabis pergi tampar dan sekali dengan penumbuk di muka dia ..
Tu perempuan melawan juga sampai rambut saya ada yang gugur beii , aik saya pun tidak ketinggalan saya balas juga tarik rambut dia sampai ada beberapa helaian rambut putus dan tercabut di kepala dia .
Saya tidak mahu mengala kalau saya ..sabahan original baini mana mahu cari . Sempat lagi ba saya berfikiran lawak . Haha sebap macam saya mahu antam berabis saja ba tu perempuan bikin panas betul ba.. kemarahan saya masa tu betul - betul merasuk seluruh badan saya .
saya tengok suami saya pula macam tunggul sudah tengok kami dua berlawan sesama sendiri .
Nanti kau ...


BERSAMBUNG



ISTERI  [ COMPLETE ] ❤✔Where stories live. Discover now