ISTERI
EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94BASE ON TRUE STORY *ada beberapa part sahaja kio mungkin 2-3 part*
PART 3 FINAL
Saya fikir suami saya akan mendiamkan diri dan tidak membantu scandal kesayangan nya tu . Rupanya saya silap bila dia mendekati saya dan menekan ( picit ) kedua - dua tangan dan bahu saya sampai saya terasa sakit dan lemas , bukan itu saja dia menarik pula rambut saya seperti mana scandal dia buat . Eya saya memang la tidak dapat lawan ba kan . Tapi kalau ada secelit kasih sayang dia sama saya dia tidak akan buat saya macam ni ba .saya bertambah sakit hati ba tengok perangaii dia macam tu .
Rasa bersalah sama sekali tidak ada sama saya ba . Betul - betul membuat saya terasa mahu kasih mati saja tu lelaki sama tu perempuan ! Kan bagus kalau saya bakar saja diorang di dalam rumah tadi . Odoii kejam sudah pula saya tu . Hahhaa ...Terpaksa saya undur diri tapi tidak juga la saya mahu mengalah sebenarnya saya berabis pula goyang sana sini macam orang kena rasuk sampai la suami saya terbuka tu tangan dia . Dan apa yang saya nampak depan mata saya pergi tarik - tarik saja sampai la tu aisbook kecil saja ba orang besar macam saya pun boleh kasih jatuh . Saya ingat kan terjatuh tempat lain tapi ter ngam - ngam terjatuh tempat tu perempuan dan tertindih di badan dia ..
Waktu tu dia ambil kesempatan lari masuk sana di bilik kunun tapi itu la kedapatan sama tu aisbook ba . Hahhaa ...saya mengambil kesempatan ambil telefon dan dompet diorang yang terletak di meja dan saya berlalu keluar dari rumah .
Dan saya tidak lupa ambil kunci rumah yang sama - sama tersimpan di meja tadi ..
Saya sempat melihat laki saya tu tolong tu scandal dia yang memang kepayahan sudah mahu bergerak kasih ali tu aisbook di badan dia . Sebelum saya keluar dari tu tempat dan turun di bawa saya sempat grill tu rumah diorang sebap mangga dia masih ada sama saya . ' kotoh la kamu '
Sudah saya siap lock baru la tu dua monyet ada di depan mata saya mungkin sudah terlepas ,Perempuan -" tolong la saya merayu sama ko buka ni grill , saya janji tidak akan buat benda ni sama laki kau . Tolong la " .
Saya hanya memandang ke arah muka dia yang tengah blur - blur dan menahan marah juga ada , sakit hati semua memang bercampur dalam kepala dia sudah kali , saya tengo suami saya pun sama mendiam kan diri saja dan menangis ..
Saya -" kau kenapa ! Ingat lepas saya tengok muka kau nangis tu saya mahu bagi simpati ka .tidak mungkin la !! Pengajaran tetap pengajaran ! Ini kau balas saya .. saya sangup kasih tinggal mama saya di sabah gara - gara mahu ikut kau saja .tapi ini balasan yang saya kena terima kau baru la lelaki yang tidak tahu di untung .. sundal !! "
Saya perhati diorang dua waaa betul - betul la ouhh kan , lelaki memang ba sekejap saja sayang diorang terus hilang macam tu saja . Kenapa susah sangat ka mahu menghargaii perempuan . Bila perempuan yang buat hal . Sampai hujung nyawa sudah ba di belasah .. maklum la perempuan tidak dayus apatah lagi tiada kekuatan macam lelaki !! Ingat perempuan ni bahan untuk di curangi !! Di sakiti ka ! Mula - mula macam orang gila mahu mati sama perempuan tapi baru berapa tahun di uji sudah menyundal ! Dia ingat kalau menyundal ni lebih mantap tu scandal ni sama juga sudah di pakai ! Apa la perasaan laki kau tahu ni .uhuhu ...
Saya sambung lagi marah ba , aisey bergaya betul ba saya masa tu sebap tengok saja la saya berabis marah - marah sama diorang yang saya sudah di luar rumah .hahaha ..Saya -" kau perempuan sundal sedar diri tu ada laki arhh !! Masa kau buat macam ni kau ada terfikir ka perasaan saya dan perasaan perempuan yang kena buat macam tu ... sedap memang la sedap !! Tapi bila sudah kedapatan sampai keturunan pun orang akan ingat tahu ... kau pula lelaki sundal tahap dewa kenapa saya punya barang sama barang ni scandal tidak sama ka ! Kalau kau sudah bosan hantar saya saja sama keluarga saya jangan sakit kan hati saya . Paluiii !
YOU ARE READING
ISTERI [ COMPLETE ] ❤✔
AcakBase on true story kisah tentang seorang isteri yang tabah menjalani kehidupan bersama suami yang dalam diam mencurangi nya ..adakah hubungan atau rumah tangga mereka akan bertahan setelah si isteri membuat keputusan !!!