edited
2 minggu kemudian...
" mingyu-ah..jangan bagitau sesapa pasal hubungan kita tau" aku berkata.
aku ngan mingyu tengah lepak dekat mall yang berdekatan dengan homestay.
" nape lak?" mingyu senyum dengan sinis. rasa cam nak lempang.
" kau nak manager kau tau? nanti kau yang kena buang dari pledis!" aku berkata dengan nada menyampah. dia memuncung.
" ala...aku baru nak berlagak kat wonwoo.." mingyu membuat muka sedih. fikir comel ke? memang comel pon hehe...
" berlagak apenya?!" aku separuh menjerit
" dia kan suka kau jugak...tapi aku berjaya dapat kau!!" dia senyum.
" f-fikir aku barang ke?" aku menyorokkan muka aku yang sedang merah.
" aloloollol... my yeochin malu ke?" dia meletakkan tangan dia kat atas kepala aku.
tau la aku pendek...
" diam la kau!!" aku menepis tangan dia.
" kalau aku taknak?"
" aku stapler mulut kau." aku senyum sinis kat dia.
dia terdiam. apasal entah?
kami berhenti di depan arcade. kat arcade tu langsung takde orang. like- kosong?
" sara. jom main nak?" mingyu memandang aku dengan mata bersinar2
" haishh...kajja..." aku menarik lengan baju dia.
kitorang masuk ke dalam arcade tu dan beli token. mingyu beli banyak gila.
" sara jom main tu!!" mingyu menarik aku ke sebuah mesin permainan.
" what?! dance?! no way! aku tak reti la!!" aku nak lari tapi mingyu tarik balik aku .
" ala..try je.. kau kan reti menari..?" mingyu berkata. suara dia bole buat aku meltttt
memang aku pernah menari depan dia but tu pun tak perfect.
" ye la..." aku berdiri di atas mesin tu.
mingyu memasukkan 5 keping token dan mesin tu mula memasang lagu very nice seventeen.
aku membuat muka sebab mcm mana mesin ni tau yang ada member seventeen kat sini?
" this game will start in 5 seconds. 5, 4, 3, 2, 1, go!" suara watak dari dalam game tu berkata lol.
" sara menari la betul-betul!" mingyu menjerit sambil menari bahagian dk.
" iyalahh!! sape la reka choreography ni?! susah giler!!" aku merungut. aku bole dengar mingyu sedang ketawa kecil.
mentang-mentang tau tarian ni, nak gelakkan aku lak.
" wah! aku dengar ade lagu aju nice la!!" aku terdengar suara yang sangat familiar dari luar arcade.
mingyu memandang aku.
" sorok!!" aku berbisik.
aku dan mingyu sorok di belakang mesin tu. aku meletakkan jari di mulut mingyu sebab dia bernafas kuat-kuat.
kurang oksigen ke?
semua member seventeen berlari ke arah lagu diorang tu. nasib sempat sorok. aku mengintai diorang dari sisi mesin tu.
YOU ARE READING
𝐎𝐇 𝐌𝐘! ♡. kim mingyu
Fanfiction[complete] " apa yang akan terjadi bila sara jumpa dengan idol kesayangannya, seventeen? adakah hidupnya akan berubah?" - oh my! season one.