edited
seminggu kemudian..
di klia..
" mingyu, jangan lupa aku tau..." aku menangis sambil tertunduk di depan mingyu.
" iya..nape aku nak lupakan kau lak?" mingyu mengusap kepala aku.
" kat seoulkan ramai perempuan cantik. nanti kau lupa diri lak.." aku mengelap air mata.
" kau je yang paling cantik dalam dunia ni.." mingyu senyum dengan sinis.
" diamla..meremang bulu roma aku.." aku gelak diselangi tangisan.
" dah..jangan nangiss..nanti halmoni tuduh aku buli kau.." mingyu senyum kat aku.
" aku serious tau. kalau aku nampak kau dengan perempuan lain, mati kau.." aku membuat fistbump kat depan muka mingyu.
" naeee..."
" mingyu, nah!" aku bagi mingyu sebuah beg berwarna merah.
" apa ni?-" aku pukul tangan mingyu.
" kau tengok masa dah sampai seoul. janji?"
" aduh..yeochin aku ni garang ahh..." mingyu buat-buat merajuk. fikir kau tu budak kecik ke?
" penerbangan ke seoul akan berlepas pada pukul 9:30 pagi. diminta penumpang bersedia. terima kasih." kata speaker lol. aku tengok muka mingyu.
" alaaa..tak dapat tengok muka kau lama2.." mingyu cakap tapi tetap senyum. air mata aku mula turun dengan laju.
" ahhhhh!!! jangan la cakap camtu!! kau tak sedih ke..?" aku mengelap air mata.
" tak."
" mwoya?! kau mmg nak cari yeochin baru ehh?!" aku memukul kepala mingyu kuat2.
" dah la tu pukul aku! ni dinamakan abuse tahu tak!!" mingyu memegang tangan aku.
" mianhae..aku gurau je..sakit ke?" aku urut kepala dia yang sakit tuh.
" mestila sakit..."
" haa..kalau kau buat hal, aku buat lagi sakit dari tadi tu." aku senyum dengan lebar.
tetiba phone mingyu berbunyi. muka dia berubah sedih.
" mm..sara..manager aku dah panggil.. bye sara. kau pun jangan cari namchin baru tau! saranghae! muahh!!" mingyu cium jari dia then letak kat pipi aku. muka aku menjadi merah padam macam sambal.
" mingyu pabo!!" dia lari.
" love you toooo~♥" mingyu jerit dari jauh. lalu mingyu pun pergi dengan ahli seventeen yang lain.
" cepat nya masa berlalu..." aku cakap seorang diri. lalu aku berjalan ke stesen bas.
YOU ARE READING
𝐎𝐇 𝐌𝐘! ♡. kim mingyu
Fiksi Penggemar[complete] " apa yang akan terjadi bila sara jumpa dengan idol kesayangannya, seventeen? adakah hidupnya akan berubah?" - oh my! season one.