edited
aku bangun awal hari ni, pukul 6. aku mandi pastu pakai t-shirt over size warna merah, fav aku dengan seluar palazo kuning.
aku pun turun bawah nak makan, tapi opah je yang dah bangun. opah tengah masak. aku nak tanya opah jap.
"opah masak sarapan ape hari ini?" aku tanya sambil peluk opah.
"ramen cheese..."
"what?! wae??"aku tanya lalu melepaskan pelukan.
"untuk orang yang tinggal kat homestay opah tu.." opah bercakap...bahasa korea wth!!
"macam mana opah reti cakap bahasa korea ni?" tanyaku tak percaya.
"ooo...kamu tak tau yang atuk kamu orang sana.opah belajar bahasa korea masa opah 23 tahun.opah sambung belajar kat sana pastu jumpa atuk kamu." terang opah panjang darab lebar.
"nape opah tak bagitau awal2..bole belajar bahasa korea ngan opah.."
"nak belajar ke? opah boleh je"
"dah pandai dh..." jawabku... disappointed kata orang putih
"opah masak untuk diorang sekali ke?? kalau opah nak hantar sara nak ikut bole..bole la opah" aku manggedik tepi opah.aku nak tengok muka seventeen depan mata.
"iye bole...bagus jugak tu!"kata opah dengan gembira.
•••
aku bawak bekas yang paling berat sebab opah tak larat. hampeh betul.. aku ikut belakang opah je.
opah tekan loceng rumah. heartbeat aku terus laju macam budak lajak lol. pastu mingyu bukak pintu..wait..bias aku bukak pintuuuuuuuuu??!?!?!!
" mingyu, lama tk jumpa.." opah cakap kat mingyu. mata mingyu beralih pada aku. rase macam kena tembak. aku rasa muka aku merah dari tadi.
" oh! lupa nak kenalkan ni cucu halmoni,sara."
"oh hello,sara! i'm mingyu from seventeen!" omg cutenya ko ni!!
" mmmm.. a-annyeong haseyo,n-nice to meet..u.." first time aku cakap hangul dengan orang hanguk!!
"oh! awak tau cakap hangul! daebak!" dino datang entah dari mana...dino my bias wrecker!! memang semua orang nak bunuh aku ke...
" oh,hi halmoni!" kata s.coups.
" memang taknak bagi halmoni masuk ehh!!" jerit woozi dari dalam.
"hihihi..halmoni masuklah..." s,coups jemput kitorang masuk. tangan aku dah nk patah dah ni.
mingyu ambik bekas ramen yang berat macam batu dari tangan aku. omg dekat nye dia... (muka sara:°- °)
•••
"sara,awak ok ke?" joshua tanya. author jangan seksa aku dah!!
" n-nape saye ok j-jelah.." sejak bila aku gagap ni!!
" tak muka awak merah.." joshua tunjuk muka aku yang merah padam ni. (muka sara: •\\\\\\•)
aku pun tutuplah muka aku dengan tapak tangan.pastu dia gelak..dia gelak!!!dia gelak!!! help mehhh!!!!
" dh jom makan!!" opah jerit dari dapur.
"nae!" kitorang jawab serentak.
•••
aku duduk sebelah opah. diorang tengah borak dengan opah and aku tunduk je sebab muka aku masih merah.
aku berada dalam dunia sendiri.tiba2 tercekik. aku batuk kuat giler..
YOU ARE READING
𝐎𝐇 𝐌𝐘! ♡. kim mingyu
Fiksi Penggemar[complete] " apa yang akan terjadi bila sara jumpa dengan idol kesayangannya, seventeen? adakah hidupnya akan berubah?" - oh my! season one.