الحلقه 14
ينتهى الحفل على خير. يخرج وليد ،وندى ،ويحي ،وريم للعشاء بالخارج، ويخرج معتز وحسن بدون ان يسلموا عليهم.
فى المطعم، يجلسون العرسان سويا ولكن الكل شارد وساهم، يقطع شرودهم صوت النادلالنادل : تؤمروا باى شيء يا فندم. ؟
وليد : شكرا
يحيح : ها يا بنات ، مالكم ماتاكلوا.ريم : ومين جايله نفس يا يحي، انا مخنوقه اوى.
ندى : وأنا كمان ؛مخنوقه وخايفه.
وليد : خايفه من ايه؟
ندى : من خالد. مش عارف ليه قلبى مقبوض اوى ؟؟
وليد : برده انا مش مستريح لخالد ده.
يحي : ليه . هو عمل ايه ؟
وليد : نظرته لندى وليا مش مريحه بالمره. المهم خلينا فى التوأم اللى عندنا
ريم : توأم مين!
وليد متهكما : حسن ومعتز.
ريم : انتم ايه انطباعكم عنهم النهارده، يعنى كانوا عادى، ولا فرحانين ولا زعلانين. ....قولوا لى انطباعكم عنهم ايه؟
وليد : معتز كان زعلان ، وحسن رغم انه بيضحك بس كان باين عليه الحزن.
يحي : اه وانا كمان حسيت بكده.ريم وندى : يعنى من رأيكم ايه؟
وليد : ويحيى : يعنى... بدأوا يحسوا إن فيه حاجه كانت قدامهم وضاعت من إيديهم، يعنى ممكن يبدأوا يحاولوا انهم يكلموكم، ويمكن يعترفوا لكم بحبهم كمان.
ريم وندى : ياااريت ،وينظرون لبعضهم، ثم يقولوا يلا بينا نروح بقى.
تركب ريم مع يحي ،وندى مع وليد ،وهم فى الطريق يشاهدون عربه معتز وهو يصفها أمام عماره، وينزل منها ومعه فتاه. تصرخ ندى فى وليد لكى يقف بسرعه ،وتجد سياره حسن ايضا صافه امام نفس العماره .
تقف عربتى يحي ووليد ،وينزلون منها
ندى بحده : شايفين اللى انا شايفاه !!ولا انا بيتهيألى ؟؟
ريم بغضب : وحسن كمان هنا .
يحي بتوتر :دى الشقه بتاعتهم .
وليد : إنت متأكد .
يحي : اه
ندى: هيه فى الدور الكام ؟
يحي : الخامس
ندى وهو تنظر لوليد ويحى :وتقولوا انهم بدءوا يحسوا وهيحاولوا يعترفوا لنا بحبهم !!!ما هو باين اهه
ثم تقول :انا مش قارده ،انا طالعه لهم
ريم : وانا جايه معاكى
يحي ووليد بدهشه :انتم بتقولوا ايه !!ندى وريم بإصرار : بنقول لكم ايه ،هنطلع يعنى هنطلع ،خليكم هنا استنونا .
يحي : بلاش يا ريم ، انتى و ندى، ....بلاش تطلعوا ....احنا ممكن نطلع وانتم انتظرونا هناريم بصرامه و حده : قلت لاء...احنا طالعين وخليكم هنا .
استسلم يحي ووليد لهم و صعدت ندى وريم للدور 5 ...ووقفوا امام 3 شقق اتنتان مظلمتان ،وأﻻخرى مضاءه ويخرج منها صوت موسيقى .
أنت تقرأ
دقة قلب ... نجلاءناجي
Dragosteدقه قلب كل واحد فينا قلبه بيدق دقاته العاديه ....لكن مين فينا يقدر ينكر ان قلبه فى يوم من الايام دق دقه مش عاديه....لشخص واحد بس ....دقه فرح ...دقه حب.....ومدقهاش غير للشخص ده بس دقه قلب ان شاء الله هبدا من بكره فى نشر روايتى الجديده دقه قلب ارجوا ا...