Rasismus

5 0 0
                                    

Téma rasismus jsem nakousla (možná trochu víc) v minulé kapitole.
Rasismus je, jak všichni víme, odsuzování lidí na základě jejich rasy popřípadě barvy jejich pleti.
Mně samotné to přijde jako hloupé počínání. Přeci nemůžeme vědět, jaký člověk je jen na základě toho, jak vypadá (jistě, určitě se nebudeme asi chtít přátelit s bezdomovcem, ale to je zas jiný extrém).
Rasismus podle mě docela úzce souvisí s šikanou. A nemusí to být jen rasismus, stačí jen vzhled.
Jste moc tlustí? Zapomněli jste si dnes vyčistit zuby? Máte předčasnou pubertu? Skvěle! Stali jste se uchazečem o šikanu.
Rasismus je podle mě nevhodný. Nechápu ty důvody, proč někoho jen tak někoho pro nic za nic urážet či ho napadat fyzicky. Nechápu tu nenávist.
A ze všeho nejvíc nechápu větu "Jsem rasista a jsem na to hrdý/á." Tahle věta se pro mě stala něčím naprosto nepochopitelným. To už víc snad rozumím modernímu umění!
Chci se jen zeptat... Protože nikdo z lidí-rasistů mi nedokázal odpovědět tak, abych nedokázala jeho důvody zpochybnit... Proč být rasistou? Proč nenávidět lidi?
Jedním z důvodů, který mi byl uváděn zněl takto: "Bojím se o naši krásnou, bílou, Českou zem." nebo "Nechci zažít strach, ve kterém bych se bála promluvit na ulici česky."
Víte, většinu osob, které jsem zpovídala, znám tak nějak víc a znám jejich ústřední a hlavní koníček. Jeden člověk, který právě uváděl ten druhý důvod, se zabýval historií.
Nevím z čeho čerpal. Možná opravdu z nějaké historie a nebo možná taky ne. Protože druhý "historik", kterého jsem zpovídala, naopak rasistou není.
A teď babo raď, že?
Je jeden z nich všímavější? Nebo prostě jen potřebuje nějaký objekt, který by mohl nenávidět?
To nechám na vašem posouzení, milí čtenáři. (Pokuď nějací jsou, že ano.)

VšechnopsaníKde žijí příběhy. Začni objevovat