#LEYAERENA
PART 2READ AT YOUR OWN RISK 🔞‼‼‼
AYDEN
" Leya "
Automatik tu mulut sa cakap nama dia.
" Ya Boss "
Dia terus pandang tepat mata sa.
Sa rasa macam ni dunia berhenti buat seketika.Apa yang berdiri depan sa serkarang?
Kau cantik, sangat cantik..' dup dap dup dap dup dap '
Sa pegang dada sa.
Laju betul degupannya.
Peluh² kecil di dahi mula keluar.
First time sa rasa macam ni.
Macam sa pula yang jadi tidak tentu arah.' Ooh heart, what happen to you ? '
Tanya hati sa..
' Jangan terpedaya dengan perempuan macam ni, sa benci perempuan, sa nda percaya kasih sayang '
Macam ada 1 suara dalam kepala bersuara dan marah sa.
" Boss "
Dia panggil sa slow.
Sa dengar tapi sa macam nda bole bergerak.
Kaku.
Jelas terpampang muka ketakutan dia.
Tapi sa nda boleh berlembut.
Perempuan macam ni selalu berlakon lebih supaya sa nda macam² sama dorang." Ehemm, Huh! Berapa umur kau sekarang Leya? "
Sa berdehem lepas tu hembuskan nafas.
Sa lap peluh di dahi sa.
Sa pun confuse apa sa rasa sekarang." Have a seat Leya, dari tadi kau berdiri..Soalan sa tadi pun kau nda jawab lagi? "
Sa buat muka serius sambil buat tangan minta dia duduk.
" Thank you Boss. Er..er..Sa baru lepas SPM, umur sa 18 tahun "
" Kau nampak sa ni apa sampai cakap pun tergagap²? "
Sengaja sa tanya begitu sambil renung mata dia.
" sa..sa..er..er..B..Bb..Boss, jangan jual sa. Sa sanggup kerja di Club seumur hidup sa asalkan Boss sediakan sa punya tempat tinggal sama makan minum "
Lain sa tanya, lain dia jawab.
Kelakar sa tengok muka dia merayu begitu dengan mata dia yang tertutup.
Tapi, whatever it is..
sa tetap tidak akan terpedaya dengan perempuan." Kau fikir hutang mama sama bapa kau berapa? 20k ? Its 200k. Kau kerja sampai mati pun belum tentu kau boleh bayar. "
Sa tau bahasa sa kasar.
Sa tau gaya dan apa yang sa cakap akan takutkan dia.
Itu yang sa mau.
Sa nda mau jadi bodoh lagi pasal perempuan.
Cukup la sa tertipu dengan Linda, perempuan yang pernah sa sayang..LEYA
Dia suruh sa duduk.
Rasa macam mau lari, tapi terngiang² di otak sa apa bapa sa warning. Haih' kalau kau macam², bukan kepala kami saja kena potong, dengan kau² sekali kena '
" Kau fikir hutang mama sama bapa kau berapa? 20k ? Its 200k. Kau kerja sampai mati pun belum tentu kau boleh bayar. "
" Sorry Boss. "
Tadi bukan main nda berkedip kau tengok sa.
Sekarang kau buat pulak muka bengis + dengan suara kau yg tegas tu." Sa tidak ambil budak bawah umur kerja di Club sa. So, kau akan kerja di dalam rumah sa. "
Dia sambung cakap lagi..
" Maksud nya apa? Sa jadi maid Boss ka? "
Berbunga² mata sa tengok dia.
Bagus la kalau jadi maid saja.
Sa akan kerja sungguh² biar pun nda da gaji.
YOU ARE READING
LEYA ERENA
RomanceLeya Erena. Seorang gadis lepasan SPM yang terpaksa mengorbankan semua hasrat serta cita demi melunaskan semua hutang mama dan bapa nya. Mama dan bapa Leya kuat berjudi sehingga berhutang ratusan ribu dengan Ayden iaitu seorang Along. Tiada pilihan...