#LeyaErena - Part 13
Private Chalet Pulau Rhu
LOLITUT
Sa perhati keadaan sekarang. Penuh dengan dendam, marah, dan emosi. Di tambah pula dengan kawan sa John yang mau jadi hero terjun mau kasi selamat adik dia. Haih. Sa suda cakap, apa² pun tanya Leya dulu.
Bila keadaan semakin bingit, ada baik nya sa menyampuk biar semua boleh di selesaikan dengan cara yang baik.." Sepatutnya benda macam ni kena bincang cara baik. Kita duduk, sejuk kan hati..Leya, apa pun jadi kau kena dengar dulu apa penjelasan orang. John, sa suda cakap, apa² bincang dulu. Jangan main terjah macam ni. Tiada masalah yang akan selesai dengan emosi, dendam, gaduh dan marah. Jum kita masuk dalam. Gary, kasi on tu aircond yang paaaalingg kuat. Biar ni hati² dorang semua ni cepat sejuk. "
" Ya, betul juga Lolit cakap. Masuk dulu semua. Benda macam ni kita kasi settle dengan cara baik. "
Ujar Gary pula sambil tu tangan dia pulas tombol pintu..
Keadaan masih senyap dengan mata John yang masih merenung tajam mata Ayden.' Haih John, kau jugak yang cakap. Tu geng Ayden merata² mau di bandingkan geng kau. Saja cari pasal '
Bisik hati sa sendiri.
" Baa, suda, hentikan renungan mata ke mata. Geli sa tengok kalau lelaki sama lelaki yg merenung². Jum masuk semua "
LEYA
Nasib ada Lolitut..kalau nda mesti sa terus salahkan orang tanpa dengar penjelasan.
Sa tengok Ayden yang masih merenung tajam mata John..' Lelaki ini la yang sanggup datang pergi sini pujuk sa. Sa sayang kau Ayden. '
Bisik hati sa sendiri..
Sa pegang dan genggam tangan Ayden. Automatik Ayden terus tengok sa.
" Im sorry Ayden "
Perlahan suara sa minta maaf..
" Its okay baby. Sa faham. "
Jawab Ayden lantas dia ukirkan senyuman pada sa sambil tu tangan dia usap perlahan kepala sa.
*******************
Tombol pintu Gary pulas dan pintu pun terbuka.
Satu persatu kami masuk ke dalam dan masing² duduk.
Sa tengok Gary pergi belakang dan masuk semula bawa air tin coke.
Gary hidang satu² pergi atas meja.
Keadaan masih senyap. Sa genggam tangan Ayden." Relax baby, apa pun jadi, sa ada sama kau "
Ujar Ayden pada sa. Sejuk dan tenang rasa hati sa.
" Ok, biar sa mulakan perbincangan. John, terima kasih sebab sudi mau tolong sa. Sa hargai sangat tapi sa sudah okay sama Ayden.. Gary, thanks for the coke tapi sa mau tanya, gambar siapa yang kau pegang tadi ? ''
" Its okay Leya, kalau ada apa², you can call me anytime "
Jawab John sambil kenyit mata pada sa..
" And Gary, about the picture? "
Soal sa lagi..
" Ooo, gambar tadi. Tu gambar adik2 sa ''
Ujar Gary sambil tu tangan dia letak 1 album gambar lama atas meja.
Sa ambil tu album, sa selak satu2. Mata sa tertumpu pada 1 gambar yang sama macam kakak sa punya." Lydia, ni bukan gambar yang sama dengan kau ka? ''
Soal sa pada Lydia.
Dia hulur tangan untuk ambil gambar tu." yy, yy, ya..tapi macam mana gambar ni boleh ada sama kau Gary? ''
Tergagap2 Lydia menyoal. Lydia kasi keluar tu rantai yang ada loket bentuk love dari leher dia then dia buka tu loket lepas tu dia bagi tu loket sama Gary. John sama Lolitut terus pandang Gary. Jelas nampak muka terkejut dorang bertiga.
YOU ARE READING
LEYA ERENA
RomanceLeya Erena. Seorang gadis lepasan SPM yang terpaksa mengorbankan semua hasrat serta cita demi melunaskan semua hutang mama dan bapa nya. Mama dan bapa Leya kuat berjudi sehingga berhutang ratusan ribu dengan Ayden iaitu seorang Along. Tiada pilihan...