#Leya Erena - Part 15
Ayden's Home
AYDEN
Suasana rumah sunyi. Sa perhati Leya yang berdiri menghadap pool. Sa tau kepala dia mesti tengah serabut dengan apa yang jadi.
Sa menapak perlahan ke sebelah Leya." Baby, are u okay? "
Leya toleh kepala dia pada sa lepas tu dia pandang hadapan semula..
" Im not okay Ayden. Lepas satu, satu lagi masalah datang. "
" Baby, sa minta maaf. Sebab sa kau terpaksa lalui semua ni. "
" No, no, no. Its not ur fault. Memang sudah takdir sa. Sa terima semua ni. Cuma sa takut. "
Leya seka airmata yang mulai turun..
" Please, jangan nangis.. Sa janji semua akan selamat. "
Sa pegang pipi dia lantas sa usap pakai ibu jari sa..
" Petang ni kita pergi kilang lama yang John cakap ya? Baby tau sudah kan plan kita? "
" Ya, i know.. "
" Dont worry, sa, Gary, John, Bryan, Lolit dan orang² sa ada juga dekat sana petang nanti. "
Leya nda menjawab. Dia cuma diam.
Sa masuk dalam rumah dan call Bryan. Sa suruh dia sediakan budak² untuk petang ni. Sa nda kan biar Sara terlepas..
JOHN
Sa duduk di kerusi yang bakal Leya duduk sekejap lagi sambil menghisap rokok.
Gary dan Lolitut pula membuang jauh pandangan mereka ke dalam hutan.
Suasana gelap dan sunyi yang kedengaran hanyalah suara burung² gagak mencari makan." Gary, jangan risau. Kau doa banyak², Leya akan selamat. "
Ujar sa menenangkan Gary..
" Sa pernah berdoa dulu sebelum sa jumpa adik² sa, kalau Tuhan bagi sa jumpa dorang berdua, sa sanggup gantikan dengan nyawa sa. Dan sekali lagi Tuhan uji sa, dan jawapan sa masih sama. Sa sanggup tukarkan nyawa sa demi kebahagiaan adik² sa. John, Lolit, andai kata sa pergi dulu..tolong, tolong sa jaga adik² sa. "
" Kau jangan mengarut la bro! Kita bertiga yang akan jaga Leya sama Lydia. Sudah! Jangan fikir bukan². Semua mesti selamat. "
Ujar Lolit lantas menekup mukanya..
' mudah²an apa yang sa plan berjalan lancar. '
Hati sa berkata sendiri..
BRYAN
Terkejut sa bila dapat call dari Ayden tentang plan petang ni sebab Leya mau kena culik dan bunuh sama Sara.
Sa call Stephen untuk orang² yang akan cover petang ni.
Lydia lagi la macam terus hilang akal bila dia tahu adik dia dalam bahaya." Bryan, sa cakap sa mau ikut. Kau nda faham ka? "
Tengking Lydia pada sa.
" No babe. Nda boleh. Benda ni terlalu bahaya. "
Ujar sa sama Lydia sambil sa genggam ke dua² tangan dia.
" Bryan!! Yang mau kena bunuh tu adik sa! Sa mau ikut. Please Bryan..Abang sama adik sa ada di sana. Please. "
Rayu Lydia sambil menangis²..
" Dont cry babe. Ba, kau siap sekarang. Sa tungggu dekat luar. "
" Okay, tunggu kejap sa tukar baju. "
Sa berlalu keluar dari bilik. Sa tutup pintu slow², then sa lock dari luar..
" Bryan!! Bryan!!! Buka pintu ni! Buka!! "
YOU ARE READING
LEYA ERENA
RomanceLeya Erena. Seorang gadis lepasan SPM yang terpaksa mengorbankan semua hasrat serta cita demi melunaskan semua hutang mama dan bapa nya. Mama dan bapa Leya kuat berjudi sehingga berhutang ratusan ribu dengan Ayden iaitu seorang Along. Tiada pilihan...