Hari persekolahanku berjalan dengan lancar tanpa sebarang gangguan. Hmmm, aku haraplh ini akan berkekalan. Kenapa? Hari persekolahanku telah menjadi huru-hara lepas my schoolmates tahu yang Lee Mark daripada boygroup Nct Dream abangku!! Arghhhhhh! Ini semua salah abangku sendiri.Siapa suruh dia sibuk je nak ambil aku dari sekolah masatu.
Tiap pagi,mejaku akan dipenuhi dgn pelbagai jenis coklat yg mhl dan bunga.Untuk siapa lagi klau bukan untuk abangku dan members dreamies yg lain.Bilalah mereka nak bagi aku coklat dan bunga pula ni hmmm.Eh, tapi sekolah yg aku bljr ni semuanya pljr perempuan,mmg taklh mereka nak bagi aku semua tu.
Dan tak kurang juga ada yg hipokrit nak jadikan aku sbgai kwn mereka lps tahu yg aku ini adik kepada Mark. Eeewww~Tapi aku sngt bersyukur dapat BFF yg selalu dgn aku masa aku susah dan senang. Boleh dikatakan seperti isi dengan kuku.Biasalh,dari kecil dulu dh aku dan BFF aku ni berkawan. Nama BFF aku, Hyerina. Cantik orgnya dan pandai. Aku pun apa kurangnya. Hehe ;)
Eh,lupa pula aku nak introkan diri aku sendiri.Namaku,Lee Ariana dan umurku 16 thn.Aku hanya ada seorang abg iaitu siapa lagi klau bukan Lee Mark dan aku anak ke-2,ank bongsu dan aku bljr dekat Cheonan Girls' High School.
Ceritaku bermula begini~
Di depan gate sekolah ;
"Eh, Hyerina aku rasa kau kena balik dululh sebab dh lama dh kau teman aku kat sini " kataku kepada BFFku."Serious ke ni?Takpelh aku temankan kau. Tak lama lagi dtglh ayah kau tu"katanya pula. "Terpulang kaulh Hyerina. Nnti mak kau marah kau balik lmbt, jgn slhkn aku pula" "Takdelh mak aku marah hehe."
Beberapa minit kemudian sebuah kereta mewah berjenama Lamborghini Murciélago LP640 berhenti di depan aku dan Hyerina.
"Macam kenal je kereta ni, bukan ke ni kereta... mar...." belum hbis lagi aku ckp "Hey, dongsaeng! How are you!"
"MARK!" hmpir menjerit aku dibuatnya . Hyerina apalagi hanya terpegunlh melihat Mark di depan matanya. "Mark, apa kau buat kat sini mana papa? Aku dh katakan jgn ambik aku kat sekolah! " geram aku dibuatnya."Papa busy kat office,so oppalh ambik Ariana." Semua mata-mata memandang ke arah kami bertiga dan ada juga yg terlompat-lompat mcm ayam kena sembelih. Matilah aku pecah rahsia yg Mark Nct Dream ni abg aku. "Damn it!Oppa, masuklh dlm kereta" aku mengheret Mark ke dlm kereta dan terus meninggalkan sekolah."Hyerina, jumpa esok!" kataku smbil melambai dekat Hyerina yg dh mcm statue sbb terkejut. Mana taknya dgn BFF sendiri aku sembunyikn hal ni. Memang kenalh aku dengan Hyerina esok. Aduh, nsib nsib~Dlm kereta ;
"Oppa ni dh kenapa tiba je ambik aku kat sekolah dhlh masih bnyk lagi org yg belum balik." "Come onlh, bukannye selalu oppa ambik kau daripada sekolah. Lagipun, papa busy kot kat office." "Tu Ariana tak kisah, yg kisahnya skrg semua schoolmates Ariana dh tahu yg oppa ni abg Ariana! Tahu tak!" "Eh, takkan kot hahahaha." "Tengok ni!"kataku smbil menghulurkan telefon ke arah Mark.
CHEONAN GIRLS' HIGH SCHOOL'S SNS 💬
LEE ARIANA ADIK KEPADA LEE MARK NCT DREAM!
LEE ARIANA PELAJAR GRADE 10 IALAH ADIK KEPADA NCT DREAM MARK!!
MARK NCT DREAM MENGAMBIL LEE ARIANA BALIK DARIPADA SEKOLAH DI DEPAN GATE CHEONAN!!! I'M DEATH!!
MARK HE IS SO HANDSOME!! OMONA!!!
Mark tergelak. "Oppa gelak apahal?" "Cepatnya berita tersebar kan HAHAHAHAHAHA.Tak cuma lmao mereka comellh. Siap puji oppa handsome lagi. Aduhh, comel comel." "Eh, main pula. Seriously, mcm mna Ariana nak dtg ke sekolah esok pagi." "Calm down,my sister.Tak ada apa yg akan berlaku esok."
Suasana pagi kat Cheonan begitu riuh-rendah terutamanya di depan kls aku."Tak ada apa yang akan berlaku?" kataku sambil mengingati apa mende yg abgku ckp semalam. "Mark punya psl ni. Aduhh!!" bisikku dlm hati.Hyerina baru je dtg dan terus menerpa ke arah aku lalu menjerit "Yahhhhh!!! Ariana kenapa kau tak bagitau aku yg Mark tu abg kau. Smpai hati kau ye, ckp BFF mana BFFnye!!! Dhlh tipu ckp abg kau pergi oversea utk bljr tapi rupanya abg kau jadi idol!! Apa ni?!!"
Matilah aku!Dhlh aku tak suka suasana macam ni .Bising!! Bingit!! Papa help me!!!
Bersambung 💚
YOU ARE READING
OH MY GOODNESS × NCT DREAM
Teen FictionLee Ariana, remaja yg berumur 16 tahun yang terpaksa melalui hidup persekolahannya dengan melayan kerenah NCTZEN di sekolahnya.Nctzen? Kenapa Nctzen? Kalau nak tahu apa yang berlaku, bacalh OH MY GOODNESS × NCT DREAM ni. Selamat membaca 💚 (Christma...