Ep.3

512 37 0
                                    

KRINGG!KRINGG! WAKTU PERSEKOLAHAN TAMAT

"Baiklh,cikgu nak korang semua hbiskn tugasan ni masa hujung minggu ni. Fhm?"kata Cgu Wonso."Fhm!" jwb aku dan classmates dgn smgt."Uisshh, byk gile hw hari ni. Hari Jumaat kot takyahlh bagi byk hw" adu Hyerina ."Dh nma pljr mestilh kerjanya buat hw je." balasku. "Hi, Ariana"tegur Somi."Eh, Somi kenapa ni?"peliknya tiber je nak tegur aku ni pahal,bukan minah ni ke yg slalu cari gaduh ngan aku. "Aku nak minta maaf sbb aku dh byk buat slh kat kau. Maafkn aku eh Ariana?" pelik binti ajaib minah ni.Hmmm mesti ada smth ni."Ariana,aku rsa minah ni ada problemlh." bisik Hyerina."Kot"jwb ku pula."Aku minta maaf sngt .Maafkn lh aku.Jeballlll."rayunye pula.Nak minta lempang ke apa ni."Okay okay aku maafkn kau tapi kenapa kau tiber je nak minta maaf?" "Ke kau nak mati dah"sampuk Hyerina smbil  ketawa."Uii,Hyerina jaga mulut tu." aku cuba nak thn gelak tapi tak dpt HAHAHAHAHAHA.Somi kecik besar kecik besar tgk aku ngan Hyerina gelakkn dia."Apalah korang dua ni HAHA buat lawak HA HA HA." Aku dan Hyerina berhenti gelak tgk muka Somi dh mcm singa betina sbb thn mrh."Boleh aku jadi kwn kau ngan Hyerina?" "Whut?" terkejut beruk aku ngan Hyerina dibuatnya.Seriously,minah diva ni nk kwn ngan aku?Mesti ni ada muslihat lain.Aku dan Hyerina berpandangan satu sma lain."Wait....seriously kau nak berkwn dgn aku dan Ariana?" tanya Hyerina. "Serious!Takkn nak tipu pula." "Bo... boleh kot"jwb aku acuh tak acuh. "YES!! Thank u Ariana. Thank u Hyerina. Bye!" Somi terus blah camtu je lps aku ckp "Boleh" .Pelik betul minah ni.

Di depan gate;

Keadaan di dpn gate hiruk-pikuk. PASTI!!! Ni kerja Marklh ni!!! "Wo wo wo wo calm down girls girls!!!Be queit.Shhhhh!" keadaan tng semula lps Mark tenangkn Nctzen. "Oppa?Kenapa oppa yg ambik Ariana lagi?" Mark busy berselfie dgn Nctzen dan aku dipinggirkan.Suka hati dia je tk layan aku. I'M YOUR SISTER MARK!!! Kalau nak diikutkn hati nk je aku menjerit dan halau mereka smua tapi kesian pula dkt  mereka yg tgh pecah ovari ni nak jumpa Mark."Mark!! I love you!!!" "Markkkk please be mine!!! " "Mark be my husband!" "Oh my highness, aku sanggup menyeberang lautan dunia utk bertemu dgnmu my highness!" Wat da hell lautan dunia kepala otak kau, kau sekolah sini lautan dunia apanya. Cringe gile ughhh!!! "Okaylh sijeuni! Sya nak balik dulu sbb ada schedule yg agk padat. Bye!" kata Mark kpda Nctzen. "No, dont leave us!!Andwae!! " begitu dramatik sekali ye mereka ni ish ish."Oppa cptlh!" jeritku. "Ariana aku balik ngan kau boleh? " tanya Hyerina. "Aku mmg nak hntr kau pun"jwbku. "Bye sijeuni!" "Annyeong!!!!!!! "

Dlm kereta ;

"Hebatlh pljr perempuan sini.Mcm kat konsert" kata Mark yg masih lagi terpegun dgn smgt Nctzen. "Yelah tu. Eh boleh tak lain kali jgn ambik Ariana. Ariana tak selesalh klau tiap hari mcm ni.Masa pagi, meja Ariana penuh dgn hadiah.Bukan stakat meja je penuh,bawah meja Ariana pun penuh. Waktu rehat pula tanya mende psl dreamies. Then, masa balik, berkumpul jumpa ngan oppa. Rimaslh." seriously aku rasa rimas dgn semua mende ni bukan jealous cuma rimas je."Ala,biasalh tu.Oppakn idol and Ariana adik kepada idol so Ariana kenalh sbr.Kdg-kdg oppa pun rimas tapi tanpa mereka,NCT DREAM takkn kemana."jwb Mark smbil tersenyum bangga.Tapi,betul jugalh apa yg Mark ckp tu.But,masalahnya jgnlh smpai menyusahkn aku."Ariana,hensemlh Mark.Masa kecik dulu tak sehensem mcm ni" kata Hyerina kepadaku. "Kau Hyerina kn? " tnya Mark kat Hyerina. "Aaa... ye... ye.. Sya hyerina." "Tak sangka eh kau makin cantik. Dhlh tinggi lgi tu. Masa kecik dulu kaulh yg paling pendek."  "Rupanya, kau masih ingt eh masa kita kecik-kecik dulu"jwb Hyerina tersipu-sipu malu. "Ehem" aku cuba memotong perbualan mereka dua."Oh ya!Ariana,skali lagi papa tak dpt ambik Ariana sbb ada meeting ngn client.Sbb tulh oppa yg kena ambik Ariana.Mula hari Selasa minggu dpn, oppa akan busy jadi maksudnya papa yg akn ambik Ariana." "Baguslh tu." jwbku. "Eh tak rindu oppa ke?" tanya Mark. "Rindu? Mestilh... Tak!" dgn yakin aku jwb TAK tapi hakikatnya rindu mmmm. "Okay fine! Tak rindu oppa. Okay okay." Mark memuncungkn mulutnya. Hyerina apa lagi fangirling sensorang kt blkg tu."Tak pyh nk muncungkn sngt mulut tu. Tak comel pun." tambah aku lagi.

Di rumah; Malam

Aku dan keluarga ku makan mlm."Papa, rasa papa kena upah driver lps ni. Sbb papa asyik susahkn Mark je ambik Ariana" "Eh,pa tak menyusahknlh" jwb Mark."Menyusahkn Ariana adalah" kataku pula."Kenapa ni Ariana? " tanya papa. "Ank kesayangan papa ni ha, dh satu sekolah tahu yg Mark ni abg Ariana.Lpstu, peminat dia asyik je tanya psl dia. Ariana rimas" "Mula dh dia" kata Mark smbil menggaru kepalanya yg tdk gtl. "Ha, bguslh mcm tu. Taklh mereka kacau Ariana lagi lps ni" jwb ayhku. "Bagus apanye papa.Ariana tak naklh jadi perhatian org rmai" jwbku dgn jujur. "Ariana kena bersyukur tau sbb abglh, Ariana dpt followers 1M" sampuk Mark. Ye mmg!Lps org tau yg aku ni adik Mark semua org follows aku kat IG. Tapi bagi aku smua tu tak bermakna sbb aku bukan jenis yg gila populariti mcm Instafamous kat luar tu. Ughhh! "Okay mula minggu depan driver yg akn ambik Ariana blik dari sekolah" kata ayhku. "Okay"

Oh ya aku lupa nak bagitau yg aku dh takde mak dh. Mak aku dh meninggal dua tahun yg lps sbb accident. Hmmm, kami rindu sngt dgn mak. Tapi, Tuhan lbih sygkn mak. Jadi kami terpaksa redha dgn pemergian mak.

Bersambung 💚

OH MY GOODNESS × NCT DREAM Where stories live. Discover now