Ep.8

311 24 0
                                    

Waktu rehat;

"Tak lma lagi Krismas kau ada plan apa-apa tak ngan family?" tanya Hyerina. "Mmm, i dont know. Papa aku belum bagitau pape lagi.Takyahlh bincang psl Krismas. Cuti pun belum lagi." "Tak lama lagi,cutilh kita.Minggu ni kn last kita sekolah?" "Yep." "Kalau kau takde pape plan utk krismas ni,kau Krismas ngan akulh.Papa kau slalu busy je so kau krismas ngan aku jelh.Ajak dreamies sekali." "What?Dreamies?Ofcourselh tak tho mcmlh mereka nak." jwbku pula."Ala, belum tanya belum tau." smbung Hyerina."Tiber je hari ni nctzen tak ganggu kau eh." "Kan! Aku baru perasan bila kau ckp psl mereka. Baguslh, aman sikit rasanya takde org kacau." kataku. Baru je aku nak merasai keamanan tiber je ada org dtg."Hyerina kau dh cari partner ke utk tugasan yg cgu bagi tadi?"tnya Mina, classmate aku dan Nctzen. "Dah! Hyerina partner aku." "Ala, asyik Hyerina je. Tak nak tukar ke?" "Tak nak. Aku tak nk buat kerja dgn org yg tak ikhlas kerja ngan aku. Kau nak jadi partner aku sbb kau nak ambik kesempatan utk dtg rumah aku kn?" tanyaku. "Err... e... eh mna ada? Takdelh.Eeee, aku pergi dulu. Bye!" Mina pun pergi dari situ. Nmpk sngt nak ambik kesempatan kat aku. Taulh abg aku Mark. "Wait!" kata Hyerina. "Apa dia?" "Bukan cikgu ckp dlm group mesti ada 3 org ke?" "Ye mmg, tapi tak slh kn klau 1 group ni ada 2 org je dlm tu. Cikgu ada ckp tadi." jwbku. "Oh, yalah! Aku baru ingat. Hehe." "Nnti jgn lupa pergi rumah aku ye." "Okay my friend!! " jwb Hyerina tersenyum smpai mata dh tak nampak.Comel kwn aku ni.

Waktu balik;

Mcm biasa nctzen akan berkumpul di luar gate skolah utk berjumpa ngan Mark tapi mereka tak tahu yg Mark takkn ambik aku lagi.Kesian juga aku tgk dorang tunggu kat sini lama. So,aku bagitaulh dorang yg Mark takkn ambik aku hari ni.Lps aku bagitau dorang yg Mark takkn ambik aku lagi,kecewalh dorang.Somi dtg ke arah aku dan Hyerina.Nak apa pula minah ni? "Hi,Ariana." sapa Somi. "Hi,ada apa ni?" "Boleh tak aku balik ngan kau sbb hari ni driver aku tak dpt ambik sbb ada masalah keluarga." "Kau nak balik dgn aku?" tanyaku yg tak caya dgn setiap mende yg dia ckp. "Ye.Boleh?"
"Boleh kot? Lagipun hari ni driver yg ambik aku." "Driver? " kata Somi kesal. "Kenapa? Kau ingt Mark yg ambik? Dia takkn ambik aku lagi dh lps ni sbb ayh aku tak nak susahkn dia lagi dh." "Owh, camtu.. " "So, kau balik ngan aku tak?" "Ye... ye.. " jwb Somi. "Klau camtu kau kena tunggulh beberapa minit lagi." "Okay." Finally, smpai juga driver. "Hah, tu dia. Jom." kataku.

Di rumah;

Finally sampai juga kat rumah."Ariana!" "Jeno? Kenapa ni?" tanyaku kpda Jeno."We need to talk." "Hah? Kenapa pula?" tanyaku pula."Jgn byk tanya." Jeno menarik tgnku lalu membawaku ke blkg rumah."Kenapa ni?!" aku pelik dgn sikap Jeno. Kenapa dgn dia ni? Takde angin takde ribut tiber pula mrh. "Kau bagitau aku skrg!Jaemin kiss kau ke semalam?!" "What? Takdelh, dia tak sempat buat pape pun semalam. Kau pun nmpk kn." jwbku. "Jgn tipu aku, tu apa yg aku nmpk tapi klau apa yg aku tak nmpk?" "Oh my goodness,Jeno kau dh kenapa ni? Aku dh katakn aku ngan Jaemin takde buat pape pun. Dia tak kiss aku. Kau yg selamatkn aku semalam!" "Betul ke ni?" Jeno kembali tenang. "Ye,Jaemin takde buat pape kat aku. Dun worry." aku memegang tgn Jeno erat. Tet Tet Tet.Kenapa aku pgg tgn Jeno?Bacalh ye lmao."Kau taukn yg aku hanya cintakan kau sorang." kataku kepada Jeno. "Ye, i know. Kau juga tau yg aku pun....cintakan kau." Ye, betul tekaan korang semua HAHAHAHAHA.Saja je nk bgi korang suspen. Dan eps yg lps tu saja je aku buat camtu sbb nak tipu korang.Aku dh lma dh couple ngan dia, hmpir 6 bulan? 😂 "Okaylh klau camtu.Tak lma lagi Krismas aku nak kita dua bagitau yg lain psl hubungan kita dua."kata Jeno. "Dreamies dn abg aku?" "Yes." "Kau serious ke ni?" "Yes, i am Ariana." aku dpt tau yg dia betul-betul serious bila aku pandang mata dia. Lelaki sejati. "Klau takde pape lagi. Aku naik dululh. Nak mandi." "Okay babe." "Apa dia?Tak dgrlh." aku dgr senanya tapi saja je pura-pura tk dgr."Babe." jwb Jeno smbil tersenyum. "Aww, so sweet." "Pergilh skrg nnti Mark nmpk." "Okay." aku pun pergi naik ats.

Di ruang tamu ;

Aku melihat papa aku, Mark dan dreamies berkumpul di bwh. "Papa dh balik." "Yes, my princess." "Kenapa papa ngan dreamies berkumpul ni? Ada masalah ke?" "Tak tahu papalh.Papa yg suruh kami berkumpul tadi." kta Mark kpdaku. "Baiklh, alang-alang semua dh berkumpul. Uncle nk tnya, dreamies ada apa-apa plan tk utk Krismas?" tanya ayhku. "Buat masa ni kami belum buat apa-apa plan lagi uncle. Kenapa eh?" jwb Renjun. "Bukan apa, Mark,Ariana." "Ye, papa! " jwbku dn Mark. "Maafkn, papa. Papa sekali lagi tk dpt smbut Krismas dgn awk dua lagi. Sbb papa ada outstation kat Amerika." "Eh, papa dh janji kn nak sambut Krismas sama-sama thun ni." kata Mark. "Ye, betul tu!" kataku pula. "Papa minta maaf sngt. Ye, papa mengaku yg papa tak tunaikn janji papa. Tapi papa tk dpt buat pape.Papa kerja pun utk Mark dan Ariana." "Ermmm, uncle?" tnya Haechan. "Apa dia?" "Apa kena mengena dgn kami?" tnya Haechan lagi. "Uncle nk korang smbut Krismas dgn Ariana dan Mark. Uncle tak nk mereka dua kesunyian msa tu.Boleh kn?" Aku dan Mark terkejut bila ayhku ckp mcm tu. "Boleh rsanya klau kami takde plan utk Krismas ni." jwb Jeno. "Uncle,tunggu kami bincang dgn manager kami dululh psl ni." kata Jisung. "Baiklh.Tapi, uncle hrp sngt korang smbut Krismas dgn Ariana dan Mark.Uncle tak nak mereka kesunyian." "Uncle jgn risaulh sya pastilh kami akan smbut Krismas dgn mereka dua." kata Jaemin. "Eh, korang tak smbut Krismas dgn family korang ke? " tnya Mark. Ayhku memandang mereka semua. "Aku dan Chenle tak balik so tak smbut Krismaslh."kata Renjun."Aku pun takde smbut Krismas ngn family sbb makcik aku baru meninggal." kata Haechan pula. "Aku ada sambut cuma tulah aku nak spend time ngan korang." kata Jaemin pula. "Ye, aku pun." kata Jeno. "Jisung, kau mcm mna?"tnya Mark kpda Jisung. "Aku nk smbut Krismas dgn koranglh utk first day tu." kata Jisung."Owh okay." jwb Mark pula. Nmpknya aku dan Jeno kena bagitau hubungan kami msa Krismas ni. Aduhhh aku belum sedialh.

Bersambung 💚

OH MY GOODNESS × NCT DREAM Where stories live. Discover now