Ep.4

435 33 0
                                    

Selesai mkn mlm; di ruang tamu

Selesai mkn mlm aku dan Mark akn duduk di ruang tamu utk menonton TV. Waaa, betapa rindunye aku dgn moment ni dgn meluangkn msa bersama Mark.Mana taknya, dh 6 bulan dia tak balik rumah sbb busy dgn persiapan comeback dia. Mark dtg pun sbb dia dgn dreamies dh selesai buat promotion utk comeback mrka pada bulan lepas dgn We Go Up.

Tiba-tiba telefon Mark berdering.
"Yo,chingu!" abgku menjawab panggilan tersebut."Esok?Rasanya esok aku takde buat pape.Kot?Kenapa?Korang nak dtg sini?Biar betul?Mmg berserabutlh rumah aku ni disebabkn korang tho." Aku tertanya-tanya siapa yg call Mark mlm mcm ni.Katanya,nk dtg sini.Hmmm."Esok korang dtg?Boleh je.Dtglh lagipun bosan pula takde buat promotion ni.Jisung ngan Chenle ikut juga ke?" Whut?Jisung ngan Chenle?Bukan ke tu members Dreamies?Ke aku slh dgr?Takkan kot? "Pastikan mereka buat hw dulu.Okay okay,jumpa esok.Bye!" selesai je Mark hbis telefon aku terus tanya siapa yg nk dtg esok."Eh,oppa?Dreamies nk dtg sini ke?Bila?Esok?" tanyaku dgn perasaan ingin tahu.Mark tergelak "Dgr rupanya.Ingtkn tak.Haah,dorang nk dtg sini sbb bosan katanya.Lagipun,lps buat promotion ni kami cdg nak spend time sesama." "Spend time? For what? Bukan ke selama 6 bulan ni korang mmg dh spend time? Kalau oppa ckp nak spend time ngan Ariana percayalh ni tak. Spend time konon."jwbku tak puas hati."Alolo,mrh pula. Ala, adik kesayanganku"Mark merangkul leherku dgn tgnnya "Masa 6 bulan tu, oppa ngan dreamies spend time buat preparation utk comeback je.Lagipun, kita orang masa tu busy sngt dn takde masa utk spend time sesama.Msa yg ada bersama pun msa waktu mlm je tu pun klau takde buat recording lagu.Jrglh kami spend time. Spend time yg oppa maksudkn ni mcm buat party.Lebih kpda benda yg tak berfaedahlh." panjang lebar pula Mark terangkn kat aku. Mna taknya aku ni mmg sensitif sbb masa ketiadaan Mark,ayhku jrg pulang sbb busy kat office dan slalu outstation.So, kira cam kurang kasih syg camtulh lmao. Tak lma lagi Christmas dan aku hrplh kami bertiga dpt smbut sama-sama."Okay, fine! Ariana fhm. Idol dikatakan."kataku smbil melihat ke kaca TV.

Keesokannya; pagi

"Ariana, papa pergi kerja dulu. Jaga rumah baik-baik tau dan jgn biarkn org gaji je buat kerja rumah. Okay?" kata ayhku. "Okay"jwbku. "Mark mna? Dari pagi tadi tk nmpk pun btg hidung dia? " tanya ayahku. "Entahlah ,mungkin Mark tunggu kwn dia dtg kot. Sbb mlm tadi kwn Mark, dreamies nak dtg sini." jwbku pula. "Dtg sini? Papa tak tahu pula." "Ntahlh." "Papa pergi dulu ye. Tak psl papa lambat masuk office nnti." "Ala,papa boss kn takyah dtg awl sngt." gurauku."Amboi,bosslh yg kena dtg awl supaya dpt pantau pekerja papa.Okaylh,bye!Oh,ya sbelum papa pergi ni papa nak Ariana pantau pergerakan Mark ngan kwn dia tu dn jgn bising." "Ye,Mr.Lee.I know i know.Pergilh pergilh kerja nnti lmbt kn." aku menolak ayhku masuk ke dlm kereta."Ingt!" kata ayhku." "Oh my goodness.Ye,Ariana ingat!" geram pula aku dgn ayhku ni.Tak smpai seminit ayhku pergi berlalu dgn keretanya, muncul pula Lamborghini kat dpn rumah lalu masuk ke dlm perkarangan rumah. Sah kereta Mark!
"Baru smpai" kataku. Mark pun kluar dari keretanya itu. "Awal pagi eh oppa pergi kluar dhlh...... " aku melihat 6 orang jejaka kluar dari kereta satu demi satu. Oh My Goodness, handsomenya.Semuanya menjadi slow motion. Mcm dlm kdrama pula, mcm drama Boys Over Flower. Tapi ni lain ada 6 orang dan orangnya... NCT DREAM!!!!! Adakah aku bermimpi?? Ofcourselh tidak sbb abg aku pun slh satu members NCT DREAM.Handsomenya dorang ni. My gosh!! "OI!" terjah Mark. Semuanya kembali kepada asal."Ow,mengelamun ye." kata Mark lagi. "Op... op.. oppa ni terkejut Ariana dibuatnya." "Ni ha, kwn oppa NCT Dream. Kenalkn." Mark memperkenalkan dreamies kpdaku.NCT DREAM melambai kepadaku.Bahagianya."Kenal. Knl sngt-sngt." jwbku smbil memandang ke arah Haechan. "Cantik adik kau." Jaemin membisikkan sesuatu kepada Mark. "Mestilh tgklh abg dia siapa." jwb Mark smbil tertawa."Emmm...masuklh. Oppa ajaklh dorang masuk." aku memberitahu Mark utk mempelawa dorang masuk."Jom masuk." mereka pun masuk ke dlm.

Dlm rumah;

"Waa, hyung besar gile rumah kau ni."kata Haechan. "Kalaulh dorm kita besar mcm ni mmg syoklh main game." kata Jisung pula. "Ala, biasa je. Takdenye besar mana." jwb Mark dgn humble. "Oh ya,Mark kau kata ada swimming pool kn?Mna?" tanya Renjun kepada Mark."Kat blkg rumah.Nantilh kita gi sana.Korang dh breakfast ke?" tanya Mark kpda Dreamies."Belum!" mereka menjawab dgn serentak .Terkejut aku dibuatnya .Rupanya perangai mereka ni mcm perangai Nctzen.Bila aku tgk mereka secara face to face aku tak tahu knpa mulut aku tk dpt bergerak mcm dh kena kunci.Baru aku fhm kenapa Nctzen tergila-gilakan Nct.Tanpa aku sedar ada mata memerhati gelagat aku. "Ariana?" aku memandang ke arah suara tersebut. "Kau okay ke?" Oh my gosh aku tak percaya Jeno sebut nma aku!!! Arghhhhh! Hampir terfangirlig aku!! Handsomenya dia aduh.Keep calm Ariana. Keep calm. Aku cuba menenangkan diri sendiri .Tanpaku sedar aku tersenyum-senyum mcm kambing."Okay tak? " Jeno tanya aku lagiiiiiii!! "Akk... Aku okay je." "Bila masa Ariana gagap ni? " tanya Mark. "Biasalh tu. Siapa yg tak tergagap tgk Nct Dream depan mata." jwb Jaemin. "A.... aku.... aku per.... per.. pergi naik ats dulu ye oppa." dgn cpt aku naik ke ats utk bagitau Hyerina yg Nct Dream kat rumah aku."Comel adik kau" "Jaemin ni dri tadi puji adik Mark cantiklh, comellh. Mesti kau suka dia kn eh? " usik Chenle. "Mmg pun dia comel dan cantik"smbung Haechan."Amboi, sempat ye korang puji adik aku. Aku ni dh berapa tahun dh ngan korang tak pernah pun korang puji."jwb Mark. "Hyung,rileklh hyung. Klau kami puji nnti hyung rasa rimas." kata Jisung ."Tulah." smbung Renjun."Yelah... yelah. Jomlh gi bilik aku. Bilik aku besar tau dpt muatkn korang semua dlm tu." "Serious?!" tanya Haechan dan Chenle ."Yelah." jwb Mark. "HEBATLH!"smbung mereka berdua.

Bersambung 💚

OH MY GOODNESS × NCT DREAM Where stories live. Discover now