Resmi - Samimi

236 12 6
                                    

Merhaba pateytolar, bugün size Korece'de olan resmi-samimi kalıplardan bahsedeceğim.

Bazıları cümlelerini resmi başlayıp samimi ya da samimi başlayıp resmi bitiriyor. Bunu düzeltebilmek adına bu bölümü yazıyorum. Umarım hata yapanların arasında siz de varsanız düzeltirsiniz.

Öncelikle kişi zamirlerinin resmi-samimi kalıplarını görelim,

Samimi
나: Ben
너: Sen
그: (Bunda samimi-resmi kavramı yok. Bu erkeklerde kullanılıyor. Anlamı: O)
우리: Biz
너희: Siz
그들: Onlar

Resmi
저: Ben
당신: Sen
그녀: (Bunda resmi-samimi kavramı yok. Bu kızlarda kullanılıyor. Anlamı: O)
저희: Biz
당실들: Siz
그들: Onlar

Şimdi cümlelerdeki resmi-samimi kavramlarını görelim,

Samimi
이에요 / 여요: Olumlu cümle yüklemi. (İki tane olmasının nedeni, yüklemden önce gelen nesnenin son harfine bağlı yazılması.)
아니에요: Olumsuz cümle yüklemi.
Soru veya olumsuz soru sorarken bu kalıpları, sesimizi soru sorarmış gibi kontrol ederek oluştururuz.

Resmi
입니다: Olumlu cümle yüklemi.
아닙니다: Olumsuz cümle yüklemi.
입니까?: Soru cümlesi yüklemi.
아닙니까?: Olumsuz soru cümlesi yüklemi.

Umarım buraya kadar anlaşılmıştır. Şimdi cümle kurarak pekiştirelim.

~~•~~
학생이에요.
(Hagsengiyeyo.)
Öğrencidir.

여자여요.
(Yoçayeyo.)
Kadındır.

~~~

커피 입니다.
(Kopi imnida.)
Kahvedir.

아닙니.
(Çeg animnida.)
Kitap değildir.

입니까?
(Ton imnikka?)
Para mıdır?

가방 아닙니까?
(Kabang animnikka?)
~~•~~

Eğer her şey tamamsa, samimiyle başlayıp samimiyle bitirmeyi ve resmiyle başlayıp resmiyle bitirmeyi öğrenelim.

~|•|~
Samimi
는 학생이에요.
(Nanın hagsengiyeyo.)
Ben öğrenciyim.

Resmi
는 학생 입니다.
(Çonın hagseng imnida.)
Ben öğrenciyim.

İkisi de "Ben öğrenciyim." demek ama ilk cümle samimi, arkadaşlarınızla konuşabileceğiniz türden bir cümle. İkinci cümle ise resmi, tanımadığınız veya kibarlık olsun diye büyüklerinize söyleyebileceğiniz türden bir cümle.
~|•|~

Şincük, bana etrafınızda bulunan veya önceki bölümlerden öğrendiğiniz eşyalardan birkaç tane seçip samimi ve resmi cümleler kurun.
Bu sizin testiniz.

Buraya bırakın cevaplarınızı(!).

~~~~~~~~~~~~~|√×√|~~~~~~~~~~~~~

Hadi bakalım, fighting.

Öpüldünüç 🌼

(Önceki bölümü okumadıysan oraya da ışınlan. Bölümleri ard arda attığım için önceki bölümü atlamış olabilirsin. O zaman ne duruyorsun? Let's get it. ⬆ )

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 15, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Korece Öğreniyorum(uz)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin