Bab17

47 3 0
                                    

Setelah mereka selesai menikmati makanan yang disediakan oleh puan Zara mereka buat keputusan untuk berehat di ruang tamu.Hans bangun ke lobi untuk mengambil angin tiba2 Phonenya berbunyi dia terus mengambil Phonenya dari poket seluarnya dia melihat beberapa mesej di aplikasi WhatsAppnya dia terus membuka mesej dari group rakan sekelas lelaki iaitu only boys students.

            Only boys students

Rayyan

Hoi semua minggu depan sekolah kita dah ada latihan sukan..

Edry

Aku paling malas kalau ada latihan sukan wey..

Adli

Mana kau tahu pasal ni Ray?

Rayyan

Hari tu cikgu Fadlan bagitahu aq dia kata wajib datang kalau nahaslah kita 

Taufik

Confirm cikgu akan pilih aku nanti aduhh masaklah aku nanti

Edry

Hahaha padan muka kau

Kairil

Padan muka kau siapa suruh jadi handal sangat

Taufik

Arghhh diamlah kau

Azril

Korang ni asyik bergaduh je.Ni Ray pkl berapa start?

Rayyan

Yang tu aq tak confirm lagi yang tu mungkin cikgu akan info sendiri dalam group sukan

Aidil

Weh Korang sekarang ni aq dah lama x dengar hero sekolah kita mana hilang dia ha?

Ikhwan

Yelah dah berapa hari x datang sekolah sejak Ary tak datang dia pun ikut sama ke?

Hairul

Hahaha cinta sejati wey

Kairil

Dulu gaduh sekarang dah tersangkut kot

Edry

Haha

Rayyan

Boleh katakan begitu

Hans

Amboi sedap korang bercerita
tentang aku..

Rayyan

Alamak hero sekolah dah sampai

Edry

Aiii Hans aku ingat kau ni dah x wujud kat sini rupanya ada lagi ye hahaha...

Taufik

Lek lah Hans kitaorang bukan buat cerita tapi tanya khabar kau

Adli

Betul tu rindulah katakan

Aidil

Hahaha yelah tu

Hans

Banyaklah punya tanya khabar sampaikan nama Ary pun ada

Rayyan

Hahaha rileklah Hans lagipun kitorang betul2 rindukan kau ni dah beberapa hari x datang sekolah.

Edry

Kau tahu tak Hans sejak kau xde sekolah tak kecoh

Kairil

Dan ramai perempuan tanya mana kau,Kau tahu sampai ada tanya aq ril mana boyfriend i aq yang dengar naik loya...

Taufik

Hahaha

Azril

Orang hot lah katakan

Hairul

Hmmm untunglah kau ada banyak peminat

Ikhwan

Kitorang ni je sekakang kera

Hans

Hahaha yelah tu oklah aq caw dulu..

Hans terus menutup Phonenya malas nak layan diorang makin layan makin menjadi jadi bercakap mengalahkan perempuan.Hans duduk keseorangan di lobi sambil mengambil angin tiba2 ada sesuatu sedang mencubitnya di lengannya dia terus mengerang kesakitan"Aduhh"Hans terus menoleh ke arah yang mencubitnya."Amboi sedap berpakat dengan adik saya?siapa suruh awak bagi tahu mama saya?Ary bertanya dengan nada yang agak marah.Hans yang melihat Ary dibelakangnya dengan muka Ary yang sedang marah dan sambil berpeluk tubuh dengan memandangkan ke arahnya terus dia tersenyum"Maaflah lagipun nanti mama awak tahu jgk kan"."Ye tapi yang ni dia takkan tahu kalau awak tak bagitahu dia,awak tahu tak nanti mama saya risau kalau dia tahu saya masuk hospital saya xnak mama saya risau pasal ni"Ary berkata dengan nada yang agak serius.Memang betul apa yang Ary cakap Puan Zara memang akan risau kalau anaknya terjadi apa2 sebab tu kalau Ary sakit dia takkan bagi tahu puan Zara walaupun tenat begitu juga abang dan adiknya."Okey saya minta maaf saya x tahu pula mama awak akan marah sampai macam tu sekali"Hans berkata sambil menghampiri Ary.Dia takut kalau gadis yang dia cintai merajuk dengan dia.Ary yang mendengarnya hanya mendiamkan diri "Okey saya janji saya takkan buat lagi"kata Hans sambil mengangkat tangan seperti ikrar untuk membuat tanda janji."Betul"Ary bertanya sambil memandang Hans lalu menurunkan tangannya.Hans hanya mengangguk sambil tersenyum manis ke arah Ary."Tapi Hans saya nak awak janji dengan saya awak takkan bagitahu mama saya pasal kejadian hari tu saya xnak mama saya tahu nanti dia risau"Ary berkata sambil memandang Hans."Saya janji pada awak" balas Hans dengan senyuman sambil memegang tangan Ary.Ary terus terkejut dan melihat tangannya yang dipegang oleh Hans."Ary,awak terima cinta saya?".Pertanyaan Hans membuatkan jantung Ary berdegup kencang."Ary awak tak cintakan saya?"Hans bertanya sambil memandang ke dalam anak mata Ary.Ary yang membalasnya terus hatinya 'dup dap dup dap'.Memang sekarang ni dia pun dah jatuh cinta dengan Hans tapi dia tak tahu nak cakap macam mana dia keliru seorang lelaki yang dia anggap musuh kini mencintainya dan dicintainya.....

Apa harus Ary buat???

Hai guys okey ke part ni kalau okey votelah...Okey bye guys Selamat membaca.

Siapa saya dihati awak?Where stories live. Discover now