Son sınava günler kalmıştı o güne kadar daha çok çalışmalı ve sakatlanmamaya bakmalıydım.Eğitimler çok ağır geçiyordu.Sabahtan akşama kadar çok ağır yük taşıyıp birbirlerimizle savaşıyorduk.rakiplerim karşısında üstünlük kazanmıştım eğer bu sınavı geçebilirsem artık bir gladyatör olup aranedaki kumların altında kan dökebilecektim ama belki de kanı dökülen ben olacaktım bu olmasını isteyeceğim son şeydi kim bilir belki ileride olmasını isteyeceğim ilk şey bu olur arenada kumların üstünde şanlı bir ölüme kucak açmak bu aslında her gladyatörün hayalini kurduğu şeydir.Her gladyatör şampiyon olmayı diler.Şampiyon olan gladyatörün heykeli eğitim gördüğü haneye dikilir diğer şampiyon heykellerinin yanına orada kendime bir yer bulmaya çalışıcam.
Bu sırada Aktus'u unutamam.Eğer Aktus ölürse moralimin yarısından fazlası gider.
Artık son sınava bir hafta kalmıştı.Bu sınavıda geçeceğime
çok inanıyordum taki sınavın ne olduğunu öğrenene kadar...
-son sınav ne Doctore?
-bunu sana söyleyemem Lenius.
-Neden?
-Çünkü sahip böyle istiyor.
-Evet ama ona göre hazırlanıcam.
-Hayır.
-Doctore sadece Aktus bilecek başka kimseye söylemeyeceğim söz veriyorum.Aktus yaşamalı yaşamak zorunda sevdiği kadına dönmek zorunda lütfen Doctore lütfen...
-Lanet !Tamam dinle...Aslına bakarsan bu seferki sınav hatta sınavlar daha zor olucak.
-Ne Demek sınavlar !?
-Şşş!Sesiz ol başkaları duyabilir. Dinle bu sefer üç sınav olacak. İlki çok tehlikeli hızla ilgili.
-Neymiş o?
-yaklaşık yüz adımlık bir mesafeyi koşacaksınız.
-Cidden bu çok tehlikeli ymiş .
-Hıh! O kadar kolay olsaydı bende yapardım.
ileride bir kalkan olacak onu almaya çalışacaksınız ama bu sırada sekiz askerden dördünde mızraklar diğerlerinde ise yaylar ve oklar olacak bunların ucu alevli olacak ve hiç durmadan size fırlatılacak o yüzden kalkana ulaşmalısınız ve onu alıp geri dönmelisiniz .Ancak bu sayede ilk sınavı geçebilirsiniz.
-Şaka yapıyorsun değilmi .
-Sesinde bir korku seziyorum Lenius.
-Yani bak eğer bizi öldürmek istiyorsanız bari eğlenceye dökmeyin.
-Hayır sizi adam etmek istiyoruz .
-Tabi bi çoğumuz bu şerefe erişemiyecek .
-Sanırım haklısın.
-Peki ikinci sınav ne?
-Aaa!Evet o çok daha kötü
-Lanet oluyor desem yeridir ki diyorum zaten.
-Aslında önemli olan şu hayatta kalırsan şansın artar
-Evet,peki diğer sınav ne ?
- Bu sefer Güç ve dayanıklılığını kullanacaksın.
Karşında beş zırhlı asker olacak onları yenmek zorundasın öldürmek kesin kurtuluş yolu. Ama merak etme onları öldürdün diye sana zarar verilmeyecek.
-Fenaymış.Peki son sınav ne?
-Bu sana kolaymış gibi gelecek ama hiç öğle değil diğerlerinin iki katı kadar zor.
-Dinliyorum
-Bir gladyatör ile dövüşeceksiniz .
-Bir?Sadece Bir?
-evet ama bu gladytörler askerlere benzemez kazanmak için her şeyi yaparlar ve amaçları sadece seni öldürüp silmek. Bunla bitse neyse ama bunda kaçış yok.Yani dört adım genişliğinde bir tahta üzerinde duracaksınız yerden üç metre yüksekliğinde ve aşağısı alevler içinde yanan kazıklarla dolu olacak bu savaşı kazanmak zorundasın ya da ölürsün...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Gladyatörün Hayatı
Actionantik Roma döneminden bir gladyatörün hayatı anlatılıyor bu kitapta. nasıl gladyatör olduğu ve nasıl öldüğü...