bab 3

4 0 0
                                    

" kami dari jabatan agama islam Terengganu ,boleh kami lakukan pemeriksaan ?"anas  sedikit terkejut dan mempersilakan mereka utk buat pantauan.."astaghfirullahhalazim"kata salah seorang daripada ahli jabatan tersebut ...aq jgak hampir sedikit terkejut sambil mnarik selimut untuk membalut kepalaku yg tidak bertudung...."perempuan nih sapa tuan,kalau btul dia isteri tuan boleh kami lihat sijil pernikahan ? "tanya seorg ahli dari (jait) "kami sepupu tuan " jawab aku dan anas serentak ...."kenapa perlu berdua duaan dgn tuan hanya memakai tuala dan cik tidak memakai tudung itukan aurat ....."katanya kembali "sebenarnya tadi kayla pengsan jady saya bawa dia kembali ke bilik utk rawat dya ...dan saya sendiri baru lps mandi ap salahnya ...cba tgk ice bag tu tuan dha terbuktikan saya rawat dya"aku hanya mengangguk dan mengiyakan ap yg anas terangkan walhal aku jga masih pening..."kami tidak boleh menerima pelbagai alasan...penyelesaiannya hanya satu kami terpaksa nikahkan korang berdua ,saya nak minta ic "katanya kembali ....mata antara aku dan anas bertaut kembali jujur air mataku tidak berhenti ² mengalir...aku memerlukan ibu disampingku skrg

---------------------------------------------------------

"aq terima nikahnya Mikayla Afina binti Azhar dengan mas khawin sebanyak RM250 tunai"lafaz anas mikhael merangkap suami paksaan.

"sah" tok kadi mengesahkan pernikahan kami...ia aku mengaku aku mempunyai perasaan terhadapnya..tapy dgn cara ini aku rasa terhina aku masih tidak perlukan dia...aku masih muda perjalananku masih panjang aku baru 17 tahun ..aku terpaksa berkhawin dgn cara tidak berwali tanpa ibu disisi tanpa majlis perkhawinan yg aku idamkan itu yg sdg menghantui fikiranku walaupun aku dikhawinkan dgn jejaka pilihan aku seketika dahulu....bagaimana nasib aku lpsnih ?bagaimana dengan amin ? macam mna aku nak trgkan dkat parents aku ?macam mna aku nak jaga aib ayah dan ibu sebagai org terkemuka ?macam mna aku nak cakap dgn mak saudara aku merangkap mak mertua aku ? macam mana kalau seluruh ahli   keluarga kami tahu kami dha khawin ?? aku terbuai dengan pelbagai persoalan sehinggakan aku tdak sedar anas betul ² dha dihadapanku untuk  pembatalan wudhu' aku mencapai tangan anas dan membawanya ke mulutku sebelum anas meletakkan tangannya di atas kepalaku dan berdoa sesuatu...aku rasa terpaksa....ya, itu yg aku rasa skrg ...air permataku tidak henti mengalir meneruni lekuk pipi ....

---------------------------------------------------------

"kayla maafkan angah"katanya sambil merenungku dari sisi...
aku hanya mendiamkan diri ..tapi lama kelamaan aku rasa kasihan pulak membiarkan  kemaafan dari dya ... sedgkn aku tidak boleh menyalahi dya 100%  ad jgak salah aku...kalau aku tak lari pergi kat dya mesti smua nih tak jady macam. nihh..alahaii bodohnya kau kayla...

"takpalha angah nak buat macam mna mungkin Allah dha takdirkan hidup kayla macam nihhh "aku membalas soalannya sambil merenung jariku....."pergi bersiap,angah nak bawak kayla pergi satu tempat "katanya smbil mengusap belakangku...aku terus terbangun terasa seperti renjatan elektrik bila anas mengusap belakangku....
"sorry angah tak sengaja "aku hanya mengangguk dan berlalu ke bilikku ...aku hanya mengakur apa saja yg keluar dari mulut anas sedgkn hatiku hanya 50-50....

-------****-----------*****-----*-*****---

kami keluar selepas solat maghrib ...untuk mudahkan perjalanan kami selepas aku dinikahinya agak ² sebelum solat asar...aku pulang ke kamarku...aku bersendirian...kalau blh stakat nihhh aku taknak fikir ap yg dha terjadi....aku meloloskan diri aku dalam perut kereta mewah milik anas..
aq mengenakan kemeja putih dgn seluar yg seiring warnanya dgn baju kemeja ku ...aku memilih memakai tudung bawal berwana cokelat tua agar matching dgn warna pakaianku dan kulit mukaku...aku tidak langsung berjanji untuk memakai warna yg sama seperti anas...ia mungkin hanya kebetulan...
"cantik kayla malam nih"kata anas bila aku perasan dya sdg perhatikan aku...
"thank you,sbb puji..angah drive je lha jangan tgk kayla sangat ...angah nak bawak kayla pergi mna ?" balasku ...smbil memerhatikan jalan ...mungkin malas sikit nak tgk muka dia...
"salahka angah nak tgk mka isteri angah ...and kemana kita pergi biarlha mnjadi rahsia "aku hanya menjelingnya sekilas..aku tahu dya tgh gelakkan aku...'titt titt'iphoneku berbunyi menandakan message tgh masuk...aku membukanya

MY LOVE💕:
sayang !!knapa i call you tak angkat ....

aq saja malas nak angkat call dry Amin  skrg sbb aku takut...aku taktahu nak cakap ap kat dya...macam mna aku nak cakap yg aku dha khawinn...ALLAH bantu hambamu ini...aku hanya bagi bt dekat dya..'titt titt 'bunyi message masuk lagi

MY LOVE 💕:
syg you bt je syg....you knapa i ad buat salah ke kat you . you ok tak at least balas ...pls...syg ....i syg you ..i tak pernah curang...

Amin seseorg kekasih yg sangat setia..tak pernah merungut...ssh sng sentiasa dgnku...kisahku berbadan genpal dulu juga diterimanya dgn ikhlas..aku dijaga dgn penuh kasih sayng bila dengannya ..tidak pernah sesekali curang ...sentiasa bagi positif vibe utk aku...sukar utk aku lepaskan dya tapy bagaimna pula dgn suamiku.takkan aku nak jadi isteri derhaka...walaupun dalam keterpaksaan.. dalam tidak sedar mataku menghembuskan air yg paling mahal ...setitik demi setitik meneruni lekuk pipiku  tangan aku menggeletar tak tahu ap yg harus aku katakan pada dia....org yg pertama membuka pintu hatiku semasa berada di menengah ...aq terpaksa tinggalkan dya demi seorng suami yg pernah tersuka satu ketika dahulu...

"kecik ² dha my love bagai sebelah kayla nih spa tunggul "perli anas ...aq menjelingnya...sengaja aku menaip betul ² tepat dengan matanya...

me:
AKU NAK KITA PUTUS..JANGAN GANGGU AKU LAGI !!! AQ RASA KITA TAKDAK JODOH...TINGGALKAN AKU LUPAKAN AKU....
SENT!

"puas hati angah ,ini yg angah nak sangatkan...hantar kayla balik resort ..kayla takdak mood cancel saja ap yg angah rancang harini...!!"kataku sambil teresak -esak

anas hanya membantukan dirinya ..mkanya bertukar mnjadi dingin..suasana jga sepi hanya esakkan aku sahaja terdengar seketika ini ...dya terus menekan pedal keretanya dan membuat pusingan untuk patah balik agaknya...
lantaklah nak marah ke apa fikir perasaan dya jha aku punya perasaan ,amin spa nak jaga ??

jodoh rahsia tuhan Where stories live. Discover now