kenapa amin diam? .kalau dya setia sangat...aku dha block dya selpas beribu call beribu whatsapp...aku kesian tgk dya tersiksa tapy ap yg aku mampu buat selain tinggalkan dya..
suasana senyap sepi..tiada perbualan antara kami ,radio saja memainkan lagu jiwang aku mebuka phone milikku ..walpaper phoneku masih blom ditukar...masa tak mengizinkan aku utk menukar lagi ..dalam asyik radio menyanyikan lagu bukti - virgoun aku teringat akan amin yg selalu menyanyikannya untukku 'beruntungnya aku dimiliki kamu....'
aq hanya meneliti wajah yg sempurna dimataku ,wajah yg pernah mengembalikan semangatku untuk teruskan hidup,wajah yg sentiasa ad dikala susah sengku.....aku rinduuu...'Ya Allah ampunkan dosa hambamu ini ya Allah kerana telah merindui org lain selain dari suamiku ya Allah ' hatiku tak henti ² meminta ampun....aku harus move on ..tanganku ligat mencari gallery untuk delete semua knagn aku dgn amin..mungkin itu jalan yg mampu aku buat utk lupakan amin..walpaper juga aku telah menukar kepada gambarku seorang diri....'maafkan saya amin '
---------------------------------------------*****----(flashback)
"i ingat lepas jha you habis spm nak masuk minang you lha "kata si Amin..actually kami beza 3 tahun..sbb tuh kot dya rasa dya dha blh masuk minang aku..
"ish you nihh ad ² jha i taknak khawin awal lha at least untill i dpat degree baru i nak buat keputusan untuk khawin tau"aku mencadgkan ap yg aku sudah rancangkan dlm hidup aku..
"i ckp bertunang bukan khawin..kalau boleh i tak nak spa ² pon cuba rampas you dari i ...ingat senang nak dpatkan you...banyak yg kita lalui sesama sblom sama ² mengaku yg kita suka antara satu sama lain "tetiba teringat plk bila aku suka kat dya...dari anak saudara jiran yg takpernah kenal pastu pergi ke satu sekolah masih tak perasan smpai satu hari aku qasa seperti aku pernah lihat dya...tetiba hati aku terbuka untuk mencintai dya ...perasaan yg tiba ² hadir.....disebabkan kecomelan dan kerulusannyaa....---------------------------------------------------------
aq rasa tanganku seperti digenggam .mataku juga terjatuh kepada pemilik tangan bernama anas.."kayla okay?" tanya anas....aq hanya mengangguk ..malas utk bersuara...ok ke tak ok aku kna ok....pujuk diri sendiri sahaja mampu...kereta betul ² diparkir dihadapan kedai emas HABIB JEWEL "angah nak buat ap kat sini?" aku menyoal anas..
"semalamkan abang tak sempat nak bagy ap ² dekat kayla ,so harini abg nak kayla pilih ap jha yg kayla nak sebagai hantaran perkhawinan kita "jawab si anas..
"angah kayla tak kisahlha,lagipon kayla tak nak pon semua ni....." tak sempat aku menyambung ayat ..anas dha letakkan jarinya dimulutku...aku terkaku...
" dha jgn banyak cakap ..abang tak suruh kayla bayar pon abg yg nak kasi abg lha yg bayar...jom"ajaknya sambil menarik lenganku untuk turun dari kereta ...
"kayla nak yang mana pilih lha "arah anas sambil membelek belek gelang emas..
"kayla rasa ap yg angah rasa ok utk kayla ..itulha yg terbaik utk kayla so..angah yg pilihkan untuk kayla." balasku malas nak pilih ..biar anas jha pilih...
"okayh baik,i will choose it for you..but lpsnih kayla jangan banyak songeh jangan cakp ap ² ..terima je abg nak kasi ap ok ?" amaran sudah keluar okayh...aq hanya mengangguk dan mengangkat 5 jariku menandakan aku janji tak banyak songeh...."saya nak tanya rantai paling mahal kat sini yg mna ye ?" tanya anas kepada salah seorg pekerja habib..terbuntang mata aku ..sambil mencuit anas" angah ap nih takpayah lha paling mahal kayla nak yg murah ² jha " geram pulak aku haaa...
" tady janji ap abg pilihkan,tak banyak songeh kan so better you diam dear "anas marah aku balik....geram pulak aku...anas sanggup habiskan hampir mencecah 6 angka hanya semata -mata untuk membelikan sepasang rantai dan anting ² geram pulak aku ..ingat bnda tuh boleh bli aku ...aku hanya membiarkannya pakage jeling pula...gerammm !!!
"untung cik dapat abang macam encik tu ...dha lha baik ,hansome,sado,kaya,mmg lelaki idaman sanggup belikan rantai paling mahal lagi...dha khawin ke belum ..boleh saya minta no ?" tanya seorng pekerja pakage memuji pulak suami aku....
"handsome ke acah je tuh haaa,maaf kak dya dha khawin baru jha khawin haa " balasku dengan nada yg agak sedikit sinis..
"lha yeke ?menyesalnya terlepaassss" balas wanita itu dengan sedikit muka stress melepas....
"haah,hehhehe..takpa insyaallah ad rezeki ad lha tuh jodoh haa " balasku semula kepada pekerja tersebut..
selepas membuat pembayaran aku malas dha nak fikir ap aku tinggalkan brg kemas itu membiarkan anas yg bawak jujur aku rasa tak boleh nak terima barang semahal tuhh..even parent aku kasi pon aku takkan terima ...
"sayang tunggu kejap!!"aku mengabaikan panggilannya dan terus melangkah kakiku ke kereta...aq meloloskan diri aku selepas anas membuka pintu kepadaku ...aku bkn nak acah princess tapy selagi aku halang dry dya buka pintu dia tak buka kunci kereta ...smpai bila aku nak duduk bawah matahari tak pasal ² hitam aku dibuatnya..
YOU ARE READING
jodoh rahsia tuhan
Romance'setiap orang telah Allah aturkan jodohnya...hendak atau tidak dialah pasangan hidup kita di dunia mahupun akhirat selagi sah dalam sesuatu ikatan yang dinamakan ikatan perkhawinan....'-AiDin060802