5 oktober 2016 onsdag 22:23
Jag får syn på Phoebes rygg inne i vardagsrummet, och smyger dit. Vi är i Christophers föräldrars lägenhet som är enorm, och festar. Såklart. Vad skulle vi annars göra?
Phoebe står och snackar med Nathalee och Tuwa när jag lägger armarna om hennes hals.
"Helvete, lägg av", hon kollar upp på mig och försöker ge mig en seriös blick, men ler ändå lite.
"Vi tänkte dra snart så ni vet", säger jag, till alla tre. Phoebe lutar sig lite mot mitt bröst och vänder huvudet upp mot mig.
"Jag tror jag och Emmy ska dra till henne istället. Jag får ju ändå inte dricka", säger hon tyst.
"Jag trodde du skulle sova hos mig", jag ger henne en lite ledsam blick. Hon ler snett emot mig.
"Ja jag vet, men jag kan sova hos dig nästa gång jag åker hem igen"
"Kan inte jag hänga med till Emmy då?", jag vänder på henne så hon står mittemot mig istället. Hon biter sig lite i underläppen och drar en hand igenom hennes numera mörka hår.
"Jag tror inte det funkar. Förlåt", hon ler försiktigt, och jag suckar.
"Det är lugnt, men jag sticker nog också hem i så fall", hon skakar på huvudet direkt när jag yttrat meningen.
"Nej gå ut du. Det blir kul, och så pratar vi imorgon", hon lägger armarna om min hals och kollar upp på mig med ett leende.
"Det är inte kul om inte du är med", mumlar jag, precis innan hon lutar sig fram en aning och ger mig en försiktig puss på läpparna.
När hon drar ifrån lägger jag min hand på hennes käke och drar henne emot mig igen. Jag vet inte när det här kommer hända igen så det är lika bra att ta vara på tiden.
"Phoebe?", hon drar ifrån och kollar på Emmy som ställt sig bredvid oss. "Ska vi dra?", Phoebe nickar innan hon vänder sig mot mig igen.
"Jag ringer dig imorgon, okej?", säger hon och jag nickar. "Bra... Jag älskar dig"
Jag ler mot henne och kysser henne några gånger till innan hon släpper mig helt.
"Jag älskar dig", säger jag, och funderar på när jag kommer få se henne igen.
YOU ARE READING
För aldrig || n.f
FanfictionAtt utan dig finns inget jag, mycket har hänt, händer mycket igen, lovar att allt löser sig sen. // Uppföljare till 'För alltid || n.f' Instagram