22 april 2017 lördag 09:10
"Här", jag räcker Noel en huvudvärkstablett och ett glas vatten.
"Tack", hans röst är rätt tyst och han möter inte min blick när han tar emot sakerna.
Jag sätter mig ner i min säng medan han sväljer tabletten.
Han ligger fortfarande nedbäddad medan jag har varit uppe i någon timma. Det var Agnetha, min moster, som sa åt mig att jag borde gå upp till honom för att se om han vaknat. Vilket han hade.
"Jag har tänkt. Mycket. Dem senaste dagarna", säger han plötsligt. Jag nickar långsamt. Nu är det jag som inte möter hans ögon. "Jag sa till dig förra året att du skulle prata med mig om något hände men-", jag avbryter honom.
"Ja jag vet men du måste förstå det ur mitt perspektiv jag-", jag avbryter mig själv när han tar tag i min hand.
"Jag gör inte slut med dig", säger han, och jag känner att all ångest jag känt dem senaste dagarna försvinner och allt inom mig är lättnad.
Jag tar ett hårdare tag om hans hand och kryper upp bredvid honom, när han lägger hans armar om mig börjar jag att gråta. Av lättnad.
"Jag sa att du skulle prata med mig, oavsett vad. Ändå berättar du inte om hur dåligt du mådde, vilket jag försöker förstå men det jag inte fattar är hur du kunde genomgå en abort utan att berätta något för mig. Att du ens varit gravid går inte in i min hjärna", säger han, och jag fortsätter att gråta.
"Förlåt", får jag fram, på något vänster.
"Men, jag gjorde en grej också", säger han sen tyst.
Jag torkar mina tårar och sätter mig upp, våra ben rör fortfarande vid varandra dock.
"Vad menar du?", frågar jag förvirrat. Noel skruvar lite på sig.
"Vi var ute fett mycket i somras, som du redan vet. Och jag har varit väldigt tydlig med att jag har dig, och inte är ute efter något", börjar han och tjugo tankar går i mitt huvud samtidigt. "När vi var ute någonstans, jag minns inte ens vart, så kom det fram någon tjej och började ragga som fan"
"Har du varit otrogen?", frågar jag kallt. Han biter sig i läppen.
"Hon kysste mig, jag puttade bort henne och bad henne dra åt helvete", säger han och förflyttar blicken ner mot våra händer som fortfarande håller i varandra. "Sen söp jag och Ludde resten av kvällen, och jag grät när vi kom tillbaka till hotellrummet"
Jag är tyst i några sekunder innan jag ler svagt.
"Jag hatar folk som ska försöka tvångla med en", säger jag, han kollar upp på mig och ser att jag ler. Vilket får honom att le också.
Jag sätter mig på knä och lutar mig framåt för att kyssa honom. Jag släpper hans hand, endast för att kunna placera min egna hand på hans käke.
Jag drar ifrån och bara kollar på honom några sekunder.
"Vad har jag gjort för att förtjäna dig?", frågar jag och han skrattar svagt.
"Jag älskar dig, bara så du vet", säger han och drar mig sen tillbaka mot honom.
YOU ARE READING
För aldrig || n.f
FanfictionAtt utan dig finns inget jag, mycket har hänt, händer mycket igen, lovar att allt löser sig sen. // Uppföljare till 'För alltid || n.f' Instagram