-001-

69 5 0
                                    

pov. Dana

"Dana" ik open mijn ogen langzaam. "Wat Ashton"zeg ik half slapend. "Niks ik moest je wakker maken" zegt hij en ik wrijf met mijn handen in mijn ogen. "Hoezo moest dat dan?" vraag ik en ga recht in mijn bed zitten en Ashton ploft langs me neer. "Weet ik niet mijn moeder vroeg het" zegt hij en laat zich achterover vallen op mijn bed. De moeder van Ashton is de baas hier en dat is niet altijd even leuk. "Ash was ze boos?" vraag ik omdat ik me dan al kan voor berijden op het ergste. "Uhm nee wat heb je gedaan dan?" vraagt hij en ik ga langs hem liggen. "Je kent me te goed Irwin" zeg ik en maak van een simpele glimlach een brede grijns. "Vertel Walker?" vraagt hij en ik draai me naar hem om. "Je blijft stil toch?" vraag ik voor ik hem mijn nieuwe stunt ga vertellen. "Dana Walker ken je me nu nog steeds niet?" vraagt hij en ik grijns weer. "Oké luister" begin ik. "Ik ben het kantoor van je moeder in geweest en ik heb haar laden van het bureau vast geplakt met lijm en als ze daaraan trekt valt het bureau om waardoor al haar papieren door elkaar liggen ik weet het niet echt een goede of nieuwe grap maar ik heb geen inspiratie voor nieuwe" vertel ik hem en hij zucht. "Walker je wordt 18 ben je niet te oud voor die grappen?" vraagt hij maar ik schud hevig mijn hoofd. "Irwin dat jij toen je 18 was niet zulke grappen uithaalde betekend niet dat ik het niet mag" zeg ik en blaas mijn adem uit in zijn gezicht. "DANA" hoor ik van onder en weet nu inmiddels hoe laat het is. "sterkte Daan" zegt Ashton nog en ik loop in mijn pyjama de trap af. "Heey Irwin alles goed?" vraag ik nonchalant. "Dana niet grappig stop met die dingen ruim mijn kantoor op nu" zegt ze en ik loop lachend haar kantoor in. "Irwin uw zoon hielp me" zeg ik ook al is het niet waar. "ASHTON" roept ze en Ashton stormt naar beneden. "Mam is er iets?" vraagt hij netjes. "Help Dana nu" roept ze en hij loopt richting mij. "Daan waar slaapt dit op?" vraagt hij. "Het is zoveel werk voor mij alleen dus ik zei 'Uw zoon hielp me' en toen moest je komen" zeg ik en ga op haar bureau stoel zitten. "Daan ik kan niet de hele tijd bij je blijven dat weet je" zegt hij en ik knik. "Ash ik wil niet dat je bij vrienden gaat wonen" zeg ik en sta op voor naar hem toe te lopen. "Dat weet ik Dana beloof me dat je een beetje je best gaat doen om niet in de problemen te komen" zegt hij en trekt me in een knuffel. "Ash neem me dan mee?" vraag ik voor de achthonderdste keer of zoiets. "Dana je weet dat het niet kan ik ga op tour" zegt hij. "Je laat me alleen in Australië, Ash ik kan niet zonder je hoe moet ik dan uit de problemen blijven ik wil je niet kwijt als vriend Irwin" zeg ik en kijk in zijn kastanje bruine ogen. "Daan het spijt me ik kan hier niet blijven en ik wil jou ook niet kwijt maar ik wil op tour en dat weet je het is mijn droom" zegt hij. "We lijken nu net een stel" zucht ik en hij trekt me dichter tegen me aan. "Weet ik" zegt hij en we schieten in de lach. "Ik wou dat ik ouder was dan ging ik met je mee" zeg ik en laat hem los. "Daan wanneer je achttien wordt beloof ik je dat ik kom" zegt hij. "Irwin dat ik overmorgen" zeg ik en geef hem een speelse duw. "Weet ik Walker twee hele dagen" zegt hij en grijnst. "Morgen vertrek je waarom morgen als je overmorgen terug komt?" vraag ik. "Daan morgen is het eerste optreden van de tour gewoon in Sidney ik ga technisch gezien nog niet eens weg voor je verjaardag" ik rol met mijn ogen. Zonder Ashton is net zoals zonder het lelijke amulet om mijn hals. De enige reden dat ik de ketting draag is omdat ik hem van mijn ouders gekregen heb toen ik twee was voordat ze me naar het weeshuis van mevrouw Irwin deden. Ze hadden geen geld was de reden. Soms denk ik dat ik hun ooit nog wel eens ga zien maar de kans is klein, ik heb de achternaam wel gehouden omdat dat is hoe ik ben. Oké en ik vind Dana Irwin niet echt klinken niet dat Dana Walker beter is maar ik was tien laat me. Ik draaf door in mijn gedachtes dus terug naar de realiteit. "Irwin misschien moeten we beginnen met opruimen voor je moeder komt kijken" zeg ik en begin allemaal losse blaadjes op de rapen. "Waar moeten we het laten?" vraagt hij en ik geef toe het is niet een van de stomste vraag is die ik van hem gehoord heb want geloof me Ashton is soms echt een kneus. Niet rot bedoeld maar gewoon een lieve kneus waarmee je kan lachen en huilen en heel goed grappen me kan uithalen. "Daan waar moeten we die brieven laten?" vraagt hij opnieuw. "Weet ik veel" mompel ik en leg de blaadjes gewoon op een hoge stapel. "IRWIN" roep ik en al snel staat ze in haar kantoor. "Dana waarom riep je?" vraagt ze geschrokken. "Ik weet niet waar ik u zooi moet laten" begin ik en ga op de grond zitten. "Weet je wat ga maar ik ruim het wel op" zegt ze en ik knik. "Irwin follow the leader" zeg ik en Ashton loopt lachend achter me aan. Ik voel twee armen om mijn middel en wordt opgetild. "Irwin als je ooit nog wilt drummen zou ik me los laten" zeg ik terwijl Ashton sterker is en dat weet ik ook wel maar laat nooit zien hoe zwak je bent want dan ga je eraan in deze wereld. "Dana ik wil je eigenlijk aan mensen voorstellen" zegt hij bloed serieus en dat ben ik niet van hem gewend. "H-heb je een vriendin?" vraag ik en hij laat me los. "Nee wat denk jij ik zou haar eerst laten keuren door jou weet je nog toen ik tien was en jij acht toen hadden we dit afgesproken" zeg hij en ik knik. "Aan wie wil je me voorstellen dan?" vraag ik en slik. "De jongens van mijn band Daan" zegt hij. "Nee" zeg ik simpel en loop naar de bank. "Why not Dana?" vraagt hij. "Omdat dat de jongens zijn die jou van me afpakken en ik hoef hen dus niet te zien" zeg ik nors. "Walker ze willen je zien ik praat veel over je tegen hun" zegt hij. "Oké" is het enige wat ik antwoordt. "Dana doe niet zo ongeïnteresseerd je weet dat ik het haat als je zo doet" zegt hij en gaat langs me zitten. "Geef ze een kans voor mij please?" smeekt hij. "Oké jij je zin" zeg ik en sta op om naar de koelkast te lopen en wat eten en drinken te halen. "Meiden" hoor ik hem zuchten en ik kan het niet laten om hem van achter aan te vallen. Hij zit op de bank en staart naar de tv, ik sluip naar de bank toe en wanneer ik er ben spring ik over de bank met mijn armen om zijn nek. "Wat zij je?" vraag ik en hij legt me alsof mijn aanval niks was gewoon op zijn schoot. "Geef je maar over Walker kietel dood moet vreselijk zijn" zegt hij en ik ga het dus mooi niet opgeven. Ik begin hem te kietelen en hij kietelt mij. "Oké game over allebei" zegt de moeder van Ashton en trekt mij van Ashton's schoot af. "We waren niet aan het vechten" zeg ik kalm. "Dana ga met meisjes spelen jongens zijn te hard handig voor meisje oké" zegt ze en trekt me bijna mee. "Nou ik kan Ashton makkelijk te baas hoor" zeg ik en kijk naar Ashton die me aankijkt met een -whut?- gezicht. "Mam ik beloof dat ik je kleine engel niks aan doe hoor" zegt Ashton die over de bank springt en op ons af gerent komt. "Nou je kan haar beter mijn duivel noemen" zegt ze en oké het klopt wel ik maak haar leven zuur eigenlijk. Ik grinik zacht maar ruk mijn arm los er spring in Ashton's armen. Ik wikel mijn benden om zijn middel. "Jullie hebben niks toch?" vraagt zijn moeder. Ik kijk Ashton aan. "Ik met HEM geloof me Irwin nooit, hij gaat gewoon weg en laat me in dit gekkenhuis achter" zeg ik en spring op de grond. Net op dat moment gaat de bel en ik hou ervan om hier open te maken. Ik hupel naar de deur en maakk hem open. "Met weeshuis Irwin waar je ondervoed wordt en mishandeld" zeg ik en trek een zielig gezicht. Misschien klopt wat ik zeg niet helemaal want nou ja ik wordt niet mishandeld en voedsel genoeg eigenlijk. "Ahhh wat een schatje" roept een jongen. "Dude zeg dat nog eens en je zeg helemaal niks meer" zeg ik bot en loop door naar binnen en plof op de bank. "Food" roep ik aangezien in nog helemaal niks gegeten heb en het is nu twaalf uur. Wanneer niemand reageert loop ik zelf maar.

pov. Ashton

De bel ging en ik loop nog steeds in een jogingbroek dus hoog tijd om me omtekleden. Ik hoor Dana iets roepen maar schenk er niet veel aandacht aan want ze roept wel vaker. "Daan wie is dat?" roep ik leterlijk door het hele huis want, Dana's kamer waar ik altijd ben is op de zolder. "I don't know dude kom kijken of zoiets" roept ze terug en ik grijns. Waarom ook niet het zal toch niemand bijzonders zijn toch? "Ash" roept Michael waneer hij me ziet en rent op me af. "Jullie kwamen morgen tocht pas?" vraag ik en Dana komt de kamer binnen. "Irwin wie is dat?" vraagt ze en gaat op de bank zitten. Fuck. Hoe moet ik dit tegen Dana zeggen terwijl ze hen helemaal niet wilt kennen. "Michael" mompel ik en zie als ik verder kijk dat ook Calum en Luke binnen staan. "Heey boys" mompel ik en loop naar ze toe. "Ash wie is het gelukkige meisje?" vraagt Luke en Dana verslikt zich door zijn woorden. Ze zit op de bank te kuchen en loopt naar de keuken. "Nobody only friends" mompel ik en loop achter Dana aan. "Zeg het eens Ashton wie is het meisje?" vraagt ze en ik kijk naar onder. "Jij, ze dachten dat ik hun ging voorstellen aan mijn vriendin maar ik had het de heletijd over jou en ik heb geen vriendin" zeg ik en ze zucht. "Ik wou net zeggen Irwin want je weet onze afspraak van jaren geleden nog hé" grapt ze en ik knik. "Dana dat is mijn band" zeg ik zacht en kijk naar onder. "Ashton nee echt, denk je dat ik zo dom ben om het niet te snappen, er staan ineens drie jongens in de kamer en als ze jou zien worden ze wild dude ik ben slimmer als jou hoor" zegt ze en ik lach door haar gebruik van woorden. "Please doe aardig?" vraag ik en ze loopt achter me aan de woonkamer in. "Boys dit is Dana, Dana dit zijn de boys" zeg ik. "Ja duh Ash wie zijn de boys ik snap ook dat het jongens zijn" zegt ze. "Oké die blonde is Luke die getinte is Calum en die met dat roze haar is Michael" zeg ik en ze knik. "Ik ben Dana en ga er vandoor bye" roept ze en loopt de trap op. "Een moment" zeg ik voor ik achter haar aan ga."Ashton laat los" gilt ze als ik haar op til midden op de trap, ik loop met haar in mijn armen naar onder. "Je blijf hier, Daan je hebt het beloofd" zeg ik en ze zucht. "Waf" zegt ze en gaat tussen mij en Luke op de bank zitten. "Dus vertel eens iets?" vraagt Calum. "Nee" zegt ze en leunt achterover. "Dana Walker" zeg ik waarschuwend en ze gaat weer rechtop zitten. "Wat is je hobby?" vraagt Luke geïnteresseerd. "Gaat jou geen ene fuck aan" zegt ze nors en slaat haar armen over elkaar. "Dana doe eens normaal" zeg ik en wordt echt ontzettend moe van haar gedrag. "Hoe oud ben je?" vraagt Michael. "17" zegt ze. Luke schuift naar haar toe waardoor ze duidelijk schrikt en gaat op mijn schoot zitten. "Niet bang zijn ik doe je niks" zegt Luke en trekt een pruillip. "Jij doet niks wtf jij neemt mijn beste vriend van me af voor drie maanden je doet al genoeg" roept ze en ik geef haar een duwtje tegen haar arm. "Dana je zou ze een kans geven" zeur ik. "Ashton het zijn mijn vrienden niet en dat worden ze ook niet begrepen" zegt ze kalm. "Waarom niet wat is er mis met ons?" vraagt Calum en staat op. Goed bezig die is beledigd. Dana staat ook op en loopt naar hem toe. "Kan jij niet luisteren" zegt ze emotieloos. "Jawel maar dat is bullshit hij is ook onze vriend" zegt hij en stapt nog dichter naar haar toe. Hij probeert haar te intimideren. Maar ze lijkt niet bang. "Luister dude stap nu van me weg of je speelt nooit meer een noot" zegt ze en kijkt hem aan. Ze zijn echt een meter van elkaar af. Weer doet Calum een stap naar voren. "En nu?" vraagt hij uitdagend. "Calum laat haar ze is een meisje" zegt Michael. "Ja Calum go away" zegt ze op een bitchy toon. "Dana stop met uitdagen" zeg ik en ze loopt naar me toe. "Ash waarom moet ik ze leren kennen eigenlijk?" vraagt ze en de rest kijkt ook naar mij. "Omdat jullie allemaal belangrijk voor me zijn en ik wil het" zeg ik licht geïrriteerd. "Prima dan gaan we toch iets met zijn allen doen" zegt Luke en ik knik. "Als dat is wat jij wilt pas ik me wel aan" zegt Dana en ik trek haar op mijn schoot. "Zwemmen?" vraagt Michael. "Ja leuk" zegt Dana sarcastisch. "We gaan ons omkleden dan komen we zo wel terug" zegt Calum en hij loopt naar de deur. "Ik zal je missen" zegt Dana sarcastisch. Ik rol met mijn ogen en kijk hoe de jongens weg gaan.

-----------------------------------------------------

The Amulet ft. A.IWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu