Chagrijnig sla ik op mijn wekker. Maandag, wat een verschrikking. Weer naar hetzelfde baantje bij de bakkerij, in hetzelfde stadje. Met moeite kom ik mijn bed uit en kam mijn blonde haren. Mijn blauwe ogen staan moe en hoe goed ik mijn haar ook borstel, het gaat niet goed zitten. Nadat ik heb geaccepteerd dat dit een bad-hairday gaat worden, pak een simpele zwarte trui met skinny jeans en mijn schort. Ik loop naar beneden waar Dena al op me wacht.
"Goedemorgen, sunshine! Het is vandaag twintig december, is dat niet leuk!" Dena is al sinds we klein zijn mijn beste vriendin en sinds we 18 zijn wonen we al samen. "Het is geweldig." Ik zet koffie en ga naast haar zitten. "We komen wel steeds dichter bij kerst..." Ik en Dena zijn best ver van huis gaan wonen. Onze ouders wonen in Engeland, maar ze zijn wel Nederlands. Omdat we het niet heel breed hebben kan ik niet vaak naar ze toe. Ik heb het geld nu nog steeds niet bij elkaar om naar hun toe te gaan met kerst... "Komt wel goed joh. En anders vieren we het lekker samen!" Dena trekt me in een knuffel.
Moet jij niet al weg zijn?" Dena geeft les op de basisschool, en aangezien het al bijna acht uur is had ik verwacht dat ze al weg zou zijn. Ze schudt haar hoofd, waarbij haar bruine haren heen en weer zwiepen. "Studiedag." Ik pak mijn koffie en maak ontbijt terwijl ik verder praat. "Waarom ben je zo vroeg wakker? Ik zou een moord doen om nog even te slapen." Dena giegelt en loopt naar me toe.
"Ik heb nieuws, heel speciaal nieuws." Zegt ze misterieus. "Vertel." Dena houdt haar lippen stijf op elkaar. "Serieus Dena? Vertel!" Ik pak een druif van mijn bord en gooi het naar haar. "Oke! Chill!" Lacht ze. "Ik heb gehoord dat Jayden Micheals een scène gaat schieten in een bakkerij..." Ik haal mijn schouders op en vraag: "Wie is dat? En waarom is dar nieuws?" Dena staart me met open mond aan. "Serieus? Jayden Micheals? De super bekende acteur?" Ik haal mijn schouders op. "Geen idee. Maar waarom maakt het mij uit dat hij een scène gaat opnemen?" Dena kijkt me nu echt aan alsof ik dom ben. "Hij gaat de scène misschien opnemen in jouw bakkerij, sukkel! Misschien kan je nog iets van hem oppikken, jij wilt tenslotte ook actrice worden." Ik begin te lachen. Ik wil inderdaad al sinds ik klein ben actrice worden. Ik speelde alle hoofdrollen in de toneelstukken die ik heb gespeeld, en ik vond het geweldig om te acteren. Maar dit is onzin.
"Tuurlijk. Van alle bakkerijen komt hij naar hier, naar het kleinste dorpje in Nederland? Kom op zeg." Ik zet mijn bord in de keuken en trek mijn gympen aan. "Wat? Het zou kunnen!" Ik rol mijn ogen. "Sure, Dena. Ik bel je wel wanneer er een super bekende acteur de bakkerij in komt waar ik werk." Dena kijkt me boos aan. Ik trek mijn dikke winterjas aan en open de deur. "Over werk gesproken, ik moet gaan. Ik zie je vanavond!" Zeg ik en ik gooi de deur dicht. Jayden Michaels in onze bakkerij? Wat een humor zeg!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik parkeer mijn fiets aan het einde van de straat. Gatverdamme wat is het koud. Ik loop de bakkerij in en de baas komt naar me toe lopen. "Precies op tijd, Milou! Ik wilde net een mededeling geven." Hij gaat op de tafel staan en roept de mensen bij elkaar. "Ik weet niet of jullie het gehoord hebben, maar Jayden Micheals gaat een scène spelen in een bakkerij. Laat nou net onze bakkerij daarvoor uitgekozen zijn!" Mijn adem stokt. Hij komt echt naar deze bakkerij?! Ik ken hem dan wel niet maar toch, hij is best bekend. Ik kijk om me heen en zie iedereen vrolijk praten. "Er is wel een ding..." Gaat mijn baas verder. "Niemand mag erbij zijn. Alleen de crew van Jayden, niemand van de werkers hier. Het spijt me!" Gejammer klinkt door de hele bakkerij en mijn baas springt van de tafel.
"Milou, heb je eventjes?" Ik knik en loop met hem mee naar de opslagruimte. "Wat is er meneer?" Vrolijk kijkt hij me aan. "Jayden Micheals komt hier dus een scène schieten," Hij glundert van trotsheid wanneer hij dat zegt. "En aangezien ik jou het langste ken en het meest vertrouw, wilde ik vragen of je misschien nog een dag kon werken. Uiteraard krijg je hiervoor flink betaalt, je zou me enorm helpen." Dit is een super goede kans voor mij om met dat geld mijn familie te zien! "Ja, natuurlijk wil ik je helpen! Wat moet ik doen?" Gelukkig kijk ik hem aan. Ik mag natuurlijk niet meespelen in de film, maar erbij zijn lijkt me al geweldig. "Je moet de mensen buiten houden die naarbinnen proberen te komen. Ik zie je morgen!" Hij loopt weg en laat mij stomverbaasd achter. Geweldig. Een hele dag buiten staan en mensen wegdringen...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Dena! Je gelooft nooit wat er net is gebeurd!" Door de telefoon hoor ik een harde schreeuw. "Ik weet het! Jayden komt naar onze bakkerij! Het staat in het nieuws!" Ik zucht. "Serieus Dena? Ik wilde het vertellen!" Ze lacht. "Sorry, ik was gewoon zo blij! En, mag je de hoofdrol samen met Jayden spelen?" Grapt Dena. "Nee, helaas niet. Eigenlijk mag niemand komen werken, maar mijn baas heeft me gevraagt om toch te komen." Een luide gil klinkt door de telefoon en een paar mensen kijken me raar aan. "Sorry.." Zeg ik en leg mijn telefoon weer tegen mijn oor. "Geweldig! Jij gaat de echte Jayden Micheals ontmoeten!" gaat Dena door. "Nou, dar ook weer niet... Ik mket de mensen buiten weghouden. De hele dag." Dena zucht. "Wat een teleurstelling. Je bent tenminste wel dichtbij." Ik lach. "Dat wel. Maar ik moet nu echt gaan werken. Tot vanavond!" "Tot vanavond!"
Hey! Welkom bij mijn kerst special! Ik wilde heel graag iets schrijven maar had geen idee wat, maar toen kwam dit idee... Ik hoop dit boek rond kerst af te hebben, aangezien dit een kort verhaaltje word. Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden! En alvast Merry Christmas!
X~R💕
JE LEEST
In The Winter Snow (NL)
ChickLitEen acteur met een groot probleem en een normaal meisje, die hem gaat helpen en daarmee langzaam gevoelens krijgt voor hem... Milou is een normaal meisje die graag een actrice wilt worden. Helaas is het nog niet zover, ze werkt nu nog in een bakker...