Deel 9 - Het Plan

597 21 0
                                    

Zacht voel ik een tikje op mijn schouder. "I-ik weet dat je me niet wilt zien..." Zijn stem snijdt de stilte, die ik oh zo graag had willen behouden. "Maar ik moet je vertellen dat het niet zo is gegaan als Katrina vertelt." Jayden komt naast me zitten in de sneeuw en veegt een plukje haar uit mijn gezicht. Ik laat het toe, ondanks alles. "Kan ik het vertellen?" Ik knik en veeg de laatste traan weg.

"Ik en Jane waren gelukkig samen. We hieldrn echt van elkaar. Maar toen opeens wilde Jane niet meer met me samen zijn. We gingen van gelukkig koppel naar elkaar niet meer zien. Ik kende Katrina al vanaf we klein waren, dus ik was vaak bij haar en vroeg me af wat er fout was gegaan. Toen ik hoorde wat Jane allemaal over me zei schrok ik. Ze zei dat ik haar gebruikte, dat ik haar mishandelde en soms zelfs verkrachte. Maar dat is niet waar, Milou, echt niet."

Ik voel een blok in mijn keel ontstaan en ik kijk naar de sneeuwvlokken die langzaam uit de lucht komen vallen.

"Omdat Katrina me opving op mijn dieptepunt was ik breekbaar, en ik viel voor haar en zij voor mij. We datete een poosje, maar uiteindelijk zag ik dat ik eigenlijk niets gemeen had met haar. De pers smulde daarvan en koppelde het aan het verhaal van Jane." Ik knik begrijpend, ondanks dat ik Jayden nogsteeds niet onschuldig vind.

"Even later moesten we samen in een film acteren, en omdat we een paar romantische scenes hadden samen dacht de pers dat we echt een koppel waren. Katrina zei ook tegen de pers dat we samen waren terwijl dat niet zo was, dus zei ik dat het over tussen ons was. Dat maakte haar boos en nu wilt ze dezelfde verhalen als Jane loslaten zodat ik de slechterik word."

Ergens zie ik wel dat Katrina dat zou doen, maar ze kwam zo, zo echt over. Maar ze is natuurlijk een actrice... "Ik snap het als je me niet gelooft, Milou. Iedereen gelooft die verhalen..." Ik pak Jayden's hand uit de sneeuw en kijk hem diep in zijn ogen aan. "Ik geloof je, Jayden. Het is kerst, de tijd van geloof en vergeving." Ik schenk hem een kleine glimlach en geef hem een kusje op zijn voorhoofd. Maar dan komt Fred naar buiten rennen. "Milou! Jayden! Kom snel, er is iets op het nieuws!"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hallo, en welkom bij breaking news. Zojuist is er op YouTube een filmpje geplaatst door Katrina Hearts. In dit filmpje vertelt ze dat alles wat Jane, de andere ex-vriendin van Jayden Michaels, waar is. Katrina gaat een rechtzaak opstellen, waarin ze Jayden gaat aanklagen. Ook krijgt ze haar eigen realityshow, die laat zien hoe die rechtzaak gaat en hoe haar leven daarom heen uit elkaar valt. Verder nieuws om 8 uur, waarin ook word vertelt wanneer we de weg weer op mogen.

Geschokt kijkt iedereen naar Jayden. "Jongens, j-jullie geloven haar toch niet? Jullie kennen me!" Mensen schudden hun hoofd en lopen weg van hem, en ik zie dat Jayden langzaam aan begint te stressen. Ik pak zijn hand beet en fluister: "Laat mij dit maar regelen." Vragend kijkt hij me aan, en ik geef hem een knikje.

Ik ga op een tafel staan en roep heel hard: "Dames en heren! Zouden jullie allemaal eventjes willen luisteren?!" Iedereen draait zich om en kijkt me vragend aan. "Jullie hebben net allemaal het nieuws gezien. Hierin word Jayden helemaal beschuldigd van iets wat hij niet heeft gedaan." Een hoop gesmoes gaat rond in de bakkerij. "Kom op zeg. Jullie werken met Jayden. Jullie zien hem elke dag op de set, praten met hem, zien hem omgaan met mensen. En als je dat dan ziet, kloppen die verhalen dan?" Veel mensen knikken nee. "Nee, inderdaad. Dus we moeten erachter zien te komen waarom Jane en Katrina deze verhalen vertellen, niet?" Iedereen lijkt het met me eens te zijn. "Laten we dan maar snel een plan maken!"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Na een hoop gebrainstorm hebben we eindelijk een plan. "Oke, iedereen. Plan van aanpak." Ik ga weer op de tafel staan en negeer de boze blik van mijn baas. "Hebben we de technologie groep?" Een groepje mannen en een vrouw knikken. "Oke. Jullie zoeken alles op wat je opmerkt van het gedrag van Jane en Katrina. Film groep?" Weer een groepje mensen steken hun hand op. "Bekijk elk filmpje van Katrina over Jayden of Jane en kijk of ze zich misschien een keer verspreekt. Doe hetzelfde bij interviews van Jane. Productiegroep?" De helft van de overige mensen steken hun hand op. "Jullie gaan alle kranten doorzoeken. Ze liggen achterin. En de acteurs?" De laatste paar mensen, Jayden, Fred, Jenna en ik steken onze handen op. "Pak jullie telefoons. We gaan Katrina en Jane bellen voor uitleg. Actie allemaal!"

In The Winter Snow (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu