-----------
Rules of life. Beginning and Ending.Bagaimana permulaan sesuatu cerita kita yg corak. Penamat? Follow The Flow.... Penamat cerita ini? Membawa acuan permulaan.---------------------------------------------------------
"I will visit u once per two weeks,is that okay?".."Ma..im not a kid anymore I will be fine,lagipun kos nk ulang alik Penang,Jpan back to New York kan tinggi so visit me once per month pun dh kire rahmat"
Anak mana yg x syg mak ayah lagi ii kene tinggal jauh dari org yg bersusah payah usaha nak bagi kau tgok dunia?Azim dh biasa kene tinggal mungkin masa yg Azim akan habiskan kat Malaysia ni bole didik Azim jadi lagi matang. Siapa tak kenal Mohd Azim Natsuki Bin Abbdullah,Kacukan Jepun Melayu tapi menetap kat New York sampai umur 14 satu Kuala Kuah dh hafal nama penuh dan sejarah hidup mak ayah die yg penuh dengan drama. Biasa la org kampung dulu ii lagi ii yg mempunyai semangat patriotisme yg menggunung takkan merestui hubungan penjajah yg mengahwini puteri mereka.
"Mama.....it's true? Im gonna stay with nenek after my 14th birthday?" Azim dengan nada manja mengajukan soalan pada mamanya.Wanis."Iya syg,u gonna stay with obbachan for 3 years at Malaysia,Mama x nak Natsu follow bad habit Teen dkt sini." Wanis tahu Azim xnk berpindah ke Malaysia." Ma Azim janji ore zettai..." belum sempat azim habis cakap Wanis potong "Nope. I dont want any alasan,janji ii manis Natsu langsung tak bole pakai"
"Mak..sy tinggalkan Natsu dengan mak ye,maafkan sy sbb menyusahkan mak,hujung bulan nanti sy balik tengok Azim" sambil menyalam tangan ibunya" Petang yg dingin diiringi perasaan sedih,marah dlm diri Azim keputusan yg dibuat ibunya tidak dipersetujui namun apakan daya sebagai anak ikut saja lah.
"Azim...Masuk dh nak masuk waktu maghrib pergi siap teman nenek pergi masjid" Azim mengiyakan arahan neneknya.Biasala selepas solat sahaja mesti ada makan ii di masjid nak taknak kena la Azim tunggu neneknya dh menjadi adat kalau org tua ke masjid kalau belum pukul 10 memang banyak hal nk dibincangkannya.
"Azim,esok cucu Wan Zizah belakang surau tu dtg jemput kamu,pergi sekolah sama ii cucu dia pun sebaya kamu" baik nek... Perasaan gementar nak masuk skola ni dh mcm budak darjah satu pulak,bukan baru sekolah pun,haih Azim kuatkan la dirikau esok entah mcm ii budak kau jumpa.
-----------------------------
"Kenapa?! Selama ni aq anggap kau kawan!Apa yg kau dh buat kat aq ni ha!?" senyuman sinis yg terukir di bibir lelaki itu seolah olah syaitan." Dah dipesan jangan terlalu mempercayai,aq tak minta pun kau percaya kat aq,sekarang biar aq rasa syurga dunia ni puas ii" Syaitan mula mengawal diri nafsu menjadi nahkoda kapal jasad. Tubuh badan Azim yg tidak berapa berisi mula lelah dan akhirnya mengalah.Perkara sebegini tidak pernah terlintas di benak fikirannya.
~bersambung~
Hai guysss. Maafla part 1 boring sikit. Almaklumlah baru start tulis balik.papepun terima kasih sudi baca and stay tune untuk part seterusnya.Any idea blh sumbangkan.Jgn risau cerita ni clean😂 so xde babak ii yg kurang umur ye.
YOU ARE READING
MGay.
Random🍭 Or✨ Keimanan bukan diukur dengan pemakaian. Kejahilan bukan bersifat selamanya. Kisah Silam Cuma Tinggal Sejarah.