-Jungkook pov-Jimin?!
Mungkin dia ni kawan junior yg Jin hyung maksudkan tadi kot.
Aku tak pernah pulak nampak dia sebelum ni.-Author pov-
"Haa...Jimin..alang-alang awak dah ada kat sini..mari saya perkenalkan...ini Jeon Jungkook.
Jungkook...ini Park Jimin,kawan saya"Jungkook berdiri dan berjabat tangan dengan Jimin.Jimin mengambil kerusi dan duduk di sebelah Jin sambil merenung wajah Jungkook.
Dan memberikan senyuman sinis."Errr....kenapa awak asyik tengok saya dari tadi?
"Kenapa dengan muka awak tu Jungkook?"
"Ouh....ni emmm~~~"
Jin terus memotong ayat Jungkook dan menukar topik pasal hal lain.Kemudian,Jin dan Jimin asyik bersembang dan tidak melayani Jungkook yg sedang blur sorang-sorang.
Tetapi orang yang berada di cafe hampir kesemuanya memerhatikan Jungkook.
Jungkook berasa tidak selesa.
Mengapa mereka pandang sebegitu??Jungkook hanya memandang ke bawah.
Perasaan takut mula menghantui dirinya.
Manakala Jin dan Jimin yg asyik leka berbual dari tadi.Tetiba Jimin menegur Jungkook.
"Jungkook?Awak ok ke tak ni...sakit ke?Sorry lah...lupa pulak yg awak ada di sini"
"S..saya ok..cuma..."
Loceng berbunyi menandakan masa rehat sudah tamat...dan mereka masing2 pulang ke kelas.Jungkook hanya menyimpan hajatnya untuk meluahkan perasaan tidak puas hati pasal hal tadi.
JELINGAN YANG MENYEMBUNYIKAN SESUATU PERKARA.********
"Aigoo...kamu kena lagi??!!Ini tak boleh jadi!!Omma mesti lakukan sesuatu!"
"Ehh...X apa omma!!Jungkook ok"
"Ok kamu cakap??!!...ni ni ni...luka di tepi mulut kamu ni...teruk omma tengok!"
"Jungkook lelaki lah omma...bukannya perempuan...Jungkook tak sakit pon...biasalah tu bila sekolah dengan semua budak lelaki~"
"Kalau macam tu...omma nak tukarkan kamu ke sekolah yg lain!!Omma dah tak boleh tengok lagi anak omma jadi begini!Boleh ganggu pembelajaran kamu tau tak!"
"Tak payahlah omma....susahkan omma pulak nanti nak urus...tak katalah...sejak kita pindah ke sini...semua pengurusan Jungkook omma selesaikan sorang2....Jungkook kesian dekat omma~"
"Hmm....kamu sorang je anak omma...baik pulak tu...omma sanggup buat apa saja untuk kebahagiaan kamu Jungkook.Ibu mana yg tak nak tengok anak dia bahagia?
Omma sayangkan kamu...that's why omma buat semua ni....kalau kamu sayang omma...ikut cakap omma...arasseo??""Maksud omma?"
"Omma nak kamu pindah sekolah pada hari lusa..."
"Apa??!!Adwae!!!Kenapa pulak?"
"Kamu buat2 lupa pulak...dahlah kamu tak ada kawan di sana...asyik kena buli aje...ingat omma tak tahu pasal tu...sebab hampir tiap2 hari kamu mengadu dekat omma....so omma buat keputusan...KAMU PINDAH SEKOLAH!"
"Omma omma omma....sekejap..rasanya Jungkook nak tarik balik aduan Jungkook sebelum-sebelum ni....dan omma pon kena tarik balik keputusan omma tu!"
"Kenapa pulak?"
Jungkook pon menceritakan bagaimana dia boleh berjumpa dengan Jin hyung kepada omma dan bagaimana persahabatan mereka bermula.Tapi Jungkook tak cerita peristiwa di dalam tandas...(paham2 jelah,yg bahagian awal tu dia reka sikit)
Jungkook menafikan bahawa dia akan selamat jika berkawan dengan Jin dan Jimin.
Sekurang-kurangnya dia ada geng di sekolah tu."Ouhh...jadi kamu dah ada kawan lah ye~'"
"Ya...Jungkook Dah ada kawan di sana...*smile.."
"Kamu tak takut ke...mungkin satu hari mereka yg akan buli kamu pulak nanti"
"Omma jangan pikir macam tu...Jin dan Jimin hyung baiklah...mereka kan senior saya...saya percayakan mereka"
"Baiklah kalau macam tu...TAPI.....kalau kamu still kena buli lagi...kamu mesti pindah sekolah!"
Jungkook mengangguk setuju.
Korang rasa Jackson akan kacau Jungkook lagi tak lepas ni??
Hehehe eh ehe
YOU ARE READING
Kookie~~(vkook/taekook)[✔]
Fanfiction"Kenapa culik saya hyung??Saya tak buat salah apa pon!!!" "Hyung terpaksa Jungkook....Sebab ada orang tempah kau~" Jeon Jungkook, hanya seorang pelajar baru biasa yang dilabel sebagai 'Loser' di sekolah di mana semuanya pelajar lelaki sahaja... Asyi...