+7

22 5 15
                                    

Pertemuan yoongi dengan Kim seokjin  sedikit sebanyak membantu yoongi mengenal keluarga tersebut semalam. Yoongi turut meluangkan masa makan malam bersama mereka di salah sebuah gerai makan halal di itaewon. Yoongi mencadangkan dorang makan makanan laut. Well memang bukan dia yang bayar. Lagipon yang suruh order tu orang yang nak belanja. Yoongi takkan lepaskan peluang dia bukan

Snap!

Seokjin mengambil gamba makanan yang dihidangkan.

"Appa ni nak makan ke nak amik gamba , taetae is shi hungry kay. Ppali juseyo" —tarmizi merengek dek kerana rasa lapar dia

"Alolo yelah" seokjin mencubit pipi tarmizi. "Sian dia lapa" kekehan kecil diberikan seokjin, tak lupa beberapa pelanggan berhampiran.

"Aihh yoongi , tadi nak makan seafood. Kenapa termenung je"

"A-ahh tade pape lah , teringat benda je" yoongi dengan malu-malu mencapai mangkok nasinya.

"Aigoo , tak baik termenung depan rezeki hyung" tarmizi menggelakkan tingkah laku yoongi yang pelik

Yoongi hanya meneruskan sesi makannya penuh kehangatan gurau senda dua orang dihadapannya.

Yoongi hanya meneruskan sesi makannya penuh kehangatan gurau senda dua orang dihadapannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ their dishes ]

"Huh" yoongi menenggelamkan kepalanya diatas katil. Pukul 4 pagi dah cukup nak panggil hari baru dan dah cukup nak panggil memori semalam sebagai memori lama kan? Matanya cuba dipejam tapi ingatan jimin dengan dia jugak yang berkunjung datang.

"Haish , jiminie" yoongi mengambil keputusan keluar ke balkoni luar biliknya. Malam memang sejuk namun ditahan juga yoongi sebab ridu nak tengok langit. Langit hitam dipandang lama yoongi. 'Memang sah tade bintang , kau bukan duduk kat busan la yoongi' desis hati yoongi. Tapi langit otu tetap dipandang juga.

"I'm sorry jiminie , hyung minta maaf" matanya mengalirkan benih jernih. Isakan kecil menemani sunyi malam

Lantas yoongi masuk ke dalam biliknya dan menggambil buku yang diberikan syafina. Buku tersebut diberikan yeoja bertudung belit tersebut memberikan buku tersebut kerana ternampak beberapa patah perkataan di pintu balkoni milik yoongi. Muka surat pertama yang suci lagi murni diselak. Dia menuliskan isi hatinya buat kali pertama dalam buku tersebut







███████████████████████████████████

ᴛʜᴇ ᴊᴏᴜʀɴᴀʟ

ᴍɪɴ ʏᴏᴏɴɢɪ
      - ɴᴇᴠᴇʀ ʜᴀᴠᴇ sᴏᴍᴇᴛʜɪɴɢ ᴄᴀʟʟᴇᴅ ᴩʀɪᴅᴇ ᴀɴᴅ ғᴀᴍɪʟʏ
      - ʟᴏsᴇ ᴇᴠᴇʀʏ sɪɴɢʟᴇ ɪᴍᴩᴏʀᴛᴀɴᴛ ᴩᴇʀsᴏɴ ᴡʜᴏ ᴄᴀʀᴇ ғᴏʀ ʜɪᴍ

〚 ᴀʟsᴏ ᴀ sᴏʙᴇʀ ᴡʜᴏ ʟᴏsᴇ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ, ʙᴇᴄᴏᴍᴇ ᴀ ʟᴏsᴇʀ ᴀɴᴅ ᴠɪᴄᴛɪᴍ ᴛᴏ sᴏᴍᴇᴏɴᴇ ᴇʟsᴇ ғᴀᴜʟᴛ〛

████████████████████████████████████





Buku tersebut diletakkan diatas meja kecil ditepi katilnya. Badannya dibalut selimut hingga kehujung kepala. Satu demi satu helaan nafas menari masuk ke dalam telinganya mengisi kesunyian.

Tiba-tiba

"بسم الله الرحمن الرحيم"

Alunan bacaan ayat2 suci al-quran kedengaran. Yoongi tak kesah bacaan itu memang sedang ada yang baca ataupon sedang mengingati atau menayangkan balik pita rakaman ingatannya mengenai bacaan ayat-ayat tersebut. yang pasti, melalui bacaan tersebut, perasaan tenang berkunjung datang menemani tidur paginya itu.




















Syafina habis mengerjakan solat tahajudnya. Entah kenapa, lepas kehadiran mamat lembik tu ada rasa pelik dalam dada dia mengeranyang dia diam-diam. Bukan dup dap dup dap macam dalam novel tapi kerana sikap ingin tahu syafina dia menjadi seperti ini.

Sebenarnya, syafina pernah berjumpa dengan lelaki tersebut semasa bekerja di mini market berhampiran sebuah kelab gay yang hanya sesetengah penduduk sedar akan keberadaannya. Setiap kali habis syif petang pukul 8 syafina akan nampak dia masuk dalam satu lorong yang membawa makhluk-makhluk yang melaluinya ke tempat laknat. Nak laporkan, ni korea bukan malaysia. Nak kata haram, ada lesen.

Entah kenapa, setiap kali syafina ternampak sorot mata mamat tuh dia nampak menyorokkan sesuatu. Memang salah menyibuk hal orang tapi 'dia' yang selalu terserempak tu nampak sendu, terpaksa.

"Ya allah, kau ada atas sejadah sempat lagi nak fikir pasal bukan muhkrim, استغفر الله"

Entah kenapa dia menyimpan azam nak tau lebih dalam pasal laki tu memandangkan lelaki tu mungkin takan bercakap ngan dia maupon tarmizi.

'min yoongi'

Al-quran diambil dan diletakkan diatas rehal dan dibaca oleh syafina sambil menunggu waktu subuh masuk.





















" Boss, kita dah jumpa budak tu boss"

" Bagus, hantarkan aku location dia. Urusan ni biar aku yang selesaikan "

"Uh baik bo—"

"Tut tut" panggilan dimatikan tanpa banyak alasan oleh seseorang yang dipanggil boss

"Min yoongi, kau ingat kau boleh lari dari dunia gelap kau? Tsk, Nampaknya kau salah" lelaki berkulit tan itu bejimba smirk dek kerana berita perkembangan dengan makhluk tuhan bernama min yoongi.

"Ahh, aku jadi rindu kau tau"—macam psycho dalam televisyen la. Gelak sorang2 sambil tengok tv walaupon tadak babak lawak. Ck, clishe betul.


Jam di dinding dipandang. '8 pagi , not bad bangun awal sket kan' kekehan jahat keluar dari mulutnya. Al-maklumlah, hari cuti sapa je nak bangun awal.

Lelaki tersebut bangun dan mengambil kunci kereta di almari dan melangkah keluar rumah dengan pakaian casual miliknya bersama kantongan tas kerja.

"Min yoongi-shi, *⑴ neon nae keoya"—kata lelaki tersebut sebelum masuk kedalam perut kereta mewahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Min yoongi-shi, *⑴ neon nae keoya"—kata lelaki tersebut sebelum masuk kedalam perut kereta mewahnya














— *⑴kau aku punya

Ubah | MYG   〖ʰᶦᵃᵗᵘˢᴇᴅɪᴛᴛɪɴ〗Where stories live. Discover now