+8  [young forever]

21 3 0
                                    

ʀᴇᴄᴏᴍᴍᴇɴᴅʀᴇᴀᴅ ᴛʜɪs ᴄʜᴀᴩᴛᴇʀ ᴡɪᴛʜ ʏᴏᴜɴɢ ғᴏʀᴇᴠᴇʀ ᴀs ʙᴀᴄᴋɢʀᴏᴜɴᴅ ᴍᴜsɪᴄ
























Yoongi hanya diam.

"Hyung, apa kata hyung cuba rap sket" mata tatmizi menyiarkan seribu satu impian di hadapan ruang tamu.

Gelengan diberikan kepada tae. Dorang tengah karok. Karok bukan style yoongi

"Pwease" ----tarmizi membuat aegyo dengan jarinya dipusing membentuk bulatan

"Pwease" ----tarmizi membuat aegyo dengan jarinya dipusing membentuk bulatan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yoongi berfikir "Sikit je"

"YAHUU"

Yoongi memasang satu lagu kegemarannya, young forever.

Kenapa lagu tu? Sebab lagu tu dia yang tulis. Dia yang tulis. Ck, sapa nak percaya dia. Dia cuma penipu.

Yoongi memejamkan matanya. Rentak mula lagu tersebut di hadam.



The curtain fall and i breathe
   Terngiang yoongi hari-hari lalu yang dia lalui sebelum hari ini, sekarang.

Complicated mind, breathing out
    Aku selalu bayangkan betapa indahnya dunia tanpa kehadiran mereka. Namun bila aku dapat merasai ketiadaan mereka, lain. Teriakan yang sering didengari di tangga rumah dirindui. Muka yang selalu menyakitkannya hilang. Tapi satu perasaan yang aku selalu cuba untuk tolak datang menumpang kusut kehidupan aku. Kesunyian dan keheningan yang membuatkan aku.

Did not make any mistake today
      — tapi kesalahan yang aku buat dah telanjur wujud hingga ke hari ini.

What was the audience's expression
      Aku penah ada penonton. Yang selalu membahagi kehangatan dengan aku. Tapi aku dipergunakan. Aku penah ada penonton tegar tapi dia pergi buat selamanya. Aku ada penonton yang akan berkata buruk dan melontarkan sorotan mata penuh kebencian kepada aku.

I am happy though.
      Tak dinafikan. Aku memang bahagia, gembira walaupon ternyata realiti menyakiti aku.

I can make someone scream
      Tapi jeritan tersebut tak pernah membahagiakan. Baik aku atau orang yang menjerit tu.




"Whoa, hyung! Daebak!" Tarmizi terkejut mendengar bait-bait lirik rap tersebut meluncur penuh estetik dari mulut orang disebelahnya.

"H-hyung?" Sebaik sahaja tarmizi berpaling , dia mendapati, yoongi tertunduk menutup matanya. Riak wajahnya berubah. "Neol wae?" Soal tarmizi. Yoongi mengangkat wajahnya yang penuh dengan semburat merah menahan air mata.

"N-naa ... G-gwenchana" yoongi bangun dan berjalan menuju ke arah singki dapor membasuh muka dan mengambil gelas kaca berisi air masak diminum untuk menenangkan fikiran.

"Huh"



























"YAH! YOONGI-AH" namjoon menyusun rentak langkah mengejar lelaki pucat dihadapannya masuk kedalam gedung bighit yang berdiri megah dihadapannya

Ttak!

"Pabo, aku lagi tua dari kau lah"

"Ck, macam tak biasa plak hyung nih" usik namjoon sambil memberikan kekehan kecil dek kerana bebelan kecil pemuda yang dipanggil hyung itu.

"Kau dah jumpa dia ?" Suasana antara dua pemuda tersebut berubah dingin sebaik sahaja perkataan tersebut meluncur deras dari mulut yoongi

"Aku dah jumpa dia" namjoon memberikan sengihan sukses sambil menunding jari seberti bentuk pistol kearah yoongi dan menjongkit-jongkitkan keningnya.

"Bagus lah" gummy smile terpantul keluar dari bibir mungil yoongi "balik ni aku blanja kopi starbuck kat kau"

"Dei hyung! Aku bole beli sendiri la!"


































"BTS ----MEET THE BEST MALE GROUP FROM SOUTH KOREA WHO TOP THIS MONTH BILLBOARD CHART" 

salah satu tajuk yang menjadi perhatian dunia akhir-akhir ini. BTS yang asalnya berasal dari sebuah syarikat kecil menjadi salah satu kumpulan yang paling banyak mengutip wang di negara korea selatan. Dari membantu sekadar ada hingga kempen bersama UNICEF secara luas di laman sosial membantu mengutip jutaan ringgit untuk disumbangkan dalam dana persatuan tersebut. Dari konsert percuma hingga mencecah beribu malah jutaan ringgit.

syafina menarik buntilan kecil yang mengeluarkan musik di telinganya. Bilik yang bersuhu sejuk tiba-tiba menjadi sedikit hangat. Kot putih milik syafina dibuka diletakkan diatas sofa bilik rehat. Kopi dihirup membelek muka surat mengenai kumpulan tersebut.

Dahi syafina berkerut kerana pemikirannya.

"Kenapa muka dia sama ngan mamat salju tuh?" ----telefon Samsung note 10 (?) miliknya dibuka dan ditaip profile milik kumpulan tersebut di dalam laman carian(?). Jari syafina baru ingin mengetik artikel pertama yang terpampang diskrin tersebut namun sebuah suara memangil syafina dengan nyaring. Suara kelam kabut mula kedengaran.

"Aish" apa plak kali ni. Telefon tersebut terus dimasukkan kedalam kocek baju sambil berjlan keluar memakai kot putih.

Ubah | MYG   〖ʰᶦᵃᵗᵘˢᴇᴅɪᴛᴛɪɴ〗Where stories live. Discover now