"hyung, tae cuma nak tolong kay" tarmizi menyapu antuseptik ke arah luka yang telah bersarang di badan yoongi sejak 2 hari lepas
"Yoongi-shi,tarmizi meh makan" syafina menyajikan makanan yang dihasilkan lalu disusun diatas meja.
"Dah hyung, sekarang kita boleh go go eat hehe"
Yoongi hanya diam tanpa menunjukkan sebarang ekspresi.
"Yoongi-shi, tempoh hari—" kata-kata syafina terhenti sebaik saja yoongi mengangkat dagu dan pandangan dari meja kaca tersebut. Mata milik yoongi menatap tajam syafina. Mata yoongi menyorok perasaaan sendu, derita dan patah hati pada masa yang sama.
"T-maaf .. nanti la saya tanya"
Sarapan dirumah kecil itu sedikit menghangat apabila tarmizi mula melakukan lawak jenaka paginya. walaupon tak meninggalkan kenangan kepada pemilik ekspresi beku, berbagi sedikit kehangatan membuatkan pemilik reaksi itu sedikit melamun.
. . . . .
"Yoongi-shi, dah masa untuk makan ubat" syafina membawa ubat bersama segelas untuk diberikan kepada yoongi.
"Kenapa ... Kenapa kau dengan dia tolong aku sedangkan kau tak kenal aku?" suara rendah milik yoongi menyatakan soalannya.
"Kenapa kau tak halau aku lepas aku musnahkan bilik ni?"
"Kenapa?"
Soalan diajukan bertubi-tubi kepada syafina.
"Dah tugas kita untuk bantu membantu antara satu sama lain. Lagipun saya percaya awak tak jahat. Awak layak mendapat bantuan tau. Makan ubat tu"
Yoongi hanya memandang beberapa biji ubat beserta segelas air putih yang kini berada ditangannya. Ubat ditannya digenggam kemudian dimasukkan kedalam mulut dan diteguk dengan rakusnya air yang diberikan. Matanya mula menakungkan air mata yang cuba dia tahan. Seketika, runtuhla pertahanan yang diciptanya. Air mata tiba-tiba mengalir turun ke matanya.
"Kalau kau kenal aku kau nak ke aku tinggal sini?" Air mata itu ditepisnya.
'huh' keluhan kecil lolos dari mulut syafina
"Awak tak perlu pendam sorang-sorang. Adik saya benarkan awak menumpang sini sampai awak dah okay sikit" syafina keluar dari bilik tersebut.
"Kalau kau tau betapa jijiknya aku bagi orang macam kau"
. . . . .
"Yoongi hyung!"
"Eoh! Jiminie"
Yoongi menyambut sahutan sahabat karibnya.