(part1🌸)

269 13 2
                                    

Aku pergi sekolah bersama 4 orang kawan"aku iaitu Daihatul,Maisarah,Syafiqah,Syuhada.Kami pergi ke sekolah tu menaiki kereta ayah aku,mereka berempat nii tumpang kereta aku,tapi tiap bulan Dorang bayar lah😂HAHAHAHA!Okeyy back to the story !Aku ni bersiap lah kan,orang pertama datang ke rumah aku tu si Daihatul,jadi dia duduklah depan rumah aku tu kan ada tempat duduk,takkan dia berdiri plk😂okeyy,dia tanya aku "Asyiqin,kau sudah readykah pergi sekolah ni?" Daihatul bertanya ! "bolehlah ready dia,tapi aku still gementar lagi,HAHAHAHA😂" "Hmm,aku pun sama wehhh"Daihatul berkata.Selepas tu suasana kembali sunyi tiba"kawan aku satu tu datang si Syafiqah😴Dia ni orang yang paling kecil tapi cute,huhahhhh😂"okeyy,Ayah..Iqin dah siap dah ni,jomlah gerak ke sekolah" aku berkata kepada ayah aku.Ayah aku terus mengambil kunci kereta,dan seterusnya menutup tv dan juga mengunci pintu rumah.Kami bertiga terus masuk kereta."ehhh japjapjapjap,macam kurang kita ni,ermm spa yaa?!"Daihatul bertanya."Ermm,kau lupa ?Maisarah dan Syuhada kah Tul?Kann Dorang tunggu kita depan dewan"Aku berkata."ohhh ya bh pula kan!"Daihatul dan Syafiqah menjawab secara serentak.Selepas kmi bercakap semua tu,kami terus masuk ke dalam kereta dan terus mengambil Maisarah dan Syuhada :) Dorang tu ibaratkan puteri lah plk mahu diambil,tidaklah datang ke rumah aku,ermm takpalah nasib kawan aku,sabarr!"Aii mana kawan kau lain,dek?"Ayah aku bertanya."Dorang tunggu depan dewan Yah" Aku menjawab."ouhhh"-Ayah."Ahh,tu pun dorang,Pakcik" Syafiqah berkata.Ayah aku terus berhenti depan dewan,dan Maisarah dan Syuhada terus masuk ke dalam kereta dan seterusnya kereta itu terus bergerak keluar dari kawasan kampung🌸"kamu semua jangan buat perangai ya!kalau pakcik tau kamu bermasalah,pakcik akan terus report terus ke mak ayah kamu!faham?" Ayah aku berkata."okeyy pakcik,Don't worry kami smua akan jaga perangai kami berlima :)"Daihatul berkata."okeyy,dah sampai dah nii kat sekolah,apa lagi turun lahh.🤦🏻‍♀️"Aku berkata."Kaulah dulu turun,qin.bru kami ikut kau"Maisarah berkata.Aku mengeluh dan terus menyalam ayah aku dan terus membuka pintu kereta,4 serangkai terus mengikut aku."Assalamualaikum,Yah" aku berkata."Waalaikumsalam,belajar baik² yaaaa!"-Ayah."baik boss!😂"-Aku ..aku terus menutup pintu kereta dan ayah aku terus bergerak dan keluar dari halaman sekolah.


-okeyy,aku harap kamu semua suka lah dengan cerita pertama aku ni😂kalau tak suka punn,aku minta maaf yaa kalau ada tersilap:'(enjoyyy,vote and comment!part 2 akan d upload:)-

Classmateku,Crushku!💜Where stories live. Discover now