Kami berlima terus mencari kawan-kawan sekolah rendah kami dulu,dan aku ternampak Mia yang bersama kawan-kawan yang lain.Aku terus pergi ke tempat mereka dan juga diikuti oleh 4 serangkai tu😂"Haii,kawan-kawan!"Syafiqah berkata."Hai jugaaa!" Kawan"berkata.Akuu terus pergi ke tempat Mia.Mia tu ialah kawan rapat aku since prasekolah lagi :)"Kau tidak gementar kah,Mia?"aku berkata."Bolehlah gementarnya,tapi chill lah Qin.semuanya okeyy jak lah" Mia tu UPSR dia 6A dohhh!beruntungnya kawan aku dapat 6A,wahh!okk,semua pelajar diminta masuk ke dalam dewan sebab apa?sebabnya dalam beberapa hari tu orientasi berlangsung.Biasalah budak baru kan?😂Pengacara majlis iaitu Cikgu Nazry.Cikgu tu sporting habis dooo!fuyooo!Cikgu Nazry meminta kami berbaris mengikut sekolah masing-masing,jadi kami berbaris lah.(aku malas mau cerita tym orientasi ni😂bolehkan,aku skip pergi ke pembahagian kelas😂)okeyy,skip pgi hari Rabu.Hari Rabu tu ada pembahagian kelas,pemilihan ko-kurikulum.Cikgu mengumumkan siapa yang akan masuk kelas pertama,kelas pertama ni ialah kelas yang mengambil aliran arab,iaitu kelas Diamond🌸dalam hati aku merayu,agar aku tidak tersenarai dalam kelas tu,wehhh aliran arab tu.Susahh!😌Aku merayu sebabnya aku ada cuba"nasiblh siapa yang mahu masuk kelas Diamond tu.(okk,skipp!)Alhamdulillah,aku tidak tersenarai dalam kelas tu.Aku dah agak dah,Mia dapat dlm kelas tu diikuti dengan Nadhirah,Iqah,Farah dan Syafie."untung lahh Dorang dapat sama-sama"Umairah berkata.Umairah ni pun kawan aku,dia ni tembab"sikit tapi cute dohhh!💜tam" maness💜chingsss!huahii😂Seterusnya cikgu mengumumkan siapa yang dapat masuk ke kelas kedua,iaitu kelas Ruby💜Hati aku mula berdebar entah kenapa sejak aku mendengar nama Syafiq disebut,ermm entah kenapa aku berdebar bila dengar nama dia tu.Syafiq ni pernahlah aku minat dulu,lama dohh aku pendam😂Tapi alhamdulillah,aku tidak minat dia dah sekarang,selepas aku beritahu dia yang aku ni dah lama suka dia😂HAHAHAHA,okeylah skip.Lepas tu aku dengar nama Umairah disebut,dalam hati aku berkata "tolonglah,lepas dia tolong!!sebut nama aku😥" entah kenapa aku merayu sangat,dan betul-betul nama aku disebut,"Nurul Asyiqin Safina dotdotdot"Aku punya happy jugalah tapi tak happy sangat sebabnya sekelas dengan Syafiq,lepas nama aku disebut.Nama Syuhada pula.Wehh untung juga aku dapat sekelas dengan 2 orang ni.Yang masuk kelas Ruby ni ialah,Umairah,Syuhada,aku dan Luqman.Kawan-kawan aku yang lain dapat kelas emerald,sapphire,topaz Dan seterusnya!okeyy lepas pembahagian kelas tu berlancarnya pemilihan kokurikulum.Yang membuat kami semua gembira ialah,kita boleh pilih sendiri,tapi berebut-rebutlah.Aku dah set dah yang aku akan pilih permainan Badminton!aku memang minat badminton nii lagipun abang aku Daniel-_- dia suruh aku masuk badminton,so aku kenalah rebut benda ni!..Kelab aku pilih Bahasa Melayu jerrr😂Unit beruniform aku cadang mau masuk BSMM (bulan sabit merah Malaysia) Aku harap aku dapatlah!hehehehehe,!semasa aku syok mendengar Cikgu berkata,ada seseorang yang menyapa aku.aku cuak jugalah,😂Jadi aku layan lah dia,wehhh peramah orangnya."Spa nama kau?" ... berkata."ouhh!nama aku Nurul Asyiqin Safina,kau boleh jerrr panggil aku Asyiqin okeyy!ermm nama kau spa?"Aku berkata."Ouhh,Asyiqin!okeyy,nama aku Athirah.Kau boleh jerrr panggil aku Tirah,okeyy?!"Athirah berkata."okeyy,ermm..Kau pilih apa nanti?permainan?.Aku bertanya."ofclah,aku pilih badminton.HAHAHAHA."dia berkata."Ouhh,kita sama"ehhh😂"Aku cakap."okeyy,kelab kau pilih apa?unit beruniform?"Dalam hati aku cakap ("banyak tanya pula dia ni😂")"ouhh,kalau kelab aku pilih BM jerr,kalau unit beruniform aku pilih BSMM,Kau?"aku cakap."Aku kalau kelab aku main masuk jerr,kalau ub aku pilih BSMM"dia cakap."ouhh,yalah"-Aku."Syiqin,boleh aku minta number kau?"-Athirah."ouhh boleh jerr,010 dotdotdot."-Aku.Selpas kmi berbual tu,bermula lah rebut-rebutan😂Alhamdulillah,aku dapat permainan badminton,kelab bahasa melayu.UB?ermm BSMM aku tidak dapat😔sebab semuanya dah full,so..Apa lagi,aku masuk jalah Kadet Polis.selepas tu,smua diminta bersurai dan balik ke rumah!!!yeahhh;)
Amacam?best tak part 2 ni?😂minta maaf kalau tak best.apapun,please vote,comment and enjoyyy!!part 3 akan diupload😆.