P.o.v. Josephine
Ik maak een wandeling door de wijk als ik veel lawaai hoor komen vanuit het gemeentehuis. Ik besluit te gaan kijken. Wacht regel niet nieuwsgierig zijn. Laat maar, want ik ben vrij. Ik kom daar aan en ik zie allemaal mensen protesteren?. Ik zie een meisje van ongeveer een jaar of 18/20. Ze schreeuwt het hardst van iedereen. Ik loop naar haar toe en tik haar op haar schouder. Ze kijkt op. 'Sorry dat ik stoor, maar zou ik iets mogen vragen?' Vraag ik beleeft.' Nou, vraag maar raak tante miep.' Ik kijk verward om me heen. Wie heet er nu weer miep. Seriously. Ze kijkt me afwachtend aan en langzaam dringt het tot me door dat ze mij bedoelde.' Nu , ja, kijk ik vroeg mij af waar jullie eigenlijk tegen protesteren.'' Oh nou kijk miep ik dacht dat dat duidelijk was maar ik zal het wel eens uitleggen. ' lacht het meisje.' Maar goed , wij protesteren hier tegen want het is onacceptabel, afschuwelijk , on-ge-lo-ve-lijk fout wat er nu nog niet gebeurt,' ze haalt diep adem en ik verwacht iets wereldschokkends te horen' wij protesteren zodat de kantine pizza met kebab serveert.' Okéééé. Ik ben heel klein beetje in de war, maar dat vergeet ik meteen als ze me meetrekt naar een stiller gedeelte en hyper mij begint over te halen om mee te protesteren.waarop ik natuurlijk meteen met ja antwoordde, want ja ik moet nu een maal God lekker irriteren en volgens hem moet ik blij zijn met wat ik heb. Zo ook let's do this.Na het protesteren zijn we met zn allen naar de pizzahut gegaan en hebben natuurlijk pizza met kebab gegeten.maar alle kaaskoekjes ik wist niet dat het zo lekker kon zijn. Vlees in het algemeen. Of dat deeg met tomatensaus wat se pizza noemen het is echt geweldig. Layla, dat meisje waarmee ik ging protesteren,echt een leuke meid trouwens, moest even naar de wc. Als ze na 15 minuten schreeuwend en met tranen in haar ogen binnenkomt. Is er een oergevoel dat zegt dat ik naar haar toe moet en haar moet helpen wat ik dan ook doe. Zodra ik bij haar sta en ze mij opmerkt stort ze zich in mijn armen. Er komt een jongen op ons af. Hij heft zijn hand om layla te slaan maar ik duw snel layla aan de kant, sla zijn hand weg en sleep hem mee aan zijn oren naar buiten ' auw, gestoord oud wijf laat me los en au au wel nu au meteen.'' Nou nou jochie jij hebt wel een grote mond en hoe durf je die schat van een meid.layla.aan het huilen te maken.' Ik pak mijn tas en sla hem er vijf keer mee. Die gewichtjes zijn toch nog handig om bij te hebben vooral op dit moment. XD 'En nu ga jij en wel heel snel je excuses aanbieden.' Zeg ik. De jongen wilt iets terug zeggen maar als ik hem dreigend aankijk sluit hij zijn mond en loopt sjokkend naar binnen.
JE LEEST
67 and ten days left
Teen FictionJosephine Baker is een 67 jaar oude vrouw die er achter komt dat ze nog 10 dagen te leven heeft. Aangezien ze heel gelovig is en geloofde dat God haar een goed leven zou geven omdat ze heel streng geloofde. Dit moment veranderd dat. ...