Katakan saja,
I love you Rudy!.🍁🍁🍁
Aku mengeluh berat saat melihat sepucuk surat daripada sekolah yang dimohon oleh ku tempoh hari dengan menggunakan keputusan PT3 aku.
Surat yang berwarna putih itu ku pandang kosong. Terselit sedikit kekesalan di hatiku kerana menohon sekolah itu.
"Kenapa ni Ali?" soal Ayahnya. Encik Ghazali.
Aku tersentak. Wajah Ayah ku pandang. Surat di tangan ku beri.
Si ayah mengambilnya lalu membaca isi surat tersebut. Jelas kelihatan senyuman lebar yang terukir. Wajah Ali dipandang penuh bangga.
"Tahniah Ali! ayah bangga dengan anak ayah ni. Jadi bila daftar?" soal Encik Ghazali teruja.
Aku diam. Terasa sedih. Aku tidak mahu ke sekolah itu. Aku tidak mempunyai teman untuk ke sana. Aku pasti akan dibuli.
Aku seorang yang lemah!.
"Hm, kalau Ali tak pergi tak boleh ke?" soalku perlahan.
Encik Ghazali mengusap perlahan kepala anaknya. Seolah mengerti situasi yang dialami oleh Ali.
"Ali kan dah besar. Apa salahnya kalau cuba suasan baru. Ayah yakin Ali akan dapat kawan baru yang lebih ramai lagi dari sekarang" Sang ayah memujuk Anaknya Ali.
Aku diam. Seolah menyangkal pernyataan yang diberi oleh Ayah.
Kawan? dia tidak pernah mempunyai kawan. Mereka hanya menganggap aku sebagai alat yang bila perlu dicari dan bila sudah tidak berguna dibuang.
"Ali pergi ya, mana tahu dapat cari gf ke dekat sana" usik Encik Ghazali bersama tawa kecil.
Aku menjenggilkan kedua bebola mataku. Geram.
"Ayah ni!" marahku.
Encik Ghazali tertawa lapang.
"Nanti petang kita cari barang keperluan Ali" putus si Ayah.
Aku mengangguk faham. Sekali lagi isi surat ku baca.
"International School Of Asia"
TBC..
Hye minna!
Selamat malam semua,
Mohon abaikan segala typo,
vote jika best and komen bila perlu.Maaf andai hambar. Nanti Rai cuba lagi.
So, Chapter 1 macam mana?
Maaf agak hambar! dah lupa cara menaip😂Apa pun spam comment! jumpa lagi di next chapter! bye!.
YOU ARE READING
[C] Rudy, I Love You! [RULI]✅
Fanfiction[ROMBAKAN RUDY I LOVE YOU!] Berkahwin di usia 16 tahun? Itu suatu kerja gila. Sungguh itu gila!. Itulah yang dirasakan oleh Ali apabila dia terpaksa menikahi Rudy. Ity semua adalah aturan keluarga buatnya. Mahu sahaja dia membantah, namun memikirka...