"Katakan sahaja,
I kove you Rudy!"🍁🍁🍁
"Apa?!"
Jerit ku lantang. Ini gila! berkahwin di usia yang muda. Mungkin Encik Ghazali sudah tidak waras atau dia sedang dirasuk oleh setan.
Aku barus sahaja 16 tahun. Masih terlalu muda untuk aku berkahwin. Remaja di seusia aku sibuk mengejar cita-cita mereka sedangkan aku harus menjadi seorang isteri? Sah ayahku sudah tidak waras lagi.
"Apa salahnya, kahwin muda sekarang ni dah jadi trend. Lagipun, Ali dah besar. So, ada baiknya kalau Ali kahwin" kata Encik Ghazali kepada Ali. Tidak salah jika dia berkahwin muda. Lagipun, dia selalu sahaja sibuk dengan hal-hal kerja. Jadi, kalau Ali berkahwin. Lega lah sedikit hatinya.
"So, ayah ikut trend ke sekarang ni? ayah, memanglah trend sekarang kahwin muda. Tapi, tengoklah diorang tu ada kemampuan dari segi kewangan. Bukan macam Ali ni, masih ditanggung oleh ayah" jawabku geram.
Takkan semua benda nak ikut trend sekarang. Memang tak salah kahwin muda. Cuma, yang salah bila kita sendiri ditanggung lagi. Takkan lepas kahwin pun ayah kita sendiri akan tanggung kita. Kalau macam tu, baik tak payah kahwin.
"Ali, ayah buat ni untuk kebaikan kamu. Ayah kan selalu busy dekat office. Kalau ayah takde dekat rumah. Boleh jugak dia tengok-tengok kan kamu" terang Encik Ghazali akan niat asalnya. Harapannya agar Ali memahami setiap keputusan yang dibuat oleh dirinya hanyalah satu sahaja sebabnya iaitu Ali.
Aku senyum sinis sebaik mendengar kata-kata ayah. Sejak bila dia peduli akan aku? Selama ni tidak pun.
"Ali dah biasa hidup tanpa ayah lah. Bukan sekali dua. Dah bertahun pun. Dahlah, Ali tetap tak nak kahwin dengan entah sape-sape tu. Kalau dia perogol, perompak atau pembunuh macam mana?" Kataku lagi. Kita tidak tahu apa niat orang. Niat hati orang mana kita nak tahu.
Encik Ghazali senyum nipis.
"Esok ayah kenalkan bakal suami kamu" ujar Encik Ghazali.
"Em" ringkas. Malas mahu peduli. Lantak lah. Kalau aku cakap tak nak. Bukan ayah dengar pun.
TBC..
Hai minna :)
Abaikan segala typo
Dan vote jika best
Oh! Komen jugakSetelah sekian lama tidak update
So, here we go :)
Some updating.Some stories dh didelete
Haha xde sambutan so, yeah
Delete.Jangan lupa support acc NADINEAQLIMA
INSHALLAH MORE RULI
DEKAT SANA PULAENJOY!
YOU ARE READING
[C] Rudy, I Love You! [RULI]✅
Fanfiction[ROMBAKAN RUDY I LOVE YOU!] Berkahwin di usia 16 tahun? Itu suatu kerja gila. Sungguh itu gila!. Itulah yang dirasakan oleh Ali apabila dia terpaksa menikahi Rudy. Ity semua adalah aturan keluarga buatnya. Mahu sahaja dia membantah, namun memikirka...