15.8. 2017
"Isabella, kau balik nanti jangan lupa kat kitaorg tau. Kitaorg minta maaf tak boleh balik. Kahwin nanti jemput tau" kata Nora.
"Hish korang ni, aku plan nak kahwin bulan 12. Sempat lagi kalau korang nak balik. Korang pon, travel pon travel jugak. Jangan sampai tak nak balik. Aku pon sorry wei, tak dapat nak tunggu dah. Abang aku yang belikan tiket sebelum final. Dah terlambat sangat aku nak tukar date. Korang dah sampai MY nanti jangan lupa inform tau. Aku tunggu" pesan aku kepada kedua-dua housemate aku yang sama-sama tamat pengajian. Liyana dan Nora.
Kak Balqis, masih setia tinggal di bumi kanggaru ini. Katanya, suaminya akan pindah masuk sebelum krismas untuk sama-sama bekerja di sini.Masa mula-mula datang aku igt lagi macam mana aku menangis masa Facetime dengan parents aku sebab aku homesick. Haha, kelakar giler kalau ingat balik. Mungkin aku yang terlebih emosi. Padahal, masa duduk asrama di penang elok je, 1 bulan sekali je dapat jumpa family.
Sepanjang 4 tahun ada kat sini, aku belajar betul-betul utk aku dptkan dean list. 5 thn sekolah menengah aku tak cukup membanggakan. Sebab itu, aku buat pinjaman dengan Bank Rakyat dalam architecture.
Cita-cita murni aku utk menjadi seorang doktor seperti Abang terkubur. Masa tengok result sendiri, rasa nak jadi time traveler.
Berkat kesungguhan aku belajar, aku cuma perlu bayar 25% dari pinjaman.
"Hoi, termenung apa tu? Kau berangan kat encik tunang ke? Sabar sikit cik Isabella, dalam flight nanti boleh la berangan dah duduk atas pelamin" usik Liyana.
"Mana ada lah, aku just terbayang-bayang Nasi Lemak air tangan Mama. 4 tahun wei tak makan. Dengan kembar 2 ekor tu lagi. Rindunya Malaysia... Korang pon mesti tak sabar nak balikkan? Ngusik aku je keje korang ni 😑"
"Isabella, besok kau tidur lah puas-puas. Malam ni aku nak buat confession. Semua org kena main. Kak Balqis pon kena join. Aku dah bgtau dah. Besok dia takde class. Lagipon lunch besok kita kena gather kat kedutaan. Ada farewell party utk batch kita"
"Ok, takde hal. Apa yang kau nak tahu sgt psl aku tah. Aku tak tahu pulak aku ni misteri"
Malam tu, terbongkar segala rahsia yang aku cuba sembunyikan. 😐
YOU ARE READING
Hati Ini Milikku
Short StoryCerita cinta seorang gadis bersama teman sepermain yang begitu menyentuh hati. "Raid Ahmad, awak pernah tak cuba faham saya? Saya dah penat cuba dah, kalau apa yg saya buat utk awak tak cukup bermakna selama ni, tolong lepaskan saya. Lepaskan denga...