Pergi ke airport pukul 10:30.. Okay! Set! Jerit Alisya Farzana dari dalam bilik sambil mengukirkan senyuman manis
I miss you Khairul.. Bisik Hati Alisya sambil memeluk gambar bikai Khairul Ikhwan di dada dengan senyuman lebar.
Aduh! Kenapa jem ni!? Apa punya kereta! Buat hal betul lah! Aku lagi dah lambat!! Kenapa tak jem je waktu aku nak gi sekolah!?
Tiba-tiba,saat aku hendak lepasi lampu hijau tu terus tukar jadi lampu merah.Aku tak sedar yang sudah tukar jadi lampu merah.
Kereta ku bertemu dengan kereta Nisan yang sama jalan di depanku
Lepas tuKereta kami terlanggar sama-sama, tak terlalu kuat tapi yang depan keretaku ini teruk daripada aku agaknya..Aduh matiku aku boi..
"Maaf cik! Saya tak sengaja.."Aku segera minta maaf.
"Tak sengaja pala otak mu!? buta ke? Eh Kau ni boleh jugak aku lapor polis sekarang ni! Tapi kau beruntung! Aku sekarang ni sibok
Kau uruskan kereta ini dan hantar pada alamat sini! Nah! Jangan curi! Tepi!"
Arah perempuan itu dan terus bergegas ke taxi yang sedang berhampiran pondok bas.Amboi cepatnya perempuan tu Tak sempat pulak lihat muka dia lari Hish! Minta maaf pun takde Suruh-suruh aku pulak yang ganti! Kurang asam! Kereta ku ini macam mana? Oh! Lupa! Khairul! Kereta ni macam mana pulak Aduh!
Alhamdulillah! Sempat lagi! Tak sia-sia minta pertolongan Aiman tadi!
"Mana Khairul ni. Dah pukul 11:00 ni.. Mesti dah ba-" Aku memperhentikan ayat ku ketika aku melihat orang yang ku tunggu-tunggu selama ini.
"Hai princess" lembut bicara Khairul sambil memeluk gadis itu dengan mesra.
"Biy! I rindu you tau!! Ni kenape ni I mesej you tak jawab! I call,you tak angkat! Wow makin handsome you sekarang! How's Australia!? How's your study going? Is it good? What did you did there biy? I miss you so much!" Soal perempuan itu bertubi-tubi.
"Eh! Eh! Sabar lah! Satu-satu lah dulu! Tak kuasa biy jawab semua soalan dalam satu nafas je tau!? Okay first pasal mesej tu sibuk! Dan next pasal call tu I banyak kerja! Maklum anak datuk pasal Australia tu hm.. maybe good banyak pretty girls there.."
"HEY! Jangan nak menggatal eh! Hmph cuba beritahu princess awak ni! Mana yang cantik! Perempuan di Australia tu atau perempuan depan awak ni?" Soal perempuan itu sambil menyilangkan tangan ke dada.
"Mestilah princess saye ni! Kalau takat mereka lawan 10v1 tentang kecantikan,Awak yang menang tau sayang!" Khairul mencuit hidung perempuan itu dengan mesra dan mencium pipi kanan perempuan itu tanpa memikirkan yang mereka sedang diperhati.
"Ish awak ni! Malu saya tau! Jom lah kita pergi makan! Nak? Dah lama tak makan dengan my biy!" Kata Sofea apabila dia sedar yang bukan hanya seorang dua memerhati,malah semua yang berada di airport tu melihat.
"Okay lah,kita makan tempat biasa tu,Jom" Balas Khairul sambil membawa casenya.
Tanpa mereka sedari,ada mata yang memandang dengan sinis dan terus berlalu pergi dari situ.
YOU ARE READING
Janji Kita
Romance"Biy janji yang biy akan terus pulang kesini selepas habis belajar" "Biy jangan lupa tau! Setiap hari mesej,call dan video call tau!" "Iye biy janji takkan lupa punya!" Janji? Janji yang palsu. Setiap hari selalu mengharapkan pesanan yang dinanti...