"Aku benci kau Khairul! Jantan tak guna! Aku tunggu kau selama ini! Rupa-rupanya kau curang!!!! AKU BENCI KAU!!!!!!!!" Jeritku dari dalam bilik sambil menangis.Gambar bikai Khairul Ikhwan aku pecahkan dengan tanganku sampai pecah.
Khairul P.O.V
"Bye my princess! Kalau sampai rumah nanti call biy tau! Muah! " Khairul terus mencium pipi kanan dan kiri Sofea sambil membelai lembut rambut Sofea yang terurai dengan kasih sayang.
"Biy ni! Tak habis-habis menggatal! Yelah nanti sampai rumah biy call! Bye biy!" Balas Sofea dengan senyuman manis sambil memasuki taxi.
Alisya P.O.V
"Weh pompuan! Kau ni tak habis-habis kacau Aiman! Dia tu milik aku! Dengar tak!? MILIK AKU!" Tengking Aqilah Marina a.k.a anak kepada Mak Siti (Ibu saudara).
"Aku tau lah! Tak payah nak jerit-jerit! Bising tau tak! Btw, aku tak minat lah Aiman "kau tu" Balas aku balik dengan geram. Nak je aku tampar dia ni!! minah ni setiap kali aku balik,ada je benda nak jerit kat aku!
"Sekali lagi kau cakap dengan si Aiman, Aku akan buat hidup kau makin sengsara!"
"Hm.. sengsara lah sangat" Jawab ku lalu berjalan ke bilik dan menutup pintu dengan kuat. Nasib tak patah pintu tu... maklum bilik stor...
Khairul P.O.V
"Ye sayang,jangan lupa makan! Nanti gastrik lagi tau! Bye love you" Selesai habis call dengan Sofea,aku terus membuang diriku kat katil.
'Hm.. macam ada benda yang tak buat lagi... apa ya?'
Ohh!!Alisya❤
Khairul: Hi sayaaang! Kenapa you tak ambil i dari airport tu? I kan balik harini!😔 You lupa ke? Hmph! Tak nak kawan dengan you!
Alisya Online,has seen your message but doesn't reply to you Haha poor you!
Khairul: sayang sibuk ke? Kenapa baca je.. tak reply? Okaylah tak payah kawan!
Log out from Whatsapp (Ini sebenarnya tak wujud, Buat-buat je😂)
'Kenapa si Alisya tak jawab mesej aku? Hm.. Lantaklah tak penting pon.. baik aku tidur je..'
Alisya P.O.V
"Huh dasar jantan tak guna! Takpe Alisya.. mari kita main dulu game dia!" Senyuman sinis diukirkan.
Khairul😘
Alisya❤:Hi.. maaf tak ambil you dari airport.. I sibuk. Jangan marah
Khairul😘: Oh yeke? I sebenarnya tidur tadi tapi terus bangun bila lihat nama you😜 Hmph! Takkan sibuk sangat sampai i pun you tak layan?
Alisya❤: 'siapa jugak tanya dia ni' Sorrylah maafkan i?
Khairul😘: I akan maafkan you kalau kita date!
Alisya❤: Date? Okay,date dekat mana?
Khairul😘: Yang di restoran favourite you tu, Restaurent Hasil Seni
Alisya❤: Hm.. Okay lah
Khairul😘: Jam pukul 5 tepat depan rumah you,esok?
Alisya❤: Hm okay je.. okaylah i nak tidur bye
Khairul😘: Okay sayaaang jangan lupa mimpikan i ek.. Bye love you
Alisya❤: Hm... Bye
Selepas habis mesej dengan Khairul,aku terus menghubungkan Iman Sofian bestfriend aku for life.
'Hm let's do my plan'Oh hi Iman masih bangun ke?
'Ye.. Ini Alisya ke?'
'Ish kau ni aku lah Alisya kau tak save nombor aku ke?'
'Maaf sya telepon aku rosak masa tu jadi beli telepon baru lah.. jap jap macam mane kau tau nombor aku ni?'
'Abang kau yang bagi'
'Oh.. yang kau call aku ni pahal? Aku nak tidur tau tak!'
'Ish kau ni macam menghalau aku pulak.. aku sebenarnya call kau ni pasal.. si Khairul tu..'
'Oh.. jap siapa si Khairul tu?'
'Eh pelupa kau ni! Si Khairul E- boyfriend aku tu'
'Oh dia maaflah nape?'
'Aku masa tu ambil die dari airport... lepas tu aku lihat die sedang cakap dengan pompuan ni... yang aku tak kenal pasal die pakai kacamata hitam.. Diorang.. macam.. si Khairul tu.. curang lah wei..'
'Hm.. kau ni pasti ke? Kalau dia tu adik si Khairul?'
'Tapi kalau adik-beradik ada ke main biy biy bagai?'
'Takde kot.. kau nak aku buat ape ni?'
'Cume.. aku dan Khairul nak date esok di restaurent.. aku nak kau pura-pura macam.. goda dia lah..'
'Pehal kau nak aku goda dia ni? Not my taste lah!'
'Please Man!'
'Aku sebenarnya okay je.. tapi.. kalau aku goda dia lepas tu apa jadi?'
'Aku nak.. breakup ngan dia'
'Eh cakap je lah yang kau nak breakup ngan die! Senang je! Tak perlu aku masuk campur kan?'
'Tapi.. aku perlu bukti weh..Please...? Tolong lah kawan kau ni'
'Hm yelah yelah tapi bile?'
'Restaurent Hasil Seni die datang rumah aku pukul 5 tepat.. Ambil aku tapi kira-kira ke sana pukul 5:23 lah..'
'Okay.. Tapi.. mak saudara kau? Die suruh ke?'
'Aku tak pasti.. tapi pandai-pandai lah si Khairul tu..'
'Ish kau ni.. jahat betul lah'
'Hm.. tak sejahat mane dia curang ngan aku..jantan tak guna'
'Tapi tak pastikan? Relaks dulu'
"Alisya! Sudah-sudah kamu call call tu! Tamatkan call tu atau aku ambil telepon kamu tu!' Jerit Mak Siti dari luar bilik ku.
"Ye mak! Maaf!"
'Weh aku nak chau dulu jangan lupa eh? Bye Assalammualaikum'
'Ye ye aku tak lupa punye Waalaikumsalam'
YOU ARE READING
Janji Kita
Romance"Biy janji yang biy akan terus pulang kesini selepas habis belajar" "Biy jangan lupa tau! Setiap hari mesej,call dan video call tau!" "Iye biy janji takkan lupa punya!" Janji? Janji yang palsu. Setiap hari selalu mengharapkan pesanan yang dinanti...