"Eh!? 5:30!?" Aku terus bangun dari lantai dan terus berlari ke tingkap untuk melihat kalau si Aiman sudah datang ke tak.
"Alhamdulillah eh camne aku boleh bangun pukul 5:30 ni? Mesti kerja minah ni!"
"Okay dah siap berbaju dan sembahyang!" Jeans,blaus putih dan tudung shawl.
Aku mencapai tudungku dan melihat diriku sekali lagi di depan cermin. Mak.. izinkan Sya minjam tudung ni ek.. Kalaulah mak masih ada depan Sya dan pakai tudung ni..
TOK!
TOK!'Si Aiman ke tu?'
Aku terus keluar dari bilik dan membuka pintu rumah.
"Assalammualaikum,Sya maaf eh!aku lambat sikit tadi sebab aku hantarkan adik aku ke kelas tambahan" Ucap Aiman sambil mehembus nafas berkali-kali.
"Waalaikumsalam,No worries aku pon baru siap ni" Balas aku balik dengan lembut.
"Kau nak kita makan ke dulu?" Soal Aiman sambil membukakan pintu kereta.
"Hm aku ikut je lah.." Balas aku balik.
"Okay kita ke Kenny Park dulu lah.."
-----------------------------------------------------
"Sya.. Boleh aku tanya something?""Sure"
"Kau... okay tak? Selalunya kau ni kasar sekarang ni macam lain pulak.."
"OI! KASAR KAU KATA!?" Eh adakah dia cakap aku ni kasar!? Aku cuma pikirkan tentang Khairul sebenarnya..
"Em.. Lepas tu?"
Aku menghedapkan kepalaku diluar kereta dengan menunjukkan rasa merajuk.
"Eh Sya aku main-main je.. Sorrylah" Berubah muka Aiman makin mendung dengan sikapku.
"Dah sampai ke?" Eh yang aku ni.. nape pulak aku merajuk tak tentu pasal?
"Kejap lagi" Alisya marah aku ke?
-------------------------------------------------------
"Wah!! Cantiknya!!" Jeritku ketika kami masuk ke dalam Kenny park. Tempat yang selama ni aku mahu pergi.Aku pernah minta sekali dekat Khairul untuk pergi sini. Tapi dia cakap untuk masuknya mahal. Hm Mahal lah sangat!"Kau suka tak?' Soal Aiman walaupun dia tahu aku memang suka tempat ni sangat! Sangat!!!.
"Of course lah!"
"Jom kita ke situ?"
"Tapiiii aku nak ke situ!"
"Hm yelah yelah"
---------------------------------------------
"Sya boleh tak kita singgah kejap untuk makan?Aku lapar lah...." Ucap Aiman sambil menunjukkan muka comel."Dah tu kau tak makan sebelum kita nak ke sini ke?" Balas aku balik dengan soalan. Excited sangat tu kot dapat jalan dengan Artis Popular.
"Belum.. Please?" Tambah Aiman lagi dengan membuatkan muka comel bak kucing yang sedang "meow,meow😂"
"Yelah yelah tapi kau belanja eh?" Hehe!
"Hm! Jom!"
------------------------------------------
Makanan Dan Minuman Nombor 24,Sila Ambil Makanan Anda."Sya aku nak gi toilet dulu,tolong ambilkan eh"
"Eh aku pulak?"
"Cepat cepat syukurlah sikit aku dah belanja kau ni" Ucap Aiman sambil berjalan menuju Toilet.
Ish!
"Terima Kasih miss"
Wah! Sedapnye bau!
Aduh! Terlanggar orang lagi! Mati aku! Minuman yang aku sedang bawa tertumpah ke tudung perempuan yang baru aku langgar.Nasib jugak tak kena aku!
"Kau ni buta ke!? Jalan pakai mata! Bukan pakai lutut! Aku nak kau ganti baju ni balik!"
'Kau pikir aku ni miskin ke!?'
"Maafkan saya miss.. Please forgive me.. yes i'll make sure to replace your clothes with a new brand one.. don't worry" Nah! Ambik kau! Kau ada?
"Hm La io cha mai o kin chau wa!" Kau ada? Takdekn!
'.... Pebende.. yang dia cakap ni..'
"Kau ganti sekarang baju ni!!"
"Hm Berapa?"
"10 ribu."
Mak aih 10 ribu!? Setakat baju camni ada pun di pasar tau tak berjual $1.50! Kau ambik kesempatan eh!
"No,Saya takkan bayar kecuali awak bagi saya bukti yang betul ke tak yang baju ni bernilai 10 ribu" Balas aku balik sambil menyilangkan tangan ke dada.
"Kau ni!! Sedap sedap je tumpahkan minuman kat baju aku Lepas tu tak bayar pulak! JANGAN SAMPAI AKU REPOT POLIS!" Oh suara dah naik seoktaf yee!
"Pahape nak bayar? Aku boleh cucikan!,Nak?" Balas aku balik dengan geram. Tapi.. perempuan ni macam..
"Jangan kau nak menjawab eh! Baby! Dia ni... eee!" Rengek perempuan itu kepada lelaki yang dari tadi diam.
Lelaki tu... KHAIRUL! Perempuan tu.. yang dari Airport tu...
"Princess..benda macamni pon nak buat gaduh ke? Maaf ya mis-" A..Alisya
Keadaan berubah menjadi sepi seketika.
Tak sangka.. Depan mataku ini lelaki yang aku sanggup tunggu selama bertahun-tahun dan aku sanggup meninggalkan ibu bapaku demi membuktikan berapa cintanya aku kepada nya.. Tapi.. sia-sia sahaja semua pengorbanan ku.. AKU BENCI KAU KHAIRUL!
"A..Alisya.."
"Wow,Khairul tak sangka boleh jumpa you sini.. Meeting? Ni ke meeting you? Perempuan ni siapa pulak?" Aku soal dengan pandangan kecewa.Tetapi aku cuba untuk menahan air mata.
"Sayang.. Bi- Biy boleh jelaskan!"
"Silakan."
"Em em.. di-"
"Times up Khairul,kita putus"
"B-but! A..Alisya!"
"But what!? KAU DAH KHIANAT SEMUA KEPERCAYAAN YANG AKU DAH AMANAHKAN KAU UNTUK JAGA! TAPI.. kau senang-senang saja mengkhianatinya Khairul.. Bertahun-tahun aku menunggu kau! Tapi.. ini yang aku dapat..?" Luahku sambil menahan airmata dari jatuh. Sanggup.. sanggup kau Khairul!
"Kita putus! Titik!!" Jeritku.
"Sure,I don't mind! kau tu miskin! Sedar diri sikit! Aku tak perlukan kau punya kepercayaan ke. Cinta ke! I still have alot of more girls waiting for me there. Yang aku nak tekankan ni sikit,kau tu anak pungut!Selama ni aku cuma dekatkan diri dengan kau cuma untuk harta kau sahaja! Kesian eh ibu bapa kau melahirkan anak pungut macam kau! Mesti diorang menyesal eh!
Dan tolong jangan pikir yang aku ni nak sangat kekasih dengan anak PUNGUT macam kau ni!"Aku mendekatkan diri dengan Khairul dan mula menampar pipinya dengan kuat sekali.
"Kau boleh ucap aku ni anak pungut! Tapi JANGAN SESEKALI MELIBATKAN IBU BAPA AKU!" Aku terus keluar dari restoran itu dengan perasaan sedih dan rasa dikhianati. APA SALAH KU,KHAIRUL!? Aku cuba menahan diriku dari mengeluarkan airmataku tapi gagal..
Aku duduk di bangku yang disediakan di Kenny Park sambil menangis."Miss,I've seen what just happen there. Don't waste your precious tears just because of that trash." What? Siapa dia ni..
"Who are y-" Penculik ke!?
"Shh.. Just laid on my shoulder. Don't worry i'll not hurt you. Just let it all out." Arah dia sambil meletakkan kepalaku di bahunya.
Aku kembali menangis ketika teringat peristiwa itu. Aku pun meluahkan segalanya yang berlaku kepada lelaki misteri itu dengan air mata yang bertakung dan dia cuma menganggukkan kepalanya. Hingga aku tak sedar,aku terlelap di bahunya sebagai lapik bantal ku.
YOU ARE READING
Janji Kita
Romance"Biy janji yang biy akan terus pulang kesini selepas habis belajar" "Biy jangan lupa tau! Setiap hari mesej,call dan video call tau!" "Iye biy janji takkan lupa punya!" Janji? Janji yang palsu. Setiap hari selalu mengharapkan pesanan yang dinanti...