[ 3 ]

325 33 0
                                    

23 . May . 2000

7.30 a.m.

" Yoon.. sayang.. ireona. Bangun pergi sekolah. " kata Shinah lembut sambil menggoyang-goyangkan tubuh kecil Yoongi.
Yoongi perlahan-lahan membuka kelopak matanya dan terserlah lah wajah Shinah yang sedang tersenyum manis ke arahnya. Pantas dipeluknya tubuh Shinah membuatkan Shinah agak terkejut dengan tindakan Yoongi.

" Omma.. Yoon sayang omma sorang je. Yoon benci appa. " ujar Yoongi. Bibirnya dicebikkan tatkala ternampak Yoon Ji yang sedang melihat mereka dari luar pintu.

Shinah tersenyum kecil. Tubuh kecil Yoongi diletakkan di atas ribanya. Pipi Yoongi dicucuk-cucuknya.

" Andwae. Mana boleh Yoon cakap macam tu. Bukan salah appa pun , sayang. Bukan salah sesiapa. Uljima. Jangan nangis ya. Yoon seorang je anak kesayangan omma dan appa. Yoon seorang je putera dalam rumah ni. Arachi? "

Yoongi menundukkan kepalanya. Hujung baju Shinah digentel-gentelnya.

" Yoongi-ah, nanti minta maaf dekat appa. Ya? "

Yoongi perlahan-lahan mengangkat wajahnya. Senyuman diukirkan kepada Shinah. Kepala diangguk laju.

" Nae! Yoon sayang omma dengan appa! " jerit Yoongi lalu memeluk Shinah erat.

" Aigoo~ Good Boy. Sekarang pergi mandi, siap-siap ke sekolah. Nanti lambat pula appa masuk office. " arah Shinah lalu melangkah keluar dari bilik Yoongi.

Yoongi pantas menuruni katilnya dan tuala kecil berwarna biru dan bercorak Robocar Poli itu diambilnya. Langkah diatur laju masuk ke dalam bilik air.

♡♡

" Yoon dah siap! " laung Yoongi. Beg sekolah bercorak Boboiboy itu diambil lalu langkah diatur menuruni anak tangga. Senyuman ceria tidak pernah lekang dari wajahnya.

" Aigoo~ Handsomenya anak appa! " puji Yoon Ji sambil menepuk-nepuk bahu Yoongi. Yoongi tersenyum bangga.

" Erm.. Appa. Turun sekejap. " ujar Yoongi.

Yoon Ji pantas membongkokkan badannya seperti yang dikehendaki oleh Yoongi. Senyuman manis dihadiahkan pada Yoongi.
" Appa..Yoon nak minta maaf. Yoon tau Yoon salah sebab marah-marah appa. Neomu mianhae. " ujar Yoongi lalu mencium pipi kiri milik Yoon Ji.

" Hm.. Gwaenchana, Yoon. Appa sayang Yoon tau. Takkan ada sesiapa dapat gantikan tempat Yoon dalam hati omma dan appa. " balas Yoon Ji sambil mengusap-usap rambut Yoongi yang digayakan seperti mangkuk itu.

" Dah, jom ke sekolah. " ujar Yoon Ji. Tangan kecil Yoongi dipimpin masuk ke dalam kereta.

♡♡

10.15 a.m.

Yoongi mengatur langkahnya menuju ke kantin sekolah memandang sekarang merupakan waktu rehat. Sedang dia berjalan, dia ternampak beberapa orang pelajar darjah dua sedang mengerumuni seseorang.

" Siapa pula tu? " soal Yoongi sendirian. Langkahnya dihentikan tatkala dia menangkap seraut wajah yang sedang dibuli itu. Jimin?

" Perlu ke aku tolong dia? Tak payahlah. Tapi, apa dia buat dekat sini? Aku darjah satu, dia lagi muda dari aku so tak mungkin dia dapat sekolah lagi kan? Ah lantak dia lah! Buat apa aku nak ambil tahu pasal dia? "

Yoongi kemudiannya mengatur langkahnya menuju ke kantin semula.

" Hyung! "

#2 brother  [ C ]Where stories live. Discover now