Düşünüyorum düşünüyorum hala buraya neden geldiğimizi anlayamıyorum. Anne neden geldik buraya Allah aşkına etrafta hiçbir şey yok çok sıkıcı değil mi?
"Bak kızım olaya nasıl ve ne açıdan baktığın önemli belkide düşündüğün gibi sıkıcı değildir dikkatli bak".
O zaman annem ne demek istemişti anlamamıştım çünkü daha 22 yaşındaydım. Evet büyümüş artik nazlanan bir çocuk olmayabilirim ama daha küçügüm ben ya ...
Annem gittikten sonra kendi kendime konuşurken o da ne arkamda bir ses "hey cadı nerdesin sen ya seni arıyordum hey kime diyorum ben ama yaaa"diye bağıran namidiger Tosba . Ne yapsam şimdi duymamazliktan gelsemde gördü bir kere...Tosba ,çok sevdiğim kuzenim olur. Deli dolu bir kız aslında. Arkamı döner dönmez öyle bir sarıldı ki ikimiz birlikte yere düştük adını koyamadığım ama içime ayrı bir huzur veren çimlere... Ne yaptın be Tosba bak şu halimize deli kız.
"Aaa bak hiç değişmemissin cadı ya Tosba demesen kızım bana, bir adım var benim Ece tamam mi Ece de bana ya " ya deli sende bana cadi diyorsun
Tosbaa...Ece elimden tutup hadi kalk gitmemiz var dediğinde işte o an annemin dediği sözü yavaş yavas anlıyor gibiydim. Etrafta burnuma çarpan o huzur kokusu evet burda bir seyler vardi adını koyamadığım...
Ece önden büyük bir sevinçle giderken bende etrafıma daha çok bakma fırsatı bularak peşinden gidiyordum derken dikdörtgen bir masanın etrafında coşkuyla gülen insanlari gördüm. Başta çok sevdiğim Ihsan amcam oturmuş tabi. Annem ,Meliha teyzem, Tosba,Hasan abi , Hasan abinin eşi ve çocukları...
"Elif kızım nerde kaldın hadi ama seni bekliyoruz gel hadi beğendin mi çiftliği umarım beğenmişsindir"dedi İhsan amca.
Aslında beğenmiştim evet değişik ve çok hoş bir yerdi yemyeşil bir bahçe etrafta kuş sesleri ve gözlerinin içi gülen güzel insanlar uzun zamandır tatmıyordum bu duyguyu babam öldükten sonra ilk defa böyle içten gülüyordum galiba.
Tosba "hadi sana bir sey göstereceğim Elif gel benimle "diyince düştüm yine bu delinin peşine seviyorum bu kızı ama yaa. Hadi gel uzanalim şu çimlere dediğinde ne yaptığını anlamamıştım. Elif hiç gökyüzüne baktın mi diyince güldüm baya tabiki baktım Tosba .
Peki şimdi yine bak bakalım sehirden bakmakla burdan bakmak aynı olmuyor canim diyince Tosba bu kiz gerçekten zır deli diyerek sözünü dinledim.
Tam kalkmak isteyecektim ki bir bulutun kediye bir bulutun file bir bulutun ise bir çocuğa benzediğini gördüm. Sanki pamuktan yapılmış bulut gibiydiler aslında tabiki pamuktan değillerdi. İşte bir kez daha annemin sözünü anımsadım "olaya nasıl ve nereden baktığın önemli kızım" demişti. Haklıydı boş ve dolu bakmak meselesi işte bu...
O günden sonra bulutlara pamuk bulutu demiştim ve öyle masum kalacaktı bu duygu benim için.
Tekrar masaya döndüğümüzde yiyip içtikten sonra okula geç kaldığımı söyleyerek masadan ayrıldım. Arkamdan "Elif abla sen çok tatlısın "diyen minik bir Ebrar bırakarak...
İstanbul'un yemyeşil atmosferinden çıkıp yine binalarla kaplanmış sokaklarında üniversite'ye geldiğimde bir kez daha zamanin ne kadar çabuk geçtiğini anlıyordum. Sınıfa girdiğimde hoca derse başlamıştı bile müsaade isteyerek içeri girdiğimde bana bakan o gözleri görmezlikten gelemiyordum . Her neyse Elif kendine gel zaten son ders diyerek toparlandim hemen. Evet koskaca 4 yıl geçirdim bu üniversitede bana o kadar çok şey kattı ki ve bir o kadar da çok şey aldı. Yeri geldi çok mutlu oldum yeri geldi gözyaşlarım ruhumun derinliklerinden aktı. Her şeye rağmen iyi ki diyorum çünkü sevdiğim işi yapmama çok az kaldı biliyorum.
Artık finallere çok iyi çalışmam lazım diyerek ayrıldım arkadaşlarımın yanından. Istanbul Üniversite'si benim hayalimdi ve gerçekleştirdim burayı kazanarak şimdi sıra en büyük hayalim de öğretmenlik mesleğinde hadi bakalim Elif "Başlamak için doğru zamanı bekleme ,şimdi bulunduğun yerde başla " diyerek eve gitmek için Fatih sokaklarinda gezerken,kolumdan birinin beni kendine çekmesiyle irkildim.
Orhan... Ne yapıyorsun sen bırak kolumu diyorum sana ....
Elif kaçma benden dinlemen lazım beni bir kere olsun dinle artık. Okul bitti farkinda mısın dört yıldır
sana beslediğim duyguları biliyorsun yapamıyorum sensiz anlasana lütfen bir kere gözlerimin içine bak gerçekten bak bu gözlerde kaybolacaksın bir kere bakarsan be Elif....Orhan lütfen kalbini kırmak istemiyorum. Sana ne kadar deger verdiğimi biliyorsun ama ben sana senin bana baktığın gözle bakmıyorum. Bakamıyorum. Hadi bırak gideyim inşallah karşına gözlerinde kaybolacak sana gerçek aşkı tattıracak bir kişi çıkar ama o kişi ben değilim üzgünüm.
Neden Elif ? Senden başkasına kör bu gözler senden başkasına zehir bu sözler fırsat ver bu divaneye . Tamam bak seni anlıyorum dememle Orhan’ın" sen hiç aşık oldun mu Elif"demesi ile anı bir şaşkınlık yaşadım.
Ne diyeceğimi bilemedim çünkü ben daha önce hiç aşık olmamıştım ki ...
Bak Orhan gitmem lazım diyerek uzaklaşmak istedim onun yanından hem onun halinden nasıl anlayabilirdim ki haklıydı.Onu kırmadan gitmek istedim ve Orhan , unutma inşallah senin karşına da senin beni sevdiğinden daha çok seven biri çıkar eger seni üzerse onu mahvederim bunu da söylersin yolun açık olsun mutlu olmanı çok istiyorum.
Orhan'la vedalastiktan sonra onun için üzülsemde verdiğim bu kararın doğruluğundan dolayı da içim rahatlıyordu. Hayallerim baskaydi benim.Masum,tertemiz, güler yüzlü öğrencilerim olacaktı onlara örnek olacaktım aşk belki neden olmasın ama şimdi değil ...
Annelerin en güzeli okul bitti annem ya dediğimde annemin gözünde bir inci tanesi düşüyordu "ah be güzel kızım ne zaman büyüdün sen " Annelerin en güzeli hadi ama üzülme kızın öğretmen oluyor az kaldi şu finaller bitsin sinavlari da atlatığımda inşallah atanirsam bak kızına sen o zaman...
***
Şu sonuçlar açıklansa da artık çatlıycam valla daha ne kadar bekleyeceğim sabırsızlanıyorum anne?
"Elif'im sabret annecim bak her nasip vaktinin esiridir. Demez miyim sana hep. Az daha sabret güzel kızım. Hadi kalk markete git akşama Hengel yapacağım un yok al gel kızım hadi çiçeğimm"
Anne kalk derse hemen kalkılır zaten Hengeli duyunca kalkmamak mümkün değil. Ahmet amca bana bir un verir misin ? "Bu ne acele kız " Ahmet amca annem Hengel yapacak akşama sen bilmezsin şimdi içi boş mantı Karslılar iyi bilir."Hiimm anladim kizim hadi afiyet ola size annenlere selam söyle " Aleykum selam diyerek ayrıldım marketten canım annem babasizlığı hiç hissettirmedi bana bu derin düşünceler arasında eve nasil geldiğimi bile anlamadım ta ki annemin sesiyle irkilene kadar .
" Elif koş annem sonuçlar açıklanmış ."
"Arkadaşlar aklımda harika bir hikaye var sıradışı ama şuan okunmalara görülmelere göre yazıp yazmayacağım belli olucak hadi canlar sizce devam etmeli miyim"?
Sevgili okurlarım yorum yaparsaniz ,düşüncelerinizi bana aydınlatıcı bir ışık olarak kullanırsanız memnun olacağım iyi okumalar. ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UNUTULMAZ
ChickLitHayatınızda unutmak istediğiniz veya hiç unutmak istemediğiniz şeyler var mi? İdealist bir öğretmen ve yaşadiklarından dolayı sert bir müdür. .. " Elif ile Yusuf " Aşkın böylesi tadılmadı. Belki de bu kitap seni anlatıyor.