- Bangtan POV -
" Maaf , maaf . Tadi ada masalah teknikal sikit . " kata RM kepada semua .
" Ya , kami minta maaf . Maaf kan kami , ne ? Buing buingg " Jhope dan Jimin meminta maaf kepda ARMY sambil membuat aegyo ♥
" AHH ! OPPA GWIYEOWO !! "
" hahaha , kamsahabnida ARMY ! "
" NE !! "
" Korang , memandangka hanya lampu kami je yang terpasang sekarang , dan yang lain tertutup , dan Joon ingat nak acah-acah romantik sikit dengan korang , hehe . Korang nak kami buat persembahan lagu apa ? "
" NO MORE DREAM ! "
" SANG NAMJA !! "" Sang– Namja ? Serious ? "
" RUN !! "
" Eo ? Run ? "
" DANGER ! "
" BULTAOREUNE EO EO !! "" Ayy , siapa yang nyanyi tu ? Hahaha "
" BUTTERFLY ! "
" FAKE LOVE ! "
" SPRING DAY !!! "" Woahh , banyaknya permintaan ! Tapi rasanya , um , kami akan nyanyikan Spring Day lah . Wah , tak sangka betul eh , walaupun lagu tu lagu 5 tahun lepas , masih famous sampai sekarang . Lagu-lagu kami dah tak best ke sejak tahun 2018 dulu ? " V mengerutkan dahinya dengan soalan yang diberi .
" Umm , apapun , mari kita enjoyy lagu spring day ! "
( Jangan baca lagi part kat bawah !! dengar Spring Day piano ver kat atas sampai habis dulu . kalau boleh , nyanyi la sendiri . baru ada feel sedih tu 😝 )
" ARMY , kita ada masa lagi 20 minit sebelum pukul 11.55 malam . " kata Jin .
" ALAAAA "
" Hahaha , jangan la sedih ARMY . Kalay ada jodoh , kita boleh berjumpa lagi . " sambung RM
" Bwo ? " suara-suara ARMY mulai kedengaran disetiap sudut stadium .
" Sabar ARMY , sabar . " Jimin cuba untuk menenagkan keadaan .
" ARMY , first of all , Happy 8th Bangtan Anniversary ! Dah 12 tahun kita bersama . Rasa macam masa cepat sangat berlalukan ? Kami debut pada tahun 2013 dengan lagu No More Dream , kerja keras dan terus maju sampailah kami betul-betul terkenal diseluruh dunia macam sekarang . ARMY , kalau korang nak suruh saya bagi memori terindah sepanjang 8 tahun kita bersama ni , memori indah tu tak terkata . Banyak sangat ! Tapi , memori yang paling indah diantara semua memori-memori indah yang kita kumpul bersama , adalah bila Bangtan bersama ARMY . " kata RM dengan senyuman yang lebar .
" AHH ! " Nampanya semua ARMY terharu dengan ucapan dari uri Leader Mon ♥
" Alah ARMY , korang jangan la buat muka macam tu , Chim cair la tengok korang cute sangatt 😍 " Jimin menunjukkan muka comelnya dan mini heart buat ARMY dan tak lupa juga kearah camera man yang sedang membuat live itu .
" ARGHHHH !! "
" ARMY , Joon terharu sangat setiap kali kami naik kepents untuk menerima anugerah yang kami dapat . Sebab apa ? Sebab korang dah tolong kami untuk dapat award tu , koranglah punca kami dapat award tu . Korang buat kami dapat title Legend setiap kali kami dapat merebut banyak award dalam satu malam . Hahaha . Koranglah yang sepatutnya dapat title Legend tu ! Bukannya kami . Apapun , thank you ARMYs for all your hardwork to support us through this 8 years . We appreciate it very much . Saranghaeyo ARMY !! " ucap RM lagi .
" NADO SARANGHAE BANGTAN ! JEBAL KAJIMA !! " balasan dari ARMY membuatkan kami terkedu buat seketika .
" ARMY , kalau kami dah tak ada nanti , korang akan lupakan kami ke ? Korang akan move on dari kami ke ? " V menyoal degan sedikit getaran pada suaranya .
" ANIYA !!! "
" Eo , 5 minit lagi . " Jhope bersuara
" AAAAAA~~~ "
" ARMY , I have something important to tell you tonight , " kedengaran sekali lagi suara-suara dari ARMY memecahkan kesunyian stadium setelah beberapa ketika mereka , Bangtan dan ARMY berdiam diri .
" ARMY , saranghae . "
Maafkan kami kerana tak boleh menjadi yang terbaik buat korang .
" ARMY , my dear . Terima kasih untuk sokongan yang korang berikan . Terima kasih untuk sorakan korang . Terima kasih untuk kasih sayang korang . Terima kasih kerana sudi meluangkan masa korang utuk kami . Terima kasih untuk air mata korang . Terima kasih untuk cinta korang . Terima kasih untuk semangat korang . Kami hargai sangat apa yang korang dah lakukan untuk kami . Terima kasih untuk segalanya . Tapi— " RM menghentikan kata-katanya buat seketika , mencari semula semangatnya yang kian hilang .
—Bangtan akan berakhir disini . "
YOU ARE READING
[C] Spring Day + BTS
Short StoryI say that I'll erase you , But I can't really let you go yet . Hiatus[] Ongoing[💜] Complete[] Start:4/4/2K17 End:7/4/2K17