Chapter3: jealousy

170 23 0
                                    

"Y/n? Dah siap ke belum?"

jungkook duduk di sofa sambil menunggu y/n yang sedang bersiap . Mereka selalu pergi ke sekolah bersama tetapi hari ini awal dari biasa.

"Dah!"

kata y/n yang sedang menuruni tangga itu. Jungkook tersenyum gembira melihat hadis di hadapannya itu. Kelihatan sngt cantik meskipun berbaju sekolah.

"kajaa,"

Mereka pun berjalan kaki ke sekolah kerana terlalu dekat. Seperti biasa jungkook akan memghantar y/n sehingga di depan kelas dan dahi gadis itu dikucupnya.

Kelas berjalan seperti biasa sehinggalah tiba waktu rehat.

Tapi sudah 5 minit jungkook menunggu y/n di kantin. Makanan sudah dibeli. kebiasannya gadis itu akan datang bersama rakannya, myra

"Mana y/n?"

Tanya jungkook kepada dirinya sendiri yang penuh dengan kerisauan. Ramai sahaja yang dengki akan gadis itu dan jungkook sngt takut jikalau y/n diapa apakan mereka.

"Sabar lah jungkook. Sekejap lagi dtg lah tu"

kata jimin yang cuba untuk menenangkan jungkook.

"Jungkook!!!"

Seorang gadis yang penuh dengan kesan pukulan memasuki kantin dan berlari ke arah jungkook.

"Myra? Mana y/n? apa yang jadi ni?"

jungkook terus berdiri dan menggoyangkan badan myra

"y-y/n!! Tolong.... Dia—

"Dekat mana!!?"

Myra terkejut mendengar jeritan jungkook begitu juga dengan pelajar lain yang sedang makan di kantin itu.

"Sabar jungkook. sabar-"

kata jin lalu menepuk dan menggosok bahu jungkook

"Dekat mana!!?"

tanya jungkook sekali lagi. Myra seakan sukar untuk bercakap.

"Ta-tandas perempuan t-tingkat du-dua"

jungkook terus menolak myra ke tepi tapi sempat disambut namjoon. Ahli bts yang lain mengekori jungkook

"Bertahan y/n"

.............................................................................

Esok author update lagi 😰

You Know That ILY‼️ [JJK|Malay]Where stories live. Discover now