Chapter2: He loves me❤️

188 18 2
                                    

"Jungkook!" y/n memanggil jungkook dan berlari anak ke arah lelaki itu sambil menangis

pelajar yang sedang lalu lalang di koridor sekolah itu merenung y/n dengan perasaan tidak puas hati . Dengki agaknya melihat jungkook amat menyayangi gadis itu.

jungkook menutup lokernya dan menghadap y/n yang sedang berlari anak ke arahnya

"Apa dia?" Lelaki itu mengangkat keningnya kehairanan dan merenung wajah gadis comel di hadapannya yang sedang menangis.

Y/n menunjukkan gelang yang dihadiahi jungkook kepadanya. Gelang itu sudah putus dan kelihatan seperti tidak dapat diperbaiki

"Siapa yang buat ni y/n?" jungkook bertanya dan risau

Y/n menggelengkan kepalanya

"Y/n tak t-tahu lah jungkook. k-kalau y/n tahu pun y/n tak boleh beritahu j-jungkook"

jawab gadis itu teresak esak

jungkook tidak mahu memberi tekanan kepada gadis yang memberi sinar dalam hidupnya dengan soalan yang tidak disukainya. Dia memeluk dan menenagkan y/n.

"Dah jangan nangis. Nanti jungkook belanja y/n banyak banyak lolipop. Nak?"

jungkook mengesat air mata y/n dengan ibu jarinya. y/n mengangguk dengan laju dan riaksi wajahnya sudah kembali ceria

jungkook tidak mampu untuk menahan dirinya daripada tersenyum melihat gadis itu

jungkook menghantar y/n ke kelasnya. sebelum beredar, jungkook memgucup dahi gadis itu membuatkan pelajar perempuan yang lain memandang y/n dengan perasan iri hati.

"sepatutnya jungkook dengan aku"
"y/n macam budak2. badan tak cukup perempuan"
"Perangai macam budak kecik"
"sikit2 mengadu dekat jungkook"

y/n hanya mampu mendengar pelajar perempuan mengutuknya.
.......................................................................

y/n terbangun dari tidurnya kerana ada benda yang mengetuk tingkapnya.

"meoya?" y/n terkejut tatkala seketul batu menghentak tingkap kaca miliknya.

nasib baik tak pecah

"siapa tu?!" y/n membuka tingkap dan menjenguk ke luar. tiada siapa.

y/n pergi membuka pintu ke branda. terdapat kotak kecil di hadapan kakinya. dia membongkokkan badannya untuk mengambil kotak itu.

"wah!" itu sahaja yang keluar dari mulut gadis itu apabila kotak itu dibuka.

"y/n suka tak hadiah jungkook tu?!"

y/n terkejut dan menjenguk ke bawah. matanya bersinar . gadus itu segera turun ke bawah.

"Jungkook!" y/n melompat sambil memeluk tubuh perkasa milik jungkook itu.

jungkook membalas pelukan y/n . gadis itu hilang dalam pelukan jungkook kerana terlalu kecil dibandingkan dengan jungkook.

"gomawo jungkook yah. cantik sangat!"

jungkook menurunkan y/n dan menganbil kotak dari tangan y/n

"Kalau rantai ni pun putus juga. Jungkook takkan biarkan perempuan tu lepas lagi."

jungkook memakaikan y/n rantai yang dibelinya. y/n terkejut dengan kata2 jungkook tadi . y/n menundukkan kepalanya rasa serbasalah.

"jadi , jungkook dah tahu?"

y/n tidak mahu memandang lelaki dihadapannya.

"y/n? y/n tahukan yang y/n ni penting dalam hidup jungkook. Semua benda y/n tak boleh buat. y/n terlalu kecil and tak mampu nak lawan orang yang ada dekat sekeliling y/n. Jadi please, taknak sorokkan apa2 dari jungkook lagi"

"Y/n tak marah heejung unnie kan?"

"Jungkook marah sangat , tapi bila fikir pasal y/n, jungkook tak dapat nak marah."

y/n tersenyum dan memeluk jungkook sekali lagi.

jungkook terasa seperti dia sedang memeluk anak patung. badan gadis itu sangat kecil dan kulitnya sehalus benang.

bersambung.....

(Dah lama sangat tak update)😭😭

You Know That ILY‼️ [JJK|Malay]Where stories live. Discover now