Skolan

31 3 0
                                    

~Ezra~

Jag vaknade av att ett ljus från skyn störtade. Fort sate jag på mig mina Kalsonger och byxor och sprang ner och tog på mig mina skor och sprang ut. Ljuset som jag såg störtade ner där det nya huset ska stå.

~Ellens~

När jag frågar AAX om hur folket ser ut så kommer det upp en bild på en varelse som verkar vara en människa.
Jag bad AAX att anpassa allting med AAX så det ser ut som ett människohus, för att smälta in bättre tar jag bort mina altean öron och mina märken under ögat, jag kollar i en spegle som jag tror människor kallar för spegel, jag ser faktiskt ut lite som en människa. Det värkar vara kväll och jag går till 1S2Ak [säck] och försöker lära mig om jorden.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Jag vaknade och knäpper med mina fingrar och sen går ut och går till det människor kallar för huvud staden.
Jag utforskar stan och går till en flygcar med jul och det står något på ett annat sprak längs upp på den. Då kommer en människa som är en sån där man och den har blåa kläder på sig och en guld bricka där det står på det där spraket som jag inte kan läsa.
" ska inte du vara i skolan unga fröken?" Frågade mannen i de blå kläderna.
"Skola?" Frågade jag som om jag inte visste vad det va( fast jag inte vet vad fet är).
"var ifrån är du egentligen?" Undrade mannen.
"Jag är en altegansk halvdan som är en blandning men är ursprunglig dotter till Elvira och Någon jag inte vet från planeten altea och min hemby blev attackerad av galras och jag behöver hjälp" svarar jag förtvilat.
"ja och jag är en älva från talia, nej sluta nu upp med tramset och gå till skolan" skrattade han. "alla vet ju att älvorna förlorade kriget mellan jättarna och älvorna." Sa jag som om han var dum i huvudet.
"Ehhhh du borde gå till skolan bara"sa han.
"Menar du det där stället där unga människor lär sig om människo samhället?" Undrade jag.
"Ja?" Sa han som om jag hade sagt något dumt.
"Var ligger den skolan?"
" bakom dug" säger mannen i blått.
Jag vänder mig om och ser ett hus i tegel. Jag går in och alla blickar vänds mot mig. Jag tar upp handen i luften och knäpper, ett högt ljud kommer och alla kommer fram till mig. " är du den nye tjejen?" Hör jag hur folk frågar. Jag tänker tillbaka på det jag lärde mig, få se nu. " var finns rektorns kontor?" " jag kan visa dig, den här vägen" säger en ganska så söt kille till mig.

"tack, vad är ditt namn?" frågar jag.

"Ezra, ditt?" frågar killen som verkar hetta Ezra.

"Ellen" svarade jag.

Jag gick in igenom dörren, och där satt rektorn. få se nu kan jag kontrollera diset igen? ja men inte så mycket. Jag tar upp handen i luften och knäpper, ett högt ljud kommer.

"du måste vara Ellen, här är koden till ditt skåp, och allt finns där i, oj tiden går så fort när man pratar, det har redan gått en timme," säger rektorn och ger mig en lapp, jag är glad att det fungerade, det med diset, nu tror alla att jag har varit där inne i en timme, medans jag bara var där inne i en halv minut. Jag går till mitt skåp slår in koden, kollar mitt schema, låser och går till matten. Jag knackar på matte dörren, och en man öppnar.

"hej du måste vara den nya" säger matte läraren.

" ja det är jag."

"mitt namn är Chris och jag är din matte, svenska, språk, idrott och hemkunskap lärare, vad är ditt namn?"

"mitt namn är Ellen" svarar jag enkelt.

"Välkommen in och sätt dig bredvid Ezra, Ezra räck upp handen." säger Chris, och kollar på Ezra.

Ezra räcker upp sin hand och jag sätter mig bredvid honom.

Chris höll på att skriva upp ett tal på tavlan när det knackade på dörren, Chris gick och öppnade den, och sa till den som knackat på dörren, " Du är sen, förklara"

personen som knackat svarade" jag drömde en mardröm och försov mig förlåt" sa personen med en ganska så ljus röst, alltså måste det vara en tjej.

och Chris svarade " bara för att du har klätt på dig rätt kläder så får du inte kvarsittning"

" tack Chris" svarade tjejen, och in kom en tjej, och satte sig bredvid en kille i klasen.

" vem är det där" frågar jag Ezra och pekar på tjejen som är sen.

" det är Alexa, Chris favorit, bara för att hon klär sig så där." Säger Ezra en aning upprört.

" Varför undrar du? är du lesbisk eller?" frågar Ezra mig, lite oroligt, varför vet jag inte.

" vad är en lesbisk?" frågar jag.

" sluta skoja nu, du vet vad en lesbisk person är" säger Ezra.

" vad är en skoja?" undrade jag helt oförstående.

" men sluta skämta det är inte kul." säger Ezra lite arg.

"okej, förlåt då." jag fnittrar "förresten vad är lesbisk?"

Hin ictumar sig själv inde huvandet och sujar

"Varför gjorde du så, gjorde det inte ont att ictuma dig själv?"
"Vad är ictuma för något"
"Det du gjorde"
"menade du slå?"

"Heter det slå på er människors sprak."

"Vad är sprak?"

"Sprak är något som vi tallar, läser, skriver och lyssnar på, eller pratar i hjärnan mellan folk."

"Menar du språk"

Jag tänker lite, och knäpper mina fingrar, det gör så att hela klasen tittar på mig, varför fungerade inte diset?

"Var det något du ville säga Ellen?" frågar Chris lite upprört.

"ejn rtklasåk itne, låtför ås ketmyc.(det betyder 'nej såklart inte, förlåt så mycket')" Mitt första dis för idag slutar att fungera nu, tydligen, och det betyder att jag inte kan prata människor språket helt och hållet nu längre. Men det är säkert inte något problem för jag lärde mig lite under tiden jag pratade med folk, och när jag var i 1s2ak.

"Förlåt så mycket jag vet inte vad som" jag flaxade med mina armar"i mig." det var det bästa jag kunde säga för tillfället. Dock kan jag tänka på deras språk helt och hållet av någon anledning.

"Vem är du, och vad gör du i mitt klassrum?" Jag blir vit som ett lik, diset fungerar inte längre, hur, varför jag fattar inte.

Jag springer längst bak i mitt klassrum upp för alla trappor mellan bänkarna, jag tar tag i fönstret(fönstret är ett sådant fönster som man öppnar underifrån) och trycker bort det, ett problem det är låst, jag fokuserar på mina krafter och drar upp fönstret men det fungerade inte heller för mina krafter inte vill fungera, jag börjar få panik, diset fungerar inte, mina krafter fungerar inte, jag vet inte ens om jag kan bytta form, men det kan jag inte testa nu för då hade alla set det och människor utan krafter får inte se det. Men min monster detektor kraft verkar fungera för jag känner doften av therboraster [therobaster], och det betyder magi tjuvarna, har dom med det här att göra, men vänta lite, therboraster kan stänga av all magi inom en halv kilometer, men inte för mäktiga magier, och särskilt inte diset.

Jag vet inte vad jag ska göra, så jag i ren panik försöker att byta form på mitt finger till vatten så att jag kan få det igenom rutan och öppna utifrån eller något. Men det fungerar inte det heller. Plötsligt reser sig tjejen som var sen till lektionen, Alexa tror jag att hon heter.
"Vad är det som händer, var inte hon den nya tjejen som vi har pratat om?"
Då reser sig killen som sitter bredvid henne.
" Vad pratar du om Alexa, vi har inte pratat om någon ny tjej i klassen."
" men du sa för 2 minuter sedan att vi har pratat om en ny tjej i några månader, och då sa jag att vi inte har gjort det och då så sa du att vi har det och då gav jag upp och lät mig övertalas. Vad tusan är det som händer?"
Jag vänder mig om och kollar på henne. " så du säger att du inte var påverkad av diset?" Undrar jag.
"Vad är diset för något?" Frågar Alexa.
Kan det vara hon som jag letar efter, hon som kan hjälpa mitt folk?
Jag sprang fram till henne tog tag i hennes hand och sa:
"Följ med mig, snälla jag ska förklara allt."
Hon gick med på det och vi sprang hand i hand ut ut klassrummet.

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: May 24, 2022 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

När livet förändrasTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang