Dah dekat dua minggu aku sekolah kat sini,
Tapi batang hidung si Madihah ni tak pernah aku nampak. Diorang cakap si Madihah ni kena demam campak? Hmm tak kesahlah. Yang aku tahu,aku teringin sangat nk jumpa tablemate aku.Well,kawan baik aku setakat ni Aleya. Dia. Ni perangai sumpah gila-gila. Dia selalu jugak protect aku kalau ada orang nak kacau aku. Lagi-lagi si Amirul budak meja belakang. Dia ni aku tak tau la masalah dia apa. Tapi dia ni suka tanya aku banyak soalan. Suka ambik barang aku tiba-tiba. Sometimes,dia akan kedepankan meja dia bagi kawasan aku sempit and dia akan tarik tudung aku. Orang cakap memang perangai dia macamtu.
Aku memang rapat dengan aleya. Kitorang selalu balik sama²,rehat sama²,pergi tandas pon sama²! Tapi satu je yang aku kekok dengan dia ni,dia ni ada gang. Aku tak berkenan sangat dengan member dalam gang dia tu. Sebab muka dorang nampak macam sombong and gedik. So, aku tak delah rapat sangat dengan gang dia. Kecuali kalau waktu rehat. Aku kan rehat dengan Aleya,so aku rehat dengan dorang sekali la.
Memang awkward gilaa!sebab aku tak berani nak cakap apa². Dorg nampak macam budak pandai,kaya,femes. Aku rasa segan nak sembang dengan diorang.
Keesokan harinya
Hmm..harini aku datang sekolah lambat sikit sebab kereta mak aku ada hal sikit.masa aku masuk kelas je. Aku terkejut sebab sebelah tempat aku tu selalunya kosong,tapi harini tiba tiba ada beg pulak. Nak cakap beg Aleya,beg aleya fesyen dia lain. Tak pernah aku nampak beg dia sebelum ni.aku terfikir,maybe tu madihah. Aq memang super excited masa tu,so aku tanya la semua orang madihah mana?Dorang semua bagi jawapan yang sama 'tadi ada,sekarang tak tau'. Hurm tak apelah . Aku duduk je kat tempat aku tunggu si Madihah ni nak datang.
After a few minutes,ada sorang perempuan masuk. Putih melepak ya allah. Pendek paras bahu aku and semua budak perempuan menjerit gembira
"MADIHAAAAAA!!!"
Semua orang melepaskan rindu mereka terhadap madihah termasuk aku yang tidak pernah berkenalan dengan dia pon.
"Sorry guys,aku demam. Imyt btw. Hehe..eh,jap.ni spa?asal aku macam tak pernah nampak?" kata madihah.
"madihah,ni la budak baru yang aku cakap tu,nama dia Lyn dia duduk sebelah kau je." jawab Zahara si penolong ketua kelas.
"ouh,hi.nama aku madihah aina nur.panggil madihah je.jangan tanya aku kenapa nama aku nur kat belakang. Mak aku yang letak.aku tak tau apa²". Kata madihah sambil menghulurkan tangannya kearah ku sebagai tanda salam perkenalan.
"nama aku aerilyn adriana,panggil Lyn je".jawab ku sambil menyambut tangan madihah.
YOU ARE READING
Amore Mio?
Teen FictionKalau si psycho dan si ego bersatu,apa akan jadi eh? Boleh ke Lyn nak kejar cinta crush dia lepas smua benda yang dia dah tempuhi?ataupun Lyn akan berhenti dan mulakan hidup baru dengan imran hakim? 29 Dec 2018 _