doll faces

36 4 0
                                    

Hampir seminggu aku rapat dengan ain.mana taknya dah kalau dia melayan aku fangirling macam beruk.

Well,sapa je tak excited and gembira kalau ada kawan yang sanggup layan perangai kita yang kalau boleh nak 24/7 sembang pasal crush. Dia pon selalu tolong aku usha Haziq and kadang² dia sembang jugak pasal perkembangan dia dengan Aiman Nazeem. Kiranya,kitorang just sembang pasal crush and boyfriend je la. Tapi memang happy gila la. Sebab ni first time aku rasa excited. Rasa nak meletop!

Madiha pon macam dah elakkan diri dari aku. Aku tak tau kenapa. Maybe dia jeles aku kawan dengan ain?or maybe aku je yang rasa macam tu.hmmph,tak kesahlah.yang penting aku bahagia.HAHAHA.

Tapi yang aku peliknya, madiha dah rapat giler dgn ain.hmm.aku tak paham. Maybe madiha saja nak eratkam silaturrahim dia dengan ain?Madiha pon dah makin rapat sikit dengan haziq. Ehhhhh.geram aku. Rasa macam nak sepak je madiha tu. Bila aku tanya kenapa dia jawab kawan biasa je. Annoying la dia tu.

___

"mana ain ni?aku tak sabar niii!!". Jerit aku dengan teruja.

"asal kau nak cari ain?kenapa kau makin rapat dengan ain? Apa kau nak lagi dari dia?". Kata madiha secara tiba tiba muncul dibelakangku,membuatkan aku terkejut.

"alah,tak de apa lah. Aku nak sembang biasa je."jawabku layan tak layan

"asal tak sembang ngan aku?apa beza aku ngan ain?kawan jugak kan? Ke kau sorokkan sesuatu dari aku?". Tanya madiha dengan wajah nya seperti ingin menerkam aku.

"takde apa lah!aku just nak sembang ngan ain!aku dah banyak spend masa ngan kau an?apa masalahnya aku nak kawan ngan ain. Bukan kau sorg je yang ade kat sekolah ni and bukan aku sorang je yang boleh jadi kawan kau!". Jawabku dengan nada sedikit nyaring

"ok,FINE! Aku just nak ingatkan,apa² jadi dekat kau ngan ain nanti. Padan muka kau!".marah madiha

"FINE!" jeritku.

Aku tak paham.asal dia nak marah sangat ni? Aku tak buat salah pon. And aku tak rasa ain bagitau madiha apa jadi because i believe her. Aku tau ain takkan bagitai ssiapa pasal haziq.

Lantak kau la madiha. Bisikku didalam hati.

___

Aku berada dibelakang bangunan sekolah untuk mencari Ain. Dah satu sekolah aku pusing tpi still tak jumpa. Dia hilang kemana dho?

"SRS AH!? BODO LA KAU NI!".

terkejut aku dengar suara lantang tu. Fuh,memang marah betul orang tu. Aku nak pergi usha la apa jadi.

Aku ternampak dua orang remaja perempuan sedang bersembang di pondok dan mereka kelihatan macam...

NO!BUKAN KELIHATAN MEMANG AIN DAN MADIHA!

aku series terkejut beruk masa tu. Aku cemas. Takut. Risau. Aku takut ain cakap apa² kat madiha nanti.aku pun apalagi. Curi curi dengar ah.

"madiha,nanti kantoi camne?"suara ain seperti dalam ketakutan
"biarlah!aku nak tengok sejauh mana dia bertahan,hmm ok kau dah boleh blah. Prgi kutip cerita lyn banyak²! Bye." kata madiha dengan nada sedikit angkuh

Weyh.perasaan aku masa tu series hancur. Aku takut. Aku risau. Madiha dah tau. Argh. Aku takut nak masuk kelas. Aku takut nak pergi kelas!aku takut semua.

___

KRINGGGGG!!!

masa sekolah dah tamat. Dah 30 minit aku duduk menangis kat dlam tandas ni. Aku ponteng kelas bahasa Arab. Mesti nama aku masuk record disiplin. Lantaklah.

Aku ambik beg aku dalam kelas aku duduk kat anak tangga. Terfikir apa bakal jadi kat aku. Bila fikir balik masalah aku tak delag besar sangat. Aku just suka 'ex' madiha bukan bf  or crush madiha. Kenapa kena takut?haih. Tak kiralah berapa lama aku cuba tenangkan diri,aku still takut.

___

Aku tak sembang dengan ain,aku tak sembang dengan sesiapa. Aku rasa bersalah sangat.

"Lyn,rehat sorg je ke? Mana ain?".perli madiha

Aku rasa takut. Mataku mula berkaca. Aku tak faham kenapa aku perlu menangis. Aku membiarkan soalan madiha terbengkalai. Aku pun pergi ke tandas.

Di dalam tandas aku hanya menangis meluahkan rasa takut,risau,cemas dan kecewa. Tiba-tiba madiha masuk.

" la,cembeng ke?aduh macam budak darjah 3 la. Lyn!kau form 2 dah nak masuk form 3. Asal kau nagis dho? Menyampah lahh".

Perasaan takut,terkejut,bersalah,risau,cemas,kecewa semua datang dan akhirnya aku bagitau madiha

"Weyh.sorry. aku tau kau dah tau cerita sebenar. Aku tak bermaksud nak rahsiakan. Sorry weyh. Sorry sebab talam dengan kau. Series. Aku rindu masa kita rapat dulu. Sorryyyy". Rayu Lyn sambil menangis

Madiha's  POV

Aish,aku tak paham la budak ni. Dia ni memang keturunan malaikat ke?benda kecik pon nangis meratapi macam aku nak bunuh family dia.haha. bisik aku didalam hati.

"haih,takpela. Aku tau kau just nak jaga hati aku. Takpela aku maafkan kau". Sambil aku merapatkan tubuhku dengan Lyn untuk memeluknya.

"kau suka haziq? Takpe2 aku tak marah pon.benda kecik boleh bincang weyh. Jangan nangis. Nak aku tolong kau confess?". Pelawaku

Lyn hanya menggeleng tanda tidak mahu mungkin dia hanya mahu kekal sebagai secret admire.

"nak jadi kawan dia tak?boleh sembang ngan dia hari hari". Pelawa ku lagi bagi memujuk Lyn yang mukanya semakin memerah mengalahkan tomato.

Kali ini Lyn mengangguk dengan lebih cepat dan semangat. Wah! Laju jer.

___

Lyn dan Haziq menjadi kawan seperti biasa. Tidak serapat aku ngan haziq. Mereka baru ditahap perkenalan tapi Lyn memang bijak. Dia tak pernah bazirkan walaupun satu saat masanya bersama haziq. Mereka bertambah mesra. F*ck! Aku dah salah step. Bisik Madiha didalam hati

Amore Mio?Where stories live. Discover now